צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

15.8.2010

קביעת מטרות


קביעת מטרות – עמידה ביעדים – איך עושים את זה? מה זה בכלל אומר לקבוע מטרות, בתחום של כסף ופיננסים, אבל לא רק, ואיך קובעים מטרות שגם עומדים בהן, ולא רק מסכמים?
יעלי ואופק, שמות בדויים לחלוטין, הם חברים שלי כבר שנים רבות.
יעלי ואופק "מנסים" כבר שנים לסגור מינוס שרק הולך ותופח. למה מנסים במרכאות, אתם שואלים?
כי יש להחליט שאתם רוצים לסגור מינוס, קרי: להכניס יותר כסף ולהותיא פחות כסף – זו הרי משוואה נורא פשוטה, ללכת על זה עם כל מה שיש לכם, להבין מה זה קביעת מטרות ולהבין כי קביעת מטרות פירושה שגם עומדים בהן, כלומר – עושים הכל כדי להגשים את המטרות שנקבעו, ולא רק מדברים עליהן. והולכים על זה בפול גז. לעומת זאת, יש "לנסות" לסגור מינוס: שהוא למעשה "ניסיון" שכולל בעיקר תלונות על מר גורלך, הבטחות ריקות לעצמך שתסגור את המינוס, המון שיחות עם בני הזוג וכל מי שסובב אותך על המינוס שחונק אותך ועל איך אין כסף ואיך אתה מוכן לעשות ה – כ – ל כדי לסגור אותו. הצרה היא, ש"הכל" פירושו שהאדם באמת מוכן לעשות הכל, אבל חוץ מכל הדברים שבאמת יעזרו לך לסגור מינוס ולהכניס יותר כסף כמו: למחזר את המשכנתא ולהוריד קצת לחץ מהכיוון הזה (מה? שנאריך את תקופת ההחזר?), להפסיק לעשן (במצב שלנו? עם כל המתח הזה נראה לך שאני יכול לא לעשן? אני אפסיק לעשן כשאני אסגור את המינוס...), לוותר על חופשה בקיץ הזה (אז בשביל מה בדיוק אני חי? ואחרי שאני עובד כל השנה כמו מטורף בשביל לסגור את המינוס הזה??), לפטר את העוזרת ועוד ועוד... שלא לדבר על לקחת עוד איזו עבודה או הכנסה נוספת.
קיצור, יעלי ואופק, המקסימים, באמת מקסימים שלנו – נורא נורא רוצים, אבל כנראה לא מספיק.
מה צריך לקרות כדי לגרום לבנאדם להחליט על קביעת מטרות אמיתיות, וחשוב מכך – מחויבות אמיתית לעמוד בהן, לראות את המטרות הללו לנגד עיניו כל יום, יום יום, ולכוון את מירב המאמצים שלו להשגתן? מה שצריך לקרות, הוא איזשהי נקודת מפנה, ולעיתים, לצערי – נקודת שבירה. כזו שצומחים ממנה.
זה יכול להיות איזו מריבה בין בני הזוג על כך שכבר אין להם הרבה כסף כמו בעבר, על חלוקת תפקידים ועוד, וזו יכולה להיות נקודת מפנה חיובית ואפילו מדהימה – כמו התינוקת החדשה שנולדה להם.
את השינוי הרגשתי כבר בהזמנה שקיבלתי למסיבת הולדת התינוקת. המסיבה הייתה מקסימה ומושקעת מבחינות רבות, אבל דווקא לא מבחינת ממון, כסף או תקציב ענק שהושקע שם. במילים אחרות: החבר'ה עבדו קשה כדי לארגן מסיבה מדהימה בכוחות עצמם, בלי להוציא הרבה כסף. אגב, זה הצליח והיה מדהים, מאוד משמח והמסיבה נמשכה הרבה יותר ממה שאתם רגילים. חוויה.
זה המשיך במכירת הרכב היחיד שהיה להם, ושיחות טלפון שבדרך כלל היו אינסופיות ופתאום תמיד התחילו במשפט: "אה... אתם בבית? אז נצלצל לטלפון הרגיל".
או - - - קיי!! דפקתי על השולחן באחת מפגישותינו, חבר'ה – שפכו, מה קורה פה? אתם בתהליך חיובי או שחסר לכם כסף? כי אם חסר לכם כסף, אתם יודעים... בשביל זה יש חברים.
"מה לא סיפרנו לך?? על בטוח? אולי לא הקשבת?" נו טוב, הנה זה בא "התחלנו אימון פיננסי".
תודה לאל, יעלי ואופק החליטו סוף סוף לסגור את המינוס. נכון, הם כבר שנים מחליטים לסגור את המינוס, אבל הפעם אם החליטו באמת. קביעת מטרות שמגיעה מתוך צורך אמיתי, מתוך בגרות והבנה של האחריות שלך, היא קביעת מטרות שיכולה גם להצליח. שום התוויית דרך לא תועיל לזוג שלא באמת מוכן לשנות את חייו. אבל עם תינוקת בתמונה, אין לך ברירה אלא להתבגר. מזל טוב חבר'ה, ועל האימון שלכם נדבר בפעם הבאה, וכפי שאתם מכירים אותי – היא תגיע ממש מהר.
קראו עוד על עמידה ביעדים, הצבת מטרות והגשמת חלומות... ממש כאן:
ואני רק רציתי עשיר - איך מתעשרים גם בלי אבא עשיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה