צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

18.8.2010

מתחילים אימון פיננסי


חבריי, שעליהם סיפרתי בפוסט הקודם, התחילו אימון פיננסי, את זה כבר כולכם שמעתם. נזכיר שהשמות שלהם בדויים, וננקטו אמצעים למנוע את זיהויים הוודאי, אבל הם אנשים אמיתיים לחלוטין וחברים טובים מאוד שלי.
יעלי ואופק הם זוג מדהים, מאוד טובים ביחד ויש להם תינוקת חדשה. חוץ מזה אופק עובד בחברה מבוססת ויעלי לא עובדת רוב הזמן, ולעיתים יש לה כל מיני עבודות פרילנס מזדמנות בתחום המומחיות שלה, שבו היא מצוינת.
שניהם אנשים מאוד נדיבים שקונים מתנות גרנדיוזיות לחברים ובני משפחה ובאופן כללי גם אוהבים לחיות די טוב, בעיקר זה כולל אוכל, אוכל, מסעדות ויין ואוכל. אבל לא רק. מנוי בקאנטרי, נסיעות לחו"ל וקניית בגדים וגאדג'טים הם חלק מההוצאות הקבועות שלהם.
הם לא בדיוק חוסכים, וכשיש כסף מוציאים אותו על מה שמשמח אותם וגורם להם הנאה, ומכאן מתחילות כל הצרות. כלומר, לא מההנאה והשמחה שבחיים, אלא מחוסר התכנון שבחיים.
לא נלאה אתכם בסיבות, אבל יש להם מינוס לא רע בכלל לסגור.
החליטו על אימון פיננסי ובשלב ראשון הגדירו ומיפו את כל ההוצאות שלהם. מסתבר שיש להם די הרבה ממה לקצץ, שזה טוב.
אבל השניים האלה כל כך התלהבו מתהליך האימון, שהחליטו לקחת את זה ממש ברצינות. החבר'ה האלה רוצים להיפטר מהמינוס ויהי מה.
לכן הם החליטו למכור את הרכב שלהם. יש להם רכב אחד, ותינוקת. למרות זאת, הם החליטו שאופק ייסע לעבודה באוטובוס מדי בוקר, ויעלי, שבנתיים מטפלת בתינוקת בבית, תשתדל לא לנסוע רחוק, ואם היא צריכה לנסוע ממקום למקום, יש מוניות, חברים, אוטובוסים.
החליטו וגם קיימו. הם מכרו את הרכב, חסכו קצת כסף והצליחו להחזיר חלק גדול מהמינוס לבנק.
ההחלטה הזו הייתה מלווה בכמה חששות. חוץ מתכל'ס איך נסתדר בלי אוטו, בעיקר: האם אי פעם נצליח שוב לקנות רכב בסדר גודל כזה? זה נשמע מצחיק, אבל נראה לי שרבים מכם יוכלו להזדהות עם התחושה הזו.
מה שהאמירה הזו באמת מבטאת, לדעתי, הוא את החשש להשתנות. להפוך להיות אנשים אחרים. מה, מעכשיו נהיה מן אנשים כאלה שאין להם אוטו? או שנוסעים באיזו טרנטה? אז התשובה היא: כן, תהיו מן אנשים כאלה, ובי"ת, מה רע בזה?!
אנשים מעדיפים להיות "אלה עם המינוס הענק" מאשר אלה "בלי האוטו", כי את המינוס בבנק השכנים לא רואים, ואת האוטו דווקא כן. כמובן שזו שטות, עוד אחד מהדברים המטופשים שמעכבים אותנו מלהשיג את כל המטרות שלנו. מה יגידו, מה יהיה, חששות, ואם אני אשתנה, ואם כבר לא נהיה אותו דבר? תהליך של שינוי אומר שכנראה לא תהיו אותו דבר. אבל למה זה דבר רע? הרי המטרה בתהליך כזה היא כן להשתנות, נכון? לסגל אורח חיים או התנהגות או התנהלות אחרת.
במסגרת אימון פיננסי אתם מתרגלים לחשוב על כסף בצורה קצת שונה, להוציא כסף פחות בקלות, ואפילו לרצות להוציא פחות כסף. זה כולל קיצוץ של קניות מיותרות בסופר ובכלל, תשלומים במזומן, מכירת כל דבר מיותר ועוד.
אבל זה כולל עוד שני שלבים חשובים מאוד: פגישה עם הבנק שלכם, והגדלת הכנסות.
על כך בפעמים הבאות. ובנתיים – תישנו על זה, אולי תחליטו שהגיע הזמן לשנות.
איך לחסוך כסף ו כלכלת המשפחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה