צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

4.11.2007

איך לצאת מהמינוס? 5 צעדים בדרך לחופש


אתם נמצאים כאן: כסף ›  איך לצאת מהמינוס
אז איך, איך יוצאים מהמינוס? המינוס חונק ואתם רוצים לצאת לחופשי מלכודת ערמומית שמתגנבת ומפילה גם את טובי החוסכים ומנהלי הרשימות: הוצאות, מינוס, הלוואה, חוב וחוזר חלילה...
זה תמיד מתחיל ממינוס קטן, מישהו ביזבז יותר ממה שהוא הכניס. מתישהו גם נפלה עליכם הוצאה בלתי צפויה
לא התכוננתם לאפשרות כזאת מראש, לא שמרתם קצת כסף בצד, או שדווקא כן חסכתם אבל לא כך חלמתם לשבור את החיסכון, אלא יותר בכיוון של חופשה באורלנדו
אז למען החופשה שאולי תצא לפועל אי שם בעתיד הורוד ונטול החובות, החלטתם להגדיל את מסגרת האשראי והבנק היה נדיב כמו שהוא בד"כ יודע להיות בהתחלה. אולי אפילו הציע לכם הלוואה
כולם יודעים שהריבית שנשלם על ההלוואה גדולה בהרבה מהריבית שנקבל על תוכנית חיסכון שיושבת בבנק, אבל האספקט הפסיכולוגי המהדהד בראשנו מחליט שדווקא עכשיו הזמן להתייחס לחסכונות בכובד ראש: "אני חייב שיהיה לי כסף בצד, אני לא יכול לשבור את החיסכון בגלל מינוס" - טעות יקרה, אבל כבר התרגלתם לשלם ביוקר. במקום זה אפשר לשבור את התוכנית עכשיו ולהפסיק לשלם לבנק (ריבית) על מוצר (כסף) שכבר יש לנו (בתוכנית החיסכון). החזר ההלוואה והריבית עליה הופכים במהרה לעוד סעיף תקציבי, וחודשיים - שלושה אחרי שלקחתם הלוואה, הפתעה: אתם שוב במינוס. רק הפעם גדול יותר ויקר יותר
נראה שתוך חודשיים אנחנו צריכים הלוואה נוספת, והפעם אנחנו כבר יודעים מה זה אומר: החוב הולך שוב לקפוץ מדרגה
אם זה נשמע כמו משהו שנלקח ישר מהחיים שלכם, ואתם רוצים לדעת איך לצאת מהמינוס, הנה 5 דברים שאתם צריכים לעשות מייד:
1. להגדיל את ההכנסה שלכם, כדי לצמצם את החוב שלכם בטווח הקצר. זה יכול לכלול: עבודה שניה, אפילו לכמה שעות בשבוע, מכירת כל מה שיושב בבית ומעלה אבק (זה הזמן לנקות את המחסן). תעברו בבית ותמצאו תריסר דברים שאינם בשימוש ולמעשה רק תופסים מקום. הגיע הזמן להיפטר ממכשיר כושר ישן, שולחן כתיבה ישן שנעלתם במחסן, לול של הילד (הוא כבר בן 7) וכד'. יש מספיק מקומות למכור אותם ברשת או בעיתון אם אתם מתעקשים.
2. צימצום ההוצאות, כדי למנוע מהחוב לתפוח בטווח הרחוק. כולל:ביטול כל ההוצאות שאינן הכרחיות ובמיוחד אלה שניתן בקלות להחליף בעצמכם (מסעדות, אוכל מוכן, מספרה, שטיפת רכב, עוזרת בית). על סיגריות כבר דובר הרבה, הן ישרפו לכם את הריאות ובמחיר של 1000 ש"ח בחודש (תעשו את החישוב)
צימצום כל ההוצאות שאי אפשר לבטל: קניות בסופר אפשר לצמצם ב 20%-50% אם מגיעים לשם עם רשימה. את הרשימה תולים באופן קבוע על המקרר, וכל פריט שנגמר בבית נרשם ברשימה. ביום הקניות, והוא צריך להיות פעם בשבוע, מורידים את הרשימה מהמקרר ויוצאים איתה לסופר. כך אנו יודעים שקנינו רק מה שצריך, ושאנו באמת משתמשים בו.
טלויזיה: בכמה ערוצים אתם צופים וכמה אפשר לבטל?
חשמל, טלפון וסלולרי - קל לבזבז כשאנחנו לא צריכים לשלם במזומן על כל שנייה, נכון? אבל אנחנו עדיין משלמים על זה, גם אם אנחנו שכחנו, יש להניח שאת הכסף יגבו מאיתנו בסוף החודש, ולא ממישהו אחר.
ביגוד: אפשר לחסוך 50% אם קונים בתחילת העונה כל מה שצריך , ולאחר מכן לא נכנסים לחנויות לפחות עד מבצעי סוף העונה, שגם מידת יעלותם הכלכלית מוטלת בספק, ועל כך בפוסטים הבאים.
רכישת בגדים כל פעם שעוברים מול חלון הראווה אינה רציונלית, מן הסתם, ובד"כ מסתיימת בכך שעובר שבוע ושוב אין מה ללבוש.
3. לבקש את הכסף שלכם חזרה: לבטל את המנוי לחדר כושר שבו ביקרתם פעמיים, ובדרך גם את המנוי לעיתון. בסעיף "לבקש את הכסף חזרה" נכללות גם כל הפעמים שדילגתם על בדיקת החשבונות שלכם: את הכבלים שאולי חייבו אתכם על שירותים שלא הזמנתם, את המנוי לסלולר שהוסיף לכם חיובים על שירותים שלא ידעתם שקיימים בכלל, את הדו"ח שקיבלתם למרות שחניתם כמו כולם ליד הגן של הילדה. לא אוהבים להתווכח? בדיוק על זה החברות האלה בונות. תעברו על כל החשבונות, תגלו דברים מדהימים שיורדים לכם מהאשראי. כשתגלו, תבקשו החזר רטרואקטיבי נוסף על ביטול החיוב.
4. להשיג לעצמכם תוכנית מובנית לצאת מהחוב. תבחרו: איך לצאת מהחוב תוך 3 שנים? איך לשלם את המשכנתא? איך להימנע מפשיטת רגל? קחו יועץ כלכלי או לא, אבל מה שבטוח, אתם חייבים להפסיק לעשות את מה שעשיתם עד היום, ולהתחיל לעשות משהו אחר, כי מה שזה לא יהיה שעשיתם עד עכשיו - פשוט לא עובד ולא יכול להימשך.
5. תפסיקו לשלם כל חודש את המינימום בחוב כרטיס האשראי. הריביות מגיעות ל 25% מההחזר החודשי, מה שהופך את המאמץ לחסל את החוב למאמץ כמעטבלתי אפשרי. אל תיפלו למלכודת שלהם, זו בדיוק הדרך שלהם להשאיר אתכם חייבים להם לנצח. במקום זה תשלמו הכי הרבה שאתם יכולים. נסו להכפיל את ההחזר החודשי שלכם. ההוצאה החודשית על החזר החוב לא תוכפל, מכיון שהריבית אינה גדלה, ולמעשה תחסכו 50%מהריביות, מה גם שתחסלו את החוב בחצי מהזמן.
תתחילו היום! התוצאות לא יאחרו להגיע, וידרבנו אתכם להמשיך
זכרו שהכסף שלכם הוא בעל ערך רב, אתם עובדים קשה כדי להרוויח אותו, אולי השקעתם בלימודים או בניסיון רב על מנת להגיע לאן שהגעתם - הכסף שלכם הוא חלק מפרי עמלכם. מגיע לכם להנות ממנו.
קבלו החלטה היום שהכסף שלכם הוא יותר מדי חשוב מכדי שתבזבזו אותו על ריביות , והתחילו לקצץ את החוב
שלכם עוד היום.
קראו את כל הטיפים שלי בנושא איך לצאת מהמינוס:
ואולי תמצאו עניין גם ב: איך לעשות כסף - הרבה שיטות ורעיונות, איך לחסוך כסף - מאות טיפים מעשיים שיכולים לעזור לכם לצאת מהמינוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה