צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

10.4.2011

לחסוך כסף לקראת החופש הגדול


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › לחסוך כסף לקראת החופש הגדול
אתם בשוק טוטאלי ממני, פסח עוד לא הגיע ואני בחופש הגדול? מה עובר על בלוג כסף הבלתי מזיק, האם נסע בזמן וסוף סוף לאחר שנים של מחקר השלים והגשים את ייעודו וחלומו: להמציא מכונת זמן, לקרוא את תוצאות הלוטו ולשוב אל הווה עשיר כקורח? אז זהו, שממש לא, בנתיים.
אבל זיכרו שאני שלחתי אתכם לחסוך כסף לקראת פסח כבר לפני כמה וכמה חודשים. אז אל תגידו לא ידענו, לא התכוננו.
ובכן, אם אפשר לתת טיפים לחסוך כסף לפסח, 4 חודשים לפני הזמן, הרי שעכשיו בדיוק הזמן לחסוך כסף לקראת החופש הגדול, להכין מספיק כסף לכל ההוצאות הקרובות שלנו, ויפה שעה אחת קודם.
למה בכלל לעשות את זה? ומי רוצה לחשוב על כסף בחופש הגדול, כשעוד לא סיימנו לקרוא את ההגדה?
אני רוצה.
ולמה?
מכיוון שהחופש הגדול הוא תקופה ארוכה ומשמעותית בהוצאות ותקציב של כל משפחה בישראל.
החופש הגדול, שהילדים כה זקוקים לו, וגם חלק מההורים למרות הקיטורים שלהם, גורר עמו המון הוצאות. ענקיות. תכף נפרט, אל תדאגו.
החופש הגדול עולה לנו סכומי כסף לא נורמליים, בחיי.
בואו נתחיל עם קייטנה. החופש הגדול נמשך כ 9 שבועות, מתוכם תוכלו לרשום את הילדים לקייטנה של 3 שבועות, 4 שבועות או 6 שבועות.
קייטנה ממוצעת תעלה כ 500-600 שקל בשבוע. תעשו את החישוב, זה יוצא בערך 2500 שקל לילד, ולא לכל החופש הגדול, אלא לחלק ממנו. אם יש לכם יותר מילד אחד, קודם כל מזל טוב, ודבר שני תתחילו להכפיל.
עכשיו נדבר על העובדה שהקייטנה סוגרת לכם, נניח, חצי מהחופש הגדול, ונותר עוד חודש בערך להעסיק את הילדים.
זה אומר "שמישהו" (מעניין מי זה המישהו הזה) הולך להוציא הרבה כסף על מטפלת, או קייטנת נושא כלשהי, או בייביסיטר, או לקחת מיליון ימי חופש מהעבודה, רובם לא בתשלום כמובן, או להפסיד ימי עבודה והכנסה אם אתם עצמאיים.
תוסיפו לכך בבקשה, אם לא קשה לכם, את העובדה שצריך לעשות משהו עם הילדים כשאתם כבר איתם בחופש הזה נטולי קייטנה, ותגיעו בחדווה רבה לצפייה בסרטים, בילויי לונה פארק וספאריים למיניהם, הצגות וים של צ'יפס, נקניקיות, ארטיקים וגלידות.
עכשיו כשהבהרנו את העניין הזה, בואו נעבור לסעיפים הבאים:
מתישהו בחופש הגדול אתם תבינו, שאם כולכם בחופש בלית ברירה, כבר עדיף לנסוע לחופשה משפחתית ולנצל את הזמן הזה לבלות באיזה מלון/צימר/מטוס. תוסיפו עוד כמה אלפי שקלים לחגיגה הזו וחישקו שפתיים.
עכשיו בואו נוסיף את סעיף הביגוד וההנעלה, הלוא עונה חדשה החלה, וכולנו צריכים לחדש את המלתחה בבגדי קיץ, בגדי ים, קבקבים, סנדלים, ואיזו שמלה חדשה.
עוד לא התחלנו לדבר על קניות, קניונים וצעצועים שונים ומשונים, מחמת החרדה המתגברת.
לפני שתספיקו להגיד "תודה לאל, החופש אוטוטו נגמר", תקבלו מבית הספר רשימת ציוד לשנת הלימודים החדשה, הכוללת חולצות בית ספר, ספרי לימוד, ציוד לימודים, ילקוטים ומחברות.
מי שהולך לגן, מזל טוב, שלמו רק וועדים וחוגים.
שנייה אחרי זה, הכינו את הארנק לתשלומי ועד ההורים, שעות תל"ן, חובש בית ספר, טיולים וחוגים.
אההההה! אוקיי, הבנו. מספיק. סף החרדה כאן מתחיל לעלות.
אז קודם כל, קחו נשימה עמוקה.
עכשיו תתחילו לחסוך.
את החופשה המשפחתית שלכם הזמינו מראש, באחת הצורות הבאות:
תכננו חילופי דירות, בדקו קופונים באינטרנט וחפשו דיל יומי שווה במלון או צימר, הזמינו יחידת נופש להשכרה, בדקו מחירים של מלונות זולים בפריפריה. כבר אמרתי ואומר זאת שוב: אם אתם מתכננים חופשה שהיא בעיקר רביצה בבריכה של איזה מלון, למי איכפת איזה מלון זה ואיפה הוא? הא, חישבו על זה. אם אתם מתכננים חופשה שהיא בעיקר טיולים, את זה אפשר לעשות גם מכל אכסניה או בית ספר שדה, צימר זול או מלון זול בסביבה, שממנו תצאו לטיולים.  ראו למשל: טיפים לחופשה זולה
תקציב לקייטנה הכינו מראש, חישבו על אפשרות של מחזור אחד של קייטנה, ומחזור שני בהכנה עצמית. למשל, שבועיים שבהם תתחלקו עם 4 הורים נוספים, כל יום הורה אחד שומר על 5 ילדים ומכין פעילות כלשהי, אפילו עד 13:00 בצהריים. ללא תשלום נוסף, תקדישו יום אחד בשבוע, אבל תקבלו קייטנה בחינם לשבועיים. ראו: כמה כסף עולה קייטנה לילדים, מחיר קייטנה לילדים - איך אפשר לחסוך כסף,  לארגן קייטנה לבד לחופש הגדול.
ביגוד: עברו מראש על ארון הבגדים, סדרו אותו היטב ודעו בדיוק במה עוד אפשר להשתמש לקיץ הקרוב, ומה חסר וצריך לקנות. קנו חכם, אל תקנו יותר מדי, השתמשו בתלושים והנחות, וקנו רק מה שצריך. ראו: בגדי ילדים בזול
ציוד לבית ספר: השתמשו בכל מה שאפשר משנה שעברה, קנו יד שנייה, החליפו עם חברים, קנו רק מה שצריך. ראו: ציוד בית ספר, איך לחסוך כסף
בילויים על הילדים: צאו לים, לטיולי טבע, לפארק, לכל מה שחינם. במקומות בילוי קחו אתכם תמיד בקבוקי מים, צידנית קטנה עם אוכל וחטיפים. כל מה שתקנו בחוץ יעלה לכם פי כמה וכמה.
אל תלכו לבלות בקניון, יש עוד מקומות ממוזגים בעולם.
חסכו מראש כסף לקראת הוצאות הקיץ: החליטו על תוכנית משותפת שתאפשר לכם להוציא בחודשים הקרובים, כמה שפחות כסף.
זה אומר לחתוך בכל מה שאפשר: מתנות לפסח אפשר לקנות סמליות ויפות, את הכמה מאות שקלים שחסכתם, שימו בצד לקיץ.
חכו עם קניות הבגדים האביביים, הם במילא טובים רק למספר שבועות, והופ אנחנו בקיץ. חכו למבצעים, הם מגיעים מאוד מהר.
אל תקנו עכשיו צעצועים ומשחקים, החליטו על חודש ללא הוצאות. זה קל, כי בפסח הילדים במילא יקבלו מתנות קטנות מקרובי המשפחה, אפילו סמליות.
הכינו ארוחות בבית ותורידו ארוחות בחוץ ופאסט פוד למינימום טוטאלי.
קצצו חשבונות: דברו פחות בטלפון, השתמשו באסמסים להודעות קצרות במקום שיחות, דברו מהטלפון הביתי, תלו כביסה על החבל, חם עכשיו בחוץ, במקום לייבש במייבש כביסה.
ערכו קניות בחוכמה וקצצו בסל הקניות שלכם באופן שתורידו את המותרות. שימרו על המצרכים שאתם קונים, אם כבר קניתם. איכלו את האוכל שקניתם, בשלו ואל תזרקו. השתמשו בכמות הנדרשת ולא יותר מכך, של כל מוצרי הניקיון, כביסה וכולי... כדי להאריך את חיי המוצרים ולחסוך בקניות לחודשים הקרובים.
הכי חשוב: ערכו רשימה של כל ההוצאות שלכם בחופש הגדול, ובתחילת שנת הלימודים שצמודה אליו, ודעו מראש בדיוק כמה כסף אתם צריכים לתקופה הזו.
באופן הזה, תדעו כמה כסף אתם צריכים לחסוך, כמה כסף צריך להכין ולא תתיקלו בהפתעות מוזרות במהלך יולי אוגוסט, שיסחררו לכם את הראש.
בהצלחה, וזיכרו: יפה שעה אחת קודם.
חיזרו לבקר בדף הבית: כסף

תגובה 1:

  1. תודה רבה על הטיפים, כל פעם שהחופש מגיע, אני שוברת את הראש כיצד לצמצם את ההוצאות וזה פשוט מטורף. בחיי שאני לפעמים מעדיפה שהבת שלי תשב בבית ותצפה בתוכניות האהובות עליה, כמו הסוד של מיה ודרדרסים, כל היום מאשר להיות בחוץ ולהוציא עוד כסף

    השבמחק