צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

15.6.2010

הסוד הקטן שלי: מה באמת עומד מאחורי מזל של מתחילים


במונחים של הצלחה, עשיית כסף, קידום עסק, בניית עסק חדשה או הובלת חברה חדשה להצלחה, ואפילו במונחים של קריירה או תפקיד חדש – יש דבר כזה מזל של מתחילים? מה באמת עומד מאחוריו ואיך זה שהצלחות של מתחילים קשה לשחזר? איך בכל זאת אפשר לשכפל מזל של מתחילים? תישארו איתי, כי יש לי כמה רעיונות מעניינים בהקשר הזה.
התופעה הזו מוכרת לי מתחומים עסקיים ושיווקיים שעסקתי בהם בעבר, הקמת עסק חדש או קידום פרויקטים, וגם בתחום של עשיית כסף באינטרנט ושיווק אונליין.
בהתחלה ניכרת איזו הצלחה מפתיעה, או שהיא גדולה יותר מהמצופה או שהיא מפתיעה בקלות שבה היא באה.
מכירים את זה? כל מי שיש לו עסק וזוכר את העסקאות הראשונות, מי שעוסק במכירות יכול להיזכר במכירות הגדולות או העמלות הגדולות הראשונות שהוא קיבל. מי שהתחיל תפקיד חדש – אולי איזו הצלחה גדולה שנרשמה לזכותו וזכתה להתלהבות – והוא בכלל לא מבין מה הוא עשה כדי להביא אותה...
Beginners luck, מזל של מתחילים. יש דבר כזה?
נראה לי שכן. אבל לא נראה לי שההצלחה הראשונית הזו, דווקא קשורה למזל, אלא למשהו שאנחנו עושים, ויכולים להמשיך לעשות אותו, כדי להמשיך להצליח.
חשבתי על מצבים בחיי ובחייהם של הקרובים אליי, חברים ובני משפחה, שנחלו הצלחה מפתיעה, קלה, מהירה מאוד, בשלבים התחלתיים של הקמה. תמיד נשאר הרצון לשחזר את אותה הצלחה, ואת הקלות שבה היא באה. לא תמיד זה מצליח.
ניסיתי לחשוב מה היו הצעדים שננקטו ושהביאו להצלחה, לסכום כסף גדול שהגיע, לעסקה גדולה שנסגרה, למכירה משמעותית או להתקדמות מהירה של עסק או חברה.
שאלת המפתח ששאלתי הייתה: מה עשינו שאחר כך הפסקנו לעשות?
התשובה לא באה בקלות, אך היא הייתה מפתיעה: ספונטניות ומאמץ. קטיפת הפירות נראית קלה ומהירה, אך קדמה לה עבודת שטח מאומצת שאנחנו לא מביאים בחשבון: אם סגרת עסקה ראשונה ומהירה מאוד בעסק חדש, זה בהחלט מפתיע וקל, אך זכור שקדמה לה תקופת הקמה מפרכת של העסק, שהשקעת בגיוס כסף אולי, ואם לא- אז בגיוס לקוחות, שיווק, מחקר שוק, בדיקת השטח והמתחרים, בדיקת צרכים של קהלי מטרה, אולי גיוס עובדים, לימודים והתמקצעות וכן הלאה.
כך שכמעט אין בצלחות ללא כל מאמץ.
אבל בואו נחזור לחלק הראשון של התשובה שלי, כי הוא חשוב ביותר: ספונטניות.
בשלבים ראשונים של הקמת העסק שלנו, אנחנו עובדים הרבה מהבטן, יורים לכל מיני כיוונים והאסטרטגיה שלנו מבוססת על הרבה אילתורים וחשיבה יצירתית, סוג פעילות לפי צורך. חלק מהפעולות הללו מצליחות וחלק נכשלות, אך היצירתיות הגבוהה שלנו בשלבי הקמת העסק או בשלבים הראשוניים של תפקיד חדש, החשיבה מחוץ לקופסא – מביאה אותנו להצלחות שאחר כך קשה לשחזר. מדוע?
חוסר הידיעה והטווית הדרך הראשוניים שלנו, חוסר הוודאות באשר לצעדים שלנו ולאופן הגשמת המטרות שלנו, גורמות לנו בהכרח לנסות כל מיני דברים ולחשוב באופן ספונטני ויצירתי.
בשלבים הללו אנחנו מתמקדים בחזון, בחלום, ברצון, במטרה גבוהה כלשהי – ופחות באסטרטגיה מדודה הכוללת צעדים ויעדים מפוכחים ושקולים.
בשלב הבא, כדי להמשיך לגדול, אנו חייבים לתכנן אסטרטגיה הכוללת דרכי פעולה מפורטות מאוד, וכל רעיון יצירתי או מחוץ לקופסא חיב להתאים לאסטרטגיה הזו: זה רעיון יפה אבל... האם הוא עומד בתקציב. איזה יעד בדיוק הוא משרת? איך זה תכלס יכניס כסף או האם הוא יועיל למותג שלי? כל השאלות הללו חוסמות את החשיבה החופשית ואת הפעולה הספונטנית שהביאה להצלחה המקורית שלנו, ומשום כך אנו מאוד רוצים, אך מתקשים לשחזר אותה.
אם תחשבו על זה, יש הגיון מסוים בחשיבה הזו: כשהעסק שלנו היה חדש, היה לנו הרבה פחות מה להפסיד. כעת, וככל שאנו מתבססים ומתייצבים, אנחנו יותר פוחדים לאבד, להסב נזק לעסק, למותג או לסטטוס, ולכן לא קופצים על כל הזדמנות לנסות משהו חדש. מי יודע מה אנחנו מחמיצים אגב כך...
קראו עוד בבלוג כסף על:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה