צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

29.11.2008

צריכת דלק, טיפים לחיסכון בדלק: איך לחסוך בדלק וכמה כסף אפשר לחסוך?


כמה טיפים ורעיונות לחיסכון בהוצאות הדלק ובצריכת הדלק:
1. נסיעות משותפות: ערכתי חשבון פשוט של תורנות הסעה של הילדים לבי"ס/חוגים ונסיעה משותפת לקניות בסופר מרוחק, התוצאה שהתקבלה היא מינימום 100 ש"ח חיסכון חודשי בדלק, והחיסכון האמיתי יכול להיות גבוה בהרבה - תלוי כמה רחוק בי"ס, כמה רחוק החוג וכו' וכו'. מסקנה: סעו ביחד, ארגנו תורנות נסיעות בין ההורים ותחסכו הרבה כסף על דלק...שלא לדבר על זמן. וזמן כידוע הוא כסף.
סטודנטים יכולם לארגן תורנות נסיעות לאוניברסיטה, זה קל ומתבקש, אפשר גם לארגן בעבודה תורנות נסיעות בקרב אלו המתגוררים בסמיכות. אפילו נדלג כאן על התועלות הטמונות בנסיעות משותפות לשמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום אוויר וכו', עדיין נשארנו עם חסכון כספי וגם: עוד שעה-שעתיים פנויות בשבוע.
יש כמה אתרים המארגנים נסיעות משותפות באינטרנט, למשל אתר טרמפ, אך הכי טוב לברר עם כמה חברים הגרים בשכונה ולארגן סבב עם כמה חברים שנעים לכם לחלוק את התורנות.
2. האמת שעם הזמן שכחנו את הטיפ הפשוט כ"כ הזה: ללכת/לרכב על אופניים. בארצנו גם החורף אינו בדיוק חורפי, וסידורים קרובים אפשר לעשות ברגל...תעשו את החישוב.
3. לאחד נסיעות: אחדו כמה סידורים ונסיעות קצרות לנסיעה אחת, כך תחסכו גם זמן וגם כסף על דלק. לפני יציאה לסידורים בררו בטלפון או באינטרנט (שעות פתיחה/זמינות וכו') כדי למנוע נסיעות מיותרות.
4. יש לכם הרבה סידורים במרכז העיר או כל אזור מסחרי אחר? חנו את הרכב במקום אחד מרכזי ולכו ברגל בין סידור לסידור או בין חנות לחנות.
5. חנו את הרכב במקום החניה הראשון שמצאתם! אל תסתובבו שוב ושוב באותו לופ כדי למצוא את החניה המושלמת, כי זו דרך בדוקה לבזבז זמן, דלק ועצבים. ממה בעצם אנחנו פוחדים? ללכת ברגל עוד דקה? עוד לא שמעתי על מישהו שהליכה ברגל עשתה לו רע. חישבו על הבריאות.
6. הטיפ הזה חשוב במיוחד למי שמעולם לא התנסה בתידלוק עצמי: לא רק שזה חוסך כסף, מאחר ותדלוק עצמי זול יותר, לא רק שהוא חוסך זמן (עמידה בתור לשירות תדלוק), אלא פעם, מתישהו, באמת, יגיע הרגע הזה...שבו תגיעו לתחנה נידחת בשעה שאין ברירה, אין שם אף אחד. ואז מה? אנחנו אומרים: יפה שעה אחת קודם, תיכנסו מחר בבוקר לתחנה ותדלקו בעצמכם, נו זה נורא בסיסי.
7. שלבו תדלוק בנסיעה שלכם והמנעו מנסיעות מיוחדות לתחנת הדלק לצורך תדלוק בלבד.
8. בדקו מדי שבוע-שבועים את לחץ האוויר בצמיגים ומלאו אוויר לפי הוראות היצרן. שמירה על לחץ אוויר מתאים מאריכה את חיי הצמיג, בטיחותית כמובן, וגם חוסכת בדלק.
9. תיפטרו מכל הג'אנק שאתם שומרים בתא המטען ובכלל. ככל שתעמיסו על הרכב, כך תאמצו אותו יותר ותבזבזו יותר דלק.
רכב קל יחסוך לכם דלק.
10. על הדרך תורידו את הגגון, מתקן התלייה לאופניים וכו' אם אינם בשימוש, כדי לחסוך בצריכת הדלק.
11. בנסיעה בינעירונית תסגרו חלונות. נכון, הפעלת מזגן היא לא שיטה לחסוך בדלק, להפך. מומלץ לכבות אותו בתוך העיר.
אבל בנסיעה בינעירונית עדיף מזגן פועל מאשר חלונות פתוחים, שבנסיעה מהירה מבזבזים יותר דלק.
12. שמרו על מהירות אחידה בזמן הנהיגה כדי לחסוך בדלק: האצות ועצירות פתאומיות יבזבזו יותר דלק.
13. כל האצה לאחר עצירה מוחלטת של הרכב צורכת יותר דלק מאשר האצה בזמן נסיעה, אבל במהירות נמוכה.
14. על אותו משקל, אל תאצו בבת אחת לאחר עצירה, אלא באיטיות. בכלל עדיף להמנע מלחיצות חזקות על דוושת הגז והברקס, שצורכות יותר דלק. לחיצה ארוכה על דוושת הגז פירושה שביזבזנו את כל הדלק שנדרש להגיע למהירות שממנה ביצענו את העצירה. כך שתכנון נסיעה, ונסיעה רגועה באופן כללי, צורכים פחות דלק.
15. נסיעה בפקקים ועצירות מרובות זוללת דלק. תכננו את הנסיעות שלכם בשעות פנויות יחסית (כן, ידוע שזה כמעט בלתי אפשרי!), בתוך העיר סעו בנתיבים פנויים (הימנעו מנסיעה בנתיב שבו עוצרות משאיות, פורקי סחורה, הקופצים-לרגע-לקנות-משהו בפיצוציה, ועוד נהגים שהחליטו להמציא מקומות חניה באמצע הכביש...)
16. תנהגו זהיר, שמרו מרחק, נהגו בסבלנות, תכננו את הנסיעה. שימו לב שכל העצות לשמירה על בטיחות בנהיגה למעשה גם חוסכות דלק, מונעות עצירות פתע, האצות פתאומיות, נסיעה בפקקים וכל מיני גרמים זוללי דלק אחרים. הכי חשוב: סעו בזהירות.
כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה