צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

18.2.2010

שיווק אפילייאט - עזרים של בעל המוצר


 כסף › כסף באינטרנט  › שיטת שותפים › שיווק אפילייאט - עזרים של בעל המוצר
האם כדאי להשתמש בחומר השיווקי שמספק בעל המוצר, או הוונדור? מה מציעים וונדורים למשווקים שותפים שלהם, קרי אפילייט, אלו מקורות שיווק הם מעניקים לנו במתנה, אלו כלי עזר בעלי מוצרים נותנים לאפיליאטס שלהם כדי לעזור להם לשווק את המוצרים שלהם בהצלחה ולהרוויח עבורם כסף?
כשבודקים את הסוגיה הזו לעומק, מגלים שעל אף שחלק מכלי העזר שמציע לנו הוונדור יכולים להיות יעילים ומועילים במאמצי השיווק שלנו, הרי שכלי עזר אחרים ובמיוחד תוכן שיווקי מסוים אינו לטובתנו, אלא משרת יותר את האינטרסים של הוונדור. בשורה התחתונה הוא ירוויח כסף בכל מקרה מכל מכירה. אך המשווקים הם אלה שישארו את חשבון הפרסום שעליהם לשלם.
כשאנו מצטרפים לתוכנית שותפים, אם דרך רשת שותפים ואם באופן עצמאי, אנו נקבל בחלק מהמקרים סיוע כלשהו מבעל המוצר שאת מוצריו אנו מתחילים לשווק. ישנה עזרה וכלים שנרצה מאוד לקבל מהוונדור, כלומר מבעל המוצר.
למשל, אם אנו מפנים מודעות אדוורדס אל דף נחיתה שלו, אנו נרצה לבקש ממנו שתילת קוד מעקב המרות של גוגל בדף הנחיתה שלו, כך שנוכל לבצע מעקב המרות בקלות דרך חשבון אדוורדס שלנו.
מעקב המרות חיוני לתהליך הפרסום של מוצרי האפילייאט שלנו. מעקב המרות מאפשר לנו לדעת אלו מקורות ממירים קליקים למכירות, למשל: אלו מילות מפתח, אלו אזורים גיאוגרפיים, אלו שעות ממירות, אלו ניסוחי מודעות וכדומה. אנו יכולים להוציא פחות כסף על כל המרה מכיון שאנו יודעים לאן לכוון את הפרסום שלנו מבחינת מקורות שיחזירו אץ ההשקעה בפרסום.
חלק מהמידע הזה ניתן לקבל ישירות לחשבון אדוורדס שלנו באמצעות מעקב המרות. כדי שמעקב המרות של גוגל יעבוד דרך דף נחיתה שאינו בשליטתנו, עלינו לבקש מבעל המוצר שישתול את קוד המעקב בדף באתר שלו, מכיון שלנו אין גישה לעריכת דף הנחיתה שלו באתר שלו, מטבע הדברים.
כשאנו מצטרפים ל תוכנית שותפים חלק מהוונדורים יציעו לנו חומר שיווקי וכלי עזר שעומדים לרשותנו כדי להקל עלינו לשווק את מוצריהם. משהו בסגנון: תנו לי לעזור לכם לעזור לי להרוויח כסף כדי שתרווחיו גם. זה בכלל לא רע, נכון?
גם אם בעל מוצר לא הציע לכם עזרה באופן יזום, ישנה סבירות שיש לו דף כלים לאפילייאטס איפשהו באתר. חפשו לינק בתחתית האתר או בחלק העליון "affiliates". לפעמים הוונדור מציג בדף מיוחד לאפילייאטס חומר שיווקי רב שנועד לעזור לנו בתהליך השיווק, ותוכלו למצוא אותו שם.
למשל, וונדורים מסוימים יציעו ניסוחים של מודעות פרסומת שתוכלו להשתמש בהם, ניסוחים של מאמרים, ידיעות, תיאורים, תמונות לשימושכם, לשתילה באתר שלכם, באנרים מוכנים ועוד.
וונדורים מסוימים יציעו אף דפי נחיתה נפרדים שאליהם תוכלו לשלוח תנועה, וחלקם אף יציעו רשימות שלמות של מילות מפתח בנישה שלהם, כך שיש לכם, אם תחברו הכל יחדיו – קמפיין כמעט מוכן.
דפי נחיתה, רשימות מילות מפתח, ניסוחי מודעות, באנרים, תמונות וטקסט לשימוש בבניית דפי נחיתה משלכם.
בואו נבחן את המקורות הללו אחד אחד, כדי להבין טוב יותר מה מתוך כל זה באמת כדאי לנו לקחת ומה עדיף להשאיר בצד.
1. מילות מפתח – למרות הפיתוי והתחושה שמישהו כבר עשה את העבודה בשבילנו, והיא מוגשת לנו על מגש של כסף, כדאי לשפשף את העיניים ולשים לב שרוב מילות מהפתח ברשימות שהוונדור נותן לנו הן מילות מפתח כלליות יחסית, מרכזיות ולפיכך גם יקרות יחסית. יכול להיות שאלו מילות מפתח ממירות ביותר, אך השאלה היא באיזה יחס של החזר השקעה. כלומר, כמה תעלה כל המרה כזו, כמה כסף נצטרך לשלם פרסום באמצעות מילות מפתח יקרות. לוונדור כמובן פחות אכפת כמה זה עולה, מכיון שאנחנו משלמים את מחיר הפרסום ולא הוא, כך שהוא לא מבזבז עליהן כסף, אנחנו כן.
2. ניסוחי מודעות – ניסוחי מודעות יכולים לתת לנו רעיונות לניסוחים, במיוחד לכל אלה המפרסמים באנגלית כאשר זו אינה שפת האם שלהם. הניסוח יכול לעזור לכם, אבל לא כדאי להעתיק אותו. חישבו כמה מודעות פרסומת זהות תפגשו באותו דף תוצאות אם כולם ישתמשו באותם ניסוחי מודעות. יתרה מזו, ניסוחי המודעות צריכים להתבסס על קבוצות מודעות – אד גרופס – נפרדות, בקמפיין בנוי היטב, כלומר מפוצל כהלכה. אם קיבלתם ניסוחים אחידים, הם לא יעבדו בקמפיין מפוצל, ולא ידוע לי על קמפיין אפילייאט מוצלח שיכול להרוויח כסף לאורך זמן ללא פיצול לקבוצות מודעות מרובות.
3. דפי נחיתה מוכנים – שוב, בעיית פיצול. דפי נחיתה מרובים אמנם עדיפים על דף נחיתה אחד מכיון שהם מאפשרים פיצול כלשהו, לפחות בהתחלה. בהמשך מוטב לבנות דפי נחיתה משלכם כדי לאפשר פיצול רב יותר, להגביר איכות QS ולהוריד עלויות פרסום כך שכל קליק יעלה לכם פחות כסף.
4. טקסטים ומאמרים – כאן טמונה אולי אחת הבעיות הכי גדולות. גוגל לא מסמפט דפי אינטרנט כפולים, משוכפלים, בעלי תוכן זהה. אם תקחו כתבה שיווקית ותעתיקו אותה אחד לאחד, באישור הוונדור אמנם, אבל בחוסר מקוריות בולט, אל אתר שלכם ודף נחיתה שלכם, סביר להניח שהוא יקבל ציון איכות נמוך במיוחד. ציון איכות נמוך פירושו שתצטרכו לשלם יותר כסף עבור כל קליק, שוב. גוגל מציינים במפורש שאיכות דף הנחיתה נקבעת, בין שאר המרכיבים של ציון האיכות, גם על ידי מקוריות התוכן בדף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה