צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

27.6.2010

ניהול תקציב המשפחה


מהו ניהול תקציב המשפחה? הרגל שכדאי לכל משפחה, זוג ואדם לתרגל ולהכניס לשגרת ניהול הבית השוטף.
ניהול תקציב משפחתי לא תמיד מהנה... זה לא ממש דומה לבילוי משפחתי, אבל כמו שבחיים צריכים לעשות דברים שאנו לא תמיד נהנים מהם, אך הם תורמים לנו באופן אישי ולאיכות חיינו, כך כדאי לסגל הרגל של ניהול תקציב המשפחה מדי חודש, לעקוב אחר הוצאות והכנסות באופן מסודר ואף לצפות את תקציב המשפחה העתידי.
איך עושים זאת? בעבר דובר כאן על מרכיבי בניית תקציב אישי או משפחתי, קראו אותם כדי להבין טוב יותר אלו סעיפים והוצאות כדאי לכלול בעת ניהול תקציב משפחתי, שימו לב שסעיפים אלה אינם כוללים את כל סעיפי תקציב המשפחה שלכם, אך הם מספקים הצצה לכמה סעיפים שאולי שכחתם. בפוסט הבא נדבר על כיצד לתכנן את התקציב לפי הוצאות.
קראו גם כאן: סדרי עדיפויות ותקציב משפחתי.
ניהול תקציב המשפחה כולל כמה שלבים שמטרתם להבין טוב יותר כמה כסף באמת עומד לרשותכם כזוג או משפחה, על מנת שתוכלו להפיק את המירב מהכסף שלכם, לתכנן את העציד ולהנות מהווה.
אם יש לכם מינוס, הלוואות מרובות או חובות מצטברים, חשוב שתתחילו לנהל תקציב משפחתי כדי שיסייע לכם בצימצום הפער או יאפשר לכם לתעל את הכספים שלכם להוצאות החשובות ביותר בחייכם.
אם אין לכם חובות, טוב להתחיל ניהול תקציב משפחתי כדי למנוע מצבים כאלה בעתיד, לחסוך כסף למטרות חשובות ולתכנן את עתידכם.
ניהול תקציב משפחה מתחיל בהכנת טבלה (תוכלו להיעזר בתוכנה לניהול תקציב משפחתי או בכלים שונים המוצעים בחינם באינטרנט, או לערוך טבלה/ /גיליון אקסל משלכם) המפרטת את כל ההכנסות שלכם: משכורות, כסף משגיע ממקורות שונים כמו השקעה, דירה שאתם משכירים, ביטוח לאומי וכדומה.
בשלב הבא הכינו טבלה של ההוצאות שלכם. זה החלק הטריקי :) חוץ מחשבונות, אוכל, מגורים עליכם לכלול בסעיף זה גם הוצאות כגון:
החזרי הלוואות והתחייבויות שונות
תשלומים (רכב, רכישות שונות, פריסות ועוד)
חינוך וחוגים (תל"ן, וועדים, הסעות, חוגים של הילדים)
חשבונות: מים, חשמל, ארנונה, מסים
הוצאות: דלק, ביגוד, מתנות, צעצועים וספרים
הוראות קבע: כבלים, אינטרנט, מנוי ל... עיתון, חדר כושר, קאנטרי, בר מים מינרלים ועוד.
ביטוחים, ביטוח בריאות, ביטוח רכב, הוצאות רכב ועוד.
לא אמרתי שזה קל, נכון? שבו ביחד, הוציאו את תדפיסי הבנק משלושת החודשים האחרונים, עברו על הוצאות בכרטיסי האשראי, הוראות קבע, תשלומים שונים, צ'קים קבועים. עברו על פירוט כרטיסי האשראי שלכם ועשו סדר: כמה תשלומים יש לכם השנה ועל מה? כמה תשלומים מדי חודש ובאיזה סכום זה מסתכם?
כעת בררו היכן אתם עומדים בהשוואת הכנסות מו להוצאות. מה הפער? לאיזה כיוון? כמה כסף אתם מוציאים על הוצאות לא הכרחיות? מה אפשר לצמצם? באלו סעיפים אנחנו מוכנים לעשות וויתורים, ובכמה אנו מתכננים להוריד אותם?
כל המשפחה צריכה לשבת יחד (ילדים – בהתאם לגיל), ולהחליט: 1. כמה כסף צריך לחסוך מדי חודש, או: בכמה כסף צריך לצמצמם הוצאות חודשיות. 2. באלו סעיפים אנו הולכים לצמצם את ההוצאות: טלפון, חשמל, מזון, בילויים, מותרות, ביגוד, חוגים, מנויים וכדומה. 3. כיצד אנו הולכים לצמצמם הוצאות בסעיפים הללו? לדבר פחות בטלפון? הגדירו עד כמה שאפשר במדויק: כמה אתם מגדירים שכל בן משפחה ידבר בטלפון מדי חודש, כמה הודעות אס-אם-אס שולחים וכולי. באותה הזדמנות בדקו את מסלולי הנייד שלכם, אולי יש מסלולים אחרים שמתאימים לכם יותר. ראו: חשבון טלפון - כיצד לחסוך כסף. המשיכו: כמה כסף אנחנו יכולים לחסוך על חשבון חשמל? איך נעשה זאת? מה אנו מבקשים ומסכמים עם בני הבית? למשל: כיבוי אורות כשלא נמצאים בחדר, תליית כביסה על החבל ביום יפה במקום שימוש במייבש, מזגן על טמפרטורה מסוימת ושזמנים מסוימים ולא כל היום ברצף.
קבעו דמי כיס לילדים אם צריך והגדירו את הוצאות הילדים, ביגוד, צעצועים ובילויים.
קראו איך לחסוך בהוצאות הבית , וגם: לחסוך כסף עם ילדים.
קבעו כמה כסף אתם מעבירים לחיסכון מדי חודש, כמה כסף אתם מקדישים לחופשות משפחתיות בשנה, לבילויים, למותרות, למתנות לחברים.
ניהול תקציב המשפחה יעיל אם אתם באת מחוייבים אליו ומבינים את כל ההוצאות שלכם. לכן אל תשכחו לכלול בסעיפי ההוצאות שלכם, כסף שאתם מוציאים על הוצאות בלתי צפויות: תיקון מכונת הכביסה, הרכב במוסך, צ'קים לחתונות, טיפול שיניים וכדומה. גם הוצאות בלתי צפויות הן צפויות – אנחנו יודעים שנוציא כסף בלתי צפוי על משהו, רק לא יודעים בדיוק על מה. ערכו טבלת מעקב הבודקת את ההתקדמות שלכם: בכמה צימצמתם את הפער הלכה למעשה, מה כסף חסכתם, כמה כסף תוכלו לחסוך אם תתמידו בדרך זו בהמלך כל השנה. באופן כזה תוכלו אפילו להעריך כמה כסף יהיה ברשותכם בעוד X שנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה