צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

10.5.2009

אפילייט מרקטינג - בחירת מוצר לשיווק, האם הוא פופולרי כדי להרוויח כסף


אני נמצא כאן: כסף › כסף באינטרנט  › שיטת שותפים › בחירת מוצר לשיווק, האם הוא פופולרי כדי להרוויח כסף 
אפילייט מרקטינג, שיווק שיטת שותפים – נזכר באתר זה רבות כדרך חוקית לעשות כסף באינטרנט. אפילייט מרקטינג הוא למעשה תחום רחב למדי, כולל אספקטים רבים מעבר ליכולת של משווק שותף להרוויח כסף באינטרנט, שהרעיון שלו פשוט אך גאוני: בעלי מוצרים רוצים למכור את המוצר שלהם באינטרנט ומשתמשים בשיטות שיווק ופרסום קונוונציונליות לשם כך: פרסום במנועי החיפוש, קידום אתר, פרסום באמצעות באנרים וכדומה. דרך נוספת עבורם להגביר חשיפה למוצר ולאתר ולהרוויח יותר כסף באמצעות שליטה במקורות שיווק רבים באינטרנט, היא באמצעות גיוס משווקים פרטיים. למעשה אין צורך להיות מומחה שיווקי או בעל ניסיון, העיקרון הוא פשוט: אם בעל המוצר יגייס מספיק אנשים שמוכנים להמליץ על הוצר שלו ברחבי האינטרנט ולפרסם את מהוצר שלו בעצמם תוך שימוש בשיטות שיווק רגילות שהוא בעצמו משתמש בהן, הרי שבאופן טבעי הוא יקבל חשיפה רבה יותר למוצר שלו, יוכל למכור יותר יחידות ממנו ולהרוויח יותר כסף. זה רק יתרון אחד עבור בעל המוצר. היתרון השני הוא חיסכון בעלויות פרסום: הוא אינו צריך להוציא בעצמו כסף על פרסום ברשת, או יכול להוציא פחות כסף על שיווק ופרסום, מכיון שהמשווק (האפילייט) מפרסם את המוצר עבורו. אם הוא קונה שטחי פרסום, הרי שהאפילייט משלם כסף ולא בעל המוצר, ואילו בעל המוצר זוכה בפרסום וחשיפה חינם. אם האפיליט עושה שימוש בשיטות שיווק שלא עולות כסף , בעל המוצר מרוויח חשיפה במקומות באינטרנט שהוא לא היה מגיע אליהם בעצמו. דיל לא רע עבורו. לשם כך בעל המוצר מוכן לשלם לאפילייט כסף עבור כל לקוח משלם או מתעניין (חלק מבעלי המוצרים ישלמו לאפילייט עמלה עבור הפניית לקוח, רובם ישלמו כסף רק בעבור מכירה שבוצעה). אין כאן סיכון מבחינת בעל המוצר, הוא משלם כסף לאפילייט רק על מכירות שבוצעו, ולכן לא כל כך חשוב לו, במרבית המקרים, מי משווק את המוצרים שלו, מי נרשם כאפילייט. אם האפילייט ימכור, שניהם ירוויחו אם האפילייט לא ימכור, בעל המוצר לא יפסיד כסף מכיון שהוא משלם רק על תוצאות ולא על עבודה.
ההתחלה החשובה ביותר עבור המשווק (האפילייט) היא בחירת המוצר לשיווק. מאות אלפי מוצרים מחכים לשיווק בידי אפילייט וכמעט כל אחד יכול להתחיל ביום אחד לשווקם. איך בוחרים מוצר לשיווק שיכול להכניס כסף ? אחד השלבים החיוניים בתהליך בחירת מוצר לשיווק, היא בדיקה של נפח הביקוש שלו, במילים אחרות: האם המוצר מספיק פופולרי ברשת ויכול להמכר בקלות כדי שנראה ממנו כסף ועמלות? או שאנו עומדים לשווק ולהשקיע מאמצים במוצר שלא נראה ממנו מכירות? כלומר השלב הראשון, בטרם חישבנו את היכולת של המוצר להרוויח כסף לעומת העלויות הצפויות, היא לראות אם בכלל יש לו סיכוי להמכר ברשת. נתחיל מכך שאנשים אוהבים לקנות ברשת ומוצרים רבים נמכרים ברשת בלי בעיה, ולאנשים אין בעיה לשלם כסף דרך פייפל או שירותי סליקה, אם יש להם מודעות לקניות ברשת. ישנם מוצרים גרועים, שביחס למוצרים מתחרים אף אחד לא יקנה, או מוצרים שאין להם ביקוש כלל. השלב הראשון יהיה בדיקה של נפח הביקוש למוצר.
לשם כך ניעזר בכמה כלים:
ראשית, נעשה חיפוש באינטרנט על שם המוצר, נקרא חוות דעת עליו ונברר מהן הסיבות העיקריות שאנשים מחפשים מוצר כזה. כמו כן נבדוק כמה מוצרים מתחרים יש, כמה כסף הם עולים וכדומה. אם אין תחרות בכלל, זוהי נורה אדומה. אם המוצר נמכר בקלות ויכול להכניס הרבה כסף ויש לו ביקוש גדול, נצפה לתחרות לפחות בינונית ומעלה.
שנית, ניכנס לכלי מילים, למשל כלי המילים של גוגל הנמצא כאן:
google keyword tool
ננסח כמה ביטויי חיפוש שבהם עשויים להשתמש אנשים שמחפשים וקונים מוצר כזה (למשל, שם המוצר, סוג המוצר, בעיות שהמוצר פותר, תכונות של המוצר וכדומה) נגדיר עבור איזו מדינה אנחנו מבקשים לראות נתונים (אם אנו משווקים בחו"ל, נגדיר ארה"ב, בריטניה וכדומה) והגדרות שפה מתאימות. נקבל נתונים שמראים לנו כמה חיפושים נעשים בגוגל בחודש לביטוי החיפוש שהקלדנו.
לפיכך נוכל להעריך מהו נפח הביקוש למוצר או לנישה מהסוג שבחרנו ואם יש לנו סיכוי להרוויח הרבה כסף בנישה זו, או שהיא "רדומה". אנו מצפים לפחות לכ 3000 חיפושים בחודש לכל ביטוי חיפוש. היחס בין חשיפה למוצר לבין קנייה שלו ברשת היא בערך 1 ל 300. כלומר, מתוך 300 גולשים שיצפו בדף המכירה של המוצר, אחד יקנה. זהו יחס המרה גס, מכיון שהוא משתנה ממוצר למוצר ובמיוחד מסוג מוצר למשנהו, כמה כסף עולה המוצר וכדומה. יחס המרה של מוצר יקר לא יהיה דומה ליחס המרה של מוצר זול מאוד, אם שניהם טובים באותה מידה, כל אחד בנישה שלו כמובן. מוצרים דיגיטליים (שאינם נשלחים פיסית ללקוח אלא מורדים מהאינטרנט) למשל תוכנות, אי-בוקים, קורסים אונליין, מנויים וכדומה, נמכרים ביחס המרה של 1%, כלומר 1 ל 100. מכך קל להבין שאם לביטוי חיפוש מסוים יש פחות מ 3000 חיפושים בחודש, לא יהיה קל להרוויח כסף ממוצר כזה, מאחר ולא מספיק אנשים מחפשים אותו ברשת, ומה הסיכויים שירצו לקנות אותו?
רשתות שותפים מסוימות יספקו לכם מידע אודות הפופולריות של המוצר, כלומר מהם המוצרים בעלי הכי הרבה משווקים, וכן מידע על מכירות של המוצר או כמה כסף הוא הכניס. קליק בנק, למשל, מציגה מדד פופולריות למוצרים, כדאי לבחור מוצר מבין כמה עשרות המוצרים הפופולריים ביותר, ולא לרדת נמוך יותר. שימו לב שלא כדאי לבחור את המוצר הפופולרי ביותר, מכיון שפירוש הדבר גם תחרות גבוהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה