צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

8.5.2009

Affiliate marketing להרוויח כסף באמצעות שיווק שיטת שותפים – איך הכל התחיל


ניווט באתר: כסף › כסף באינטרנט  › שיטת שותפים
כל הפוסטים בנושא שיטת שותפים ואיך לעשות כסף באינטרנט באמצעות שיטה זו, מפורטים מטה. עלו והצליחו!
אפילייט מרקטינג, או בשמו העברי: שיווק שיטת שותפים, היא דרך מקובלת וותיקה להרוויח כסף באינטרנט. אפילייט מרקטינג סחף ישראלים רבים בשנים האחרונות, אך החל דרכו בארה"ב לפני יותר מעשר שנים. אפילייט מרקטינג הוא הרבה יותר מאשר שיטה לעשות כסף באינטרנט, למרות שכך נוטים להתייחס אליה משווקים רבים. אולי הסיבה נעוצה בקלות הבלתי נסבלת כמעט, שכל אחד, ללא שום ניסיון או ידע בשיווק, וללא הרשמה, טלפונים, פגישות ותנאי קבלה, יכול להתחיל להרוויח כסף באינטרנט, באמצעות שיווק באינטרנט דרך רשתות שותפים. אין זה אומר שכל אחד יצליח להגיע לתוצאות טובות ומספקות בשיטה זו ולהרוויח הרבה כסף, או שהוא ירוויח כסף בכלל. אבל כל אחד יכול להתחיל לנסות להרוויח כסף בשיטה זו, ומכאן הקלות שבה אנשים רבים מצטרפים לשיטה זו כדרך נוספת להרוויח עוד קצת כסף, או מתוך רצון להרוויח הרבה כסף ולהפוך שיווק אפילייט להכנסה העיקרית או היחידה. זה שקל ופשוט להצטרף לתוכנית אפילייט ולהתחיל לעבוד באינטרנט בשיווק, אין פירושה שתתחילו להרוויח כסף מיד. למעשה, הקלות המדהימה שבה ניתן לנצטרף לתוכנית אפילייט ולהתחיל לשווק מוצרים באינטרנט כבר באותו יום, אינה עומדת ביחס ישר לעקומת הלימוד של תחום האפילייט. נדרש לימוד של התחום כדי באמת להצליח בו ולהרוויח כסף באינטרנט, הרבה יצירתיות, ראש פתוח, חשיבה, ניתוח ואסטרטגיה, וברוב המקרים גם אנגלית טובה לא תזיק, אם אנו משווקים מוצרים בחו"ל. אפשר כמובן לשווק מוצרים בארץ ואפשר גם להרוויח כסף דרך תוכניות שותפים ישראליות, אך הללו מוגבלות יותר מתוכניות שותפים בחו"ל, וחדשות יחסית. לכן אפילייט רבים, גם ישראלים, מוצאים עצמם משווקים מוצרים בחו"ל כדי להרוויח כסף .
אז איך הכל התחיל, מאיפה הגיע הרעיון להרוויח כסף באינטרנט דרך תוכניות שותפים? למעשה, שיווק בשיטת אפילייט לא התחיל כרעיון של מישהו להרוויח כסף באינטרנט, או מישהו שזיהה פוטנציאל לעשות כסף באינטרנט ולקחת טרמפ על המסחר באינטרנט. שיווק אפילייט בגרסא המוכרת לנו כיום התחיל מתוך רעיון יותר כולל, שלם, שהיום משווקים רבים רואים רק צד אחד שלו, זה שמרוויח עבורם כסף כמובן, ונוטים לשכוח שישנם צדדים רבים נוספים במשוואה. לדעתי חשוב להבין את התמונה הכוללת של התחום, מכיון שראיה צרה שלו מפספסת את היכולת להרוויח כסף לאורך זמן, אם בכלל, מכיון שהיא מתעלמת מאספקטים שיווקיים הכרחיים של התחום, ושעליהם למעשה השיטה מושתתת.
Amazon נתפסת בעיני רבים בתור האתר הראשון שהציע תוכנית אפילייט, למרות שקיימות מספר תוכניות שיווק שותפים לפני אמזון. ואולם, כנראה שהתוכנית של אמזון הפכה מוכרת ופופולרית ככל שהאתר עצמו הפך פופולרי, ומכאן ההקשר החזק שלה לתוכניות שותפים, מה גם שהיא הצהירה על קבלת פטנט על רכיבים מרכזיים של תוכנית אפילייט. משווקים שותפים של אמזון יכולים להרוויח כסף אם בוצעו מכירות דרך קישור בצורת תמונה וטקסט למוצר ספציפי, למשל ספר או כל מוצר פיסי אחר, או קישור ישירות לדף הבית של אמזון. משווקים שותפים של אמזון יכולים להציב אחד מהקישורים המוזכרים באתר פרטי שלהם, אך הם מרוויחים כסף על מכירות בלבד, לא על הפניות. כלומר, הפניית לקוח אינה מזכה בעמלה, כדי שמשווק שותף של אמזון ירוויח כסף, קונה צריך להגיע דרך הקישור של האפילייט אל אחד המוצרים של אמזון או לדף הבית של אמזון, ושם לרכוש מוצר כלשהו. לאחר ששילם על המוצר והוא נשלח ללקוח, האפילייט יקבל רישום של עמלה לזכותו, וכשיגיע לסכום של 100 דולר, יקבל כסף שנצבר לזכותו. מודל זה נקרא CPS כלומר: Cost Per Sale, והוא המודל הפופולרי והשכיח ביותר בתוכניות אפילייט. פירושו פשוט: אפילייט יקבל כסף כל פעם שביצע מכירה דרך לינק המזהה אותו כאפילייט שביצע אותה. מודלים אחרים של תוכניות שותפים הם למשל תשלום בעבור הפניה (או ליד), כלומר: המשווק השותף יקבל סכום כסף מסוים בעבור כל לקוח פוטנציאלי שהפנה לאתר , גם אם לא בוצעה מכירה. המשווק מקבל כסף בעבור כך שהגולש המתעניין השאיר פרטים כגון שם, כתובת אימייל או טלפון, כך שמחלקת המכירות או השיווק יוכלו לחזור ולהציע לו הצות שונות.
המודל של תוכניות שותפים צמח מהעובדה שאנשים קונים ברשת, ושאפשר למשוך קונים רבים יותר ולהרוויח יותר כסף על ידי הגברת החשיפה למוצרים או לאתר, באמצעות משווקים פרטיים שיפרסמו את האתר בשיטות מקובלות, לא ייחודיות לאפילייט, למשל: פרסום באמצעות באנרים, פרסום במנועי החיפוש וכדומה. עם הזמן צמחו שיטות שיווק אופייניות יותר לאפילייאטס, כגון: שימוש באתרי ריביו, סקירה של מוצרים שונים, כתיבת ניוזלטרים וכולי.
במודל שתוכניות שותפים ישנם שלושה צדדים: המוכר (בעל המוצר), המשווק (השותף) והקונה. משווקי אפילייט רבים נוטים להתייחס לאפילייט מרקטינג באופן צר כדרך לעשות כסף באינטרנט, וזונחים את המשמעות הכוללת שלה. כמובן, ההגדרה הצרה משרתת את האינטרס של המשווק, כל רצונו הוא באמת להרוויח כסף באמצעות השיטה, ואין לו בדרך כלל כוונות אחרות. ואולם, התייחסות לכלל המרכיבים של המודל עשויים לעזור למשווק להרוויח יותר כסף, ולפתוח בפניו אפשרויות שיווקיות רחבות יותר.
אם אתם רוצים ללמוד עוד על שיווק שיטת שותים ועל האפשרויות לייצר רווחים באמצעות מכירות ועמלות באינטרנט, הנה כל מה שתצטרכו לדעת בנושא שיווק שיטת שותפים, קראו בעיון ובהנאה:
אפילייט מרקטינג צעדים ראשונים בשיווק - פוסט חובה המפרט את כל השלבים בתהליך באופן מדורג, אם אפשרות לפתוח ולפרט היכן שאתם צריכים פירוט נוסף. מקווה שיהיה לכם לעזר.
פתרון בעיות בשיווק תוכניות שותפים - פרק המפרט בעיות הפוצות וכיצד להתמודד איתן ביעילות
כסף באמצעות תוכניות אפילייאט: איך לבחור נישה לשיווק?
איך לבחור רשת אפילייאט?
בחירת רשת שותפים למתחילים
6 יתרונות בהצטרפות לרשת שותפים
איך עושים כסף באינטרנט באמצעות אפילייט מרקטינג
כמו כן, חזרו ובקרו בכל הפוסטים בנושא כסף באינטרנט, שם תמצאו מידע אודות שיווק ופרסום באינטנרט, דפי מכירה ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה