צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

12.4.2011

המטרה: להשיג 24,000 שקל עד יולי


בפוסט הקודם, דיברתי על הכנה לקיץ ואיך לחסוך כסף לקראת החופש הגדול, ובחופש עצמו.
לא הסתפקתי בדיבורים וכתיבה, והחלטתי לשים את הכסף שלי איפה שהפה, כמו שאומרים, ולשמש דוגמא אישית.
בואו נראה אם אצליח לעמוד בזה.
ראשית, ערכתי רשימת הוצאות חלקית ביותר, של חודשים יולי ואוגוסט.
רשימת ההוצאות הזו כללה רק הוצאות חריגות, כלומר הרשימה אינה כוללת הוצאות שוטופות של: דיור, חשבונות, קניות מזון, דלק וכל ההוצאות השוטופות של הבית, אלא רק ההוצאות המיוחדות של חודשים יולי ואוגוסט, פלוס תחילת השנה, נניח המחצית הראשונה של ספטמבר.
מיותר לציין שחשכו עיני. חד משמעית.
הנה הרשימה, חלקית כאמור וראשונית ביותר, ובהמשך, מה שהחלטתי לעשות בעניין:
קייטנות החופש הגדול: 6,000 שקל
חופשה משפחתית: מכיוון שכבר נסענו לחו"ל השנה, חשבתי על כיוון של חופשה בארץ, עוד לא הרצתי את הרעיון עם בני המשפחה, אבל כיוונתי לעלות נמוכה יחסית של 6,000 שקל. הנתון הזה עוד נזיל לכל הכיוונים.
ביגוד ונעליים: לשמחתי כבר עברנו על הארונות לקראת פסח, ואף רכשנו בגדים חדשים לרוב לאחרונה, על כן נראה כי ההוצאה הזו לא אמורה לעלות יותר מדי כסף, ותסתכם בכ 500 שקל, אם נחזיק אצבעות.
בילויים לחופש, בריכה, סרטים וקניות אוטומטיות של שטויות ומזון מהיר: כ 3,000 שקל.
ספרים וציוד לבית הספר: בהחלט מתכוונים השנה, בפעם הראשונה, לעשות שימוש בילקוטים משנה שעברה, ועל כן ההוצאות עומדות על כ 2,000 שקל.
תשלומי בית הספר השונים: כ 5,000 שקל.
עוד 2,000 שקל על אירועים פרטיים,
והוצאה חד פעמית של חידוש כלשהו שצריך לעשות בבית, ויעלה 7,000 שקלים בערך. את הסעיף הזה כיכבתי ושמתי בצד, מכיוון שעדיין לא ברור לי מתי הוא יתרחש, ואפשר לאמר שחסכתי אליו בנפרד. נראה מה יעלה בגורלו.
אם אנחנו לא מחשיבים אותו בסיכום הכללי, יוצא שבחודשיים יולי ואוגוסט, נצטרך להוציא 24,000 שקל יותר ממה שאנחנו מוציאים בדרך כלל.
עכשיו, אחרי שסיימתי להיבהל ולחטוף התקף חרדה קל, התיישבתי לעשות משהו בנדון.
התוכנית שלי היא להשיג 24,000 שקלים נוספים על מה שאנחנו מרוויחים וחוסכים, כדי לעמוד בכבוד בהוצאות הללו, המתוכננות.
קודם כל, אין מה להיבהל. שום דבר עוד לא קרה, ואף אחד לא מחייב אותי להוציא 24,000 שקלים, זה הרי תלוי רק בנו. כל דבר ניתן לשינוי, ומבחינתי אין פרות קדושות. אם אין כסף, לא מוציאים אותו, גם אם זה אומר שנצטרך לוותר על משהו מהותי.
שנית, יש לנו עוד מספיק זמן לתכנן. שלושה חודשים, ליתר דיוק, והם מספיק זמן כדי להיות מוכנים מראש.
התוכנית שלי להשיג 24,000 שקלים עד יולי, נחלקת, למעשה, לשני חלקים עיקריים:
בחלק הראשון, נחסוך כמה שיותר כסף לקראת יולי, או נרוויח קצת יותר כדי שיהיה.
החלק השני, הוא לקצץ בהוצאות יולי ואוגוסט עצמן, כדי לצמצם את סכום הכסף שעליי להשיג.
עכשיו כשברור לי מה צריך לעשות, נותר רק להרכיב את התוכנית הזו.
אני כמובן אעדכן איך זה מתקדם בפועל.
הנה התוכנית הכללית שלי:
1. להרוויח עוד 2000 שקלים מדי חודש, ולשים אותם בצד. מה שייתן לי עוד קצת כסף לקראת הקיץ, ליתר דיוק 6,000 שקל. איך בדיוק נרוויח 2,000 שקל יותר? זה כבר לא משנה. יש מספיק דרכים לעשות זאת. לקחת עבודה קטנה, להגביר הכנסות, לקחת פרוייקט זמני וכדומה. כל אחד יכול לעשות את זה. גם אם אינכם עצמאיים, יש מספיק עבודות זמניות שאפשר לקחת לקראת הקיץ, רק כדי לחסוך עוד קצת כסף לקראת ההוצאות הגדולות שלכם. למשל: ביביסיטר, שיעורים פרטיים, הובלות, ניקיון וכדומה.  ראו: במקום לקחת עוד הלוואה, תעשו כסף מעבודה זמנית
אני אקח כנראה איזשהו פרוייקט או עבודה קטנה בתחום האינטרנט, מן הסתם, ואתמקד בלהרוויח רק עוד קצת כסף כדי לשים אותו בצד לקראת הקיץ.
2. לחסוך 100 שקל מתקציב הקניות השבועי, מה שיחסוך לנו כ 400 -500 שקל בחודש, ובתקווה, כ 1500 שקלים לקראת הקיץ.
3. לא קונים אוכל בחוץ. חוץ מהוצאות פסח הבלתי נמנעות, אין יותר ארוחות חינם, כלומר, כאלה שאינן בחינם כלל ועיקר, כלומר אין יותר ארוחות בחוץ. לא פאסט פוד, לא בשבת, לא בכלל. מבשלים בבית, ואם יוצאים לטייל, לוקחים אוכל מהבית. זה רק שלושה חודשים, מה כבר יכול לקרות לנו? לאחר מחשבה, הבנתי שיהיה קשה ליישם את הכלל הזה עם האביב שבפתח וכל הבילויים שבחוץ, בבריכה ובאטרקציות שונות. החלטתי להגמיש את הכלל הזה, ולהגביל את הוצאות האוכל בחוץ, ל 50 שקל כל פעם. זה לא יהיה פשוט ויצריך תכנון מראש. אבל במקום לקנות אוכל בחוץ פשוט נביא אותו מהבית, ועם תקציב ה 50 שקלים שלנו, עדיין נרגיש לארג'ים עם עצמנו ונוכל לקנות בכל זאת איזו שטות.
ההגבלה הזו, נראה כי תחסוך לנו כ 100 שקל בשבוע, אולי קצת פחות. בכל מקרה, זה בערך 1,200 שקל שנשים בצד.
4. למעט בילוי אחד בסוף שבוע שכבר תיכננו מראש, והולך לעלות לנו כ 400 שקל, החלטתי שעד החופש הגדול, אנחנו מבלים בסופי שבוע בחינם. עושים שימוש במנויים הקיימים לצורך כך, ומבלים הרבה בטבע במקומות חינמיים.
קיצוץ בילויי סופהשבוע יחסוך קצת כסף בכל זאת. לא כל סופשבוע אנחנו מוציאים כסף על בילוי, וגם כך מעדיפים פעמים רבות לבלות בחינם בטבע, עם חברים או משפחה וכדומה. יחד עם זאת, ביטול הבילויים בתשלום למשך 3 החודשים הקרובים, עדיין יחסוך לנו, לפי חישוביי, כ 1,200 שקל עד יולי.
5. מתנות לפסח, ימי הולדת ואירועים קרובים: מתנות לפסח השנה יהיו סמליות, ובמתנות לאירועים, שהיו נדיבות מלכתחילה, שמחתי לגלות שיש מה להוריד ולחסוך כסף, ועדיין להביא מתנות מכובדות. הסיפור הזה חסך כ 500 שקל. לא הרבה, אבל זה משהו. זיכרו שכל שקל שאנו חוסכים יש בכוונתנו לשים בצד, בחיסכון מיוחד לקיץ!
6. חשבונות: המטרה היא להוריד את חשבונות הטלפון ב 100 שקל, וגם את חשבון החשמל. זו מטרה צנועה שנראה לי שניתן לעמוד בה, במיוחד בעונה זו. האביב כמעט בפתח, אבל עוד לא חם מדי. מה שאומר שהמזגן בחודש הקרוב די מיותר, לא לחימום ולא לקירור. אין לנו כוונה לסבול, ואם יהיה קר או חם נדליק אותו, אבל לא נראה לי שיהיה בכך צורך. כביסה גם כך אנו משתדלים, אפילו בחורף, לתלות על החבל, מכיוון שזה יותר אקולוגי וחוסך אנרגיה. אז עם 200 שקלים פנויים בחודש, נראה לי שאפשר לחסוך כ 600 שקל על חשבונות כאלה.
7. צריכת הדלק שלנו כמעט אינה ניתנת לשינוי. בנוסף, גם כך אנו מאחדים נסיעות, מארגנים נסיעות משותפות להסעות יומיומיות שלנו ושל הילדים. יחד עם זאת, החלטנו לאחד נסיעות לכמה אירועים ומפגשים קרובים, מה שיחסוך לנו כ 300 שקל על דלק.
8. ביטלנו 3 שיעורים מקצועיים שמתקיימים מדי שבוע, באופן חד פעמי, וחסכנו 750 שקל בשנייה. זהו ביטול חד פעמי שלא יזיק לאף אחד, וישחרר לנו עוד כסף לקיץ הארוך.
סך הכל: הצלחתי לקצץ, עדיין בתיאוריה, בדיוק 6,000 שקלים לקראת הקיץ. אם נוסיף לכך את 6,000 השקלים הנוספים שבכוונתי להרוויח עד הקיץ, הגענו ל 12,000 שקלים שאפשר לשים בצד לקראת הקיץ. זה כבר הרבה כסף. זה חצי מהוצאות הקיץ שלנו.
בנוסף, יש סכום כסף לא רע בכלל שכבר הצלחתי לחסוך לטווח קצר, ואולי אעשה בו שימוש כדי לא להעמיס הוצאות על העו"ש בקיץ.
עכשיו נעבור לשלב ב' של התוכנית. שלב ב', כזכור, מתייחס לכל מה שאפשר לחסוך בקיץ עצמו.
כאן לא הייתה ברירה אלא לעבור סעיף סעיף על כל ההוצאות שרשמתי, ולראות מה אפשר לקצץ מכל דבר.
עם הקייטנות אין הרבה מה לשחק למראית עין, אך אם יתעורר הצורך, אולי נקצר את משך הקייטנה ונמצא חלופה לזמן שקוצץ. כנראה שלא, וזה יהיה הדבר האחרון ברשימת הקיצוצים שלי, על סף ה "לא בא בחשבון".
חופשה: תיקצבתי את החופשה המשפחתית ב 6,000 שקל. הסכום הזה בקלות יוכפל אם מדובר בחופשה בחו"ל, או חופשה יקרה יותר בארץ. הסכום הזה יכול גם לרדת ב 1,000 שקל, אם נתכנן נכון ונגדיר פעילויות בזמן החופשה. הסעיף הזה עדיין מאוד לוטה בערפל, נדרשת כאן התייעצות משפחתית ללא ספק.
חשבתי על אפשרות לאחד שני אירועים פרטיים, ובכך לחסוך 500 שקל מאוד בקלות ובלי להרגיש ששום דבר חסר. סעיף האירועים ירד אפוא מ 2,000 שקל ל 1,500 שקל.
בשלב הזה לא נרשם עידוד מסעיר בגיזרה שלי. הצלחתי לקצץ בסך הכל 1,500 שקל מהוצאות הקיץ?? איך זה ייתכן?
באותו רגע עלה לי רעיון מבריק בסעיף הבילויים לחופש, שהוריד שבוע שלם של התרוצצויות, והעביר אותם ישירות לסבא סבתא האהובים. השבוע הזה, וקיצוץ קל בבילויים האחרים בחופש, יחסכו לי 1,500 שקל נוספים.
העובדה שנוכל לעבוד בשבוע הזה, בהחלט מוסיפה עוד כסף לארנק לארנק הפרטי שלנו.
ככלות הכל, נראה כי הצלחתי לקצץ 3,000 שקל מהוצאות החופש הגדול, ואם נוסיף אותם ל 12,000 השקלים שאנו מתכננים לחסוך מראש, יש לנו תוכנית לא רעה לממן חלק נכבד מהחופש:
הוצאות הקיץ צומצמו ל 21,000 שקל, כאמור, יש עוד לאן לרדת אם צריך, וחיסכון מוקדם לקראת הקיץ מממן לנו 12,000 שקל מתוכם.
התוכנית הראשונית שלי יוצאת לדרך מהיום, ויש כאן הבטחה שלי לעדכן כיצד עמדנו בכל הסעיפים והתרשימים, כאשר המטרה היא להתחיל לרוץ עם התוכנית הזו, ובעוד שבועיים לתכנן תוכנית מחודשת, לפי ההתקדמות שלנו, שמטרתה לגשר על הפער של 9,000 השקלים החסרים. כלומר, או להרוויח יותר, או לחסוך יותר מראש, או לצמצם את הוצאות הקיץ עצמן.
אני אהיה כאן כדי לעדכן!
קראו פוסטים קשורים לנושא:
טיפים לחופשה זולה, כמה כסף עולה קייטנה לילדים, מחיר קייטנה לילדים - איך אפשר לחסוך כסף, לארגן קייטנה לבד לחופש הגדול, ציוד בית ספר, איך לחסוך כסף, איך לחסוך כסף עם ילדים, סדרי עדיפויות ותקציב משפחתי,
חיזרו לבקר בדף הבית: כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה