צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

4.1.2011

הכנת תקציב המשפחה לפסח - טיפ קטן, לפני הזמן


תמיד אמרו לכם שאתם מחכים לרגע האחרון? לדעתי עכשיו הזמן המושלם להתכונן פיננסית לפסח, ולהכין תקציב לחג הנחמד הזה, אך מרובה ההוצאות, שלא משאיר לאף אחד כסף למשוך עד הקיץ. זו האמת הרי, אז תודו. אנחנו חוזרים מחופשת פסח שמחים ורעננים, בלי כסף בל עם חיוך ענק. כי נסענו לחו"ל או אולי לאלית, כי קנינו בגדים חדשים, כי הילדים בילו בקייטנה שעלתה הון, רק כדי שאנו נוכל להמשיך לעבוד, כי הקייטנה לא נמשכת באמת כל פסח, אז לקחנו גם כמה ימי חופש ועוד קצת, כי ביזבזנו כסף בלי הכרה, כי יצאנו לבלות, כי קנינו מתנות לפסח וזה עלה קצת כסף אבל גם קיבלנו מתנות בחזרה, אז...
וכי וכי. לא חסרות סיבות למה החג הזה, שמגיע באמצע השנה, אחרי שנרגענו מחגי תשרי, ורגע לפני הבלגן של החופש הגדול, יכול לרושש כל אדם שפוי.
אנחנו לא חושבים על כך מראש, כי מי אוהב לתכנן, זה הרי הורס את הספונטניות, נכון?
הממ.. לקחת הלוואה בסוף החג זה יותר ספונטני, הא? או אולי תעדיפו את האופציה הספונטנית הבאה: להיחנק מרוב הוצאות, רק לא לחסוך כסף מראש, לרגל שום דבר?
לדעתי פסח הוא חג מספיק מכובד כדי שנשקיע בו קצת מחשבה מקדימה, במיוחד לגבי מי שחי במסגרת תקציב, ואין ברירה אלא לחסוך כסף בכל מיני דרכים.
אנחנו תמיד אומרים שכדאי להתכונן מראש, אז למעשה, בדיוק לזה הכוונה.
שלושה וחצי חודשים נותרו לפני פסח, ולא, זה לא מוקדם מדי, זה בדיוק הזמן להתחיל לחסוך כסף להוצאות החג, למי שאין לותקציב מיוחד לכך עדיין.
אל תעבדו על עצמכם. חישבו וחשבו היטב מה תהיינה ההוצאות שלכם בפסח, כמה כסף באמת אתם צריכים? רוצים לצאת לחופש? כמה כסף זה יעלה? יש לכם ילדים? כמה עולה קייטנה שלכם? כמה ימי עבודה תפסידו, וכמה כסף זה יעלה לכם? סרטים, הצגה, מסעדות ואטרקציות – סככמו באמת כמה כסף תוציאו בפסח.
עכשיו הוסיפו את ערב החג: אם אתם מארחים כמה כסף זה עולה לכם? אלף שקל? אלפיים שקל? חמש מאות שקל?
אם אתם מתארחים או פוגשים הרבה בני משפחה בפסח, כמה כסף תוציאו על מתנות לחג? לכמה קרובים אתם קונים מתנות ובאיזה סכום?
ולסיום, לקראת פסח רובנו מתחילים להתחדש, כמו האקלים והטבע בחוץ. בפריטים חדשים לבית, וכמובן בבגדים. בגדים אביביים, סנדלים, בגדי חג יפים לילדים וכדומה. כמה כסף כל זה עולה לכם?
נו, סיכמתם כבר הכל? שווה להתכונן להוצאה גדולה שכזו, נכון?
הנה כמה דרכים לחסוך כסף לקראת פסח, ולשמור על שפיות:
ראשית, זכרו שאינכם צריכים לחסוך את כל הסכום כרגע, ובוודאי אל תיכנסו למינוס או תחרגו מהתקציב שלכם כדי לחסוך כסף לקראת החגים. חלק מהסכום תקבלו בפסח עצמו, במשכורת למשל, ותוכלו לעשות בו שימוש שוטף ועוד קצת, בתקווה.
אבל עכשיו חזרה למציאות:
1. חשבו כמה כסף אתם מקבלים בעבודה כבונוס לחג או כמתנה לחג. תלושי שי, לשמל, אפשר לנצל לקניות בסופר או לקניות מתנות, או בגדים לערב החג. אם תחשבו על כך מראש, תוכלו לנצל את תלושי החג בתבונה.
2. צמצמו הוצאות בחודש הקרוב כדי לחסוך כסף לקראת פסח ולהכין תקציב לחג או לחופשה. למשל, החליטו כי החודש אתם לא מבזבזים כסף. רק חודש אחד בלי הוצאות על מותרות יכול לעשות הבדל גדול בסכום שתצליחו לצבור למען המטרה הזו. חודש בלי הוצאות, אינו נטול הוצאות באמת, הרי ישנן הוצאות שוטפות. אבל הכוונה היא שחודש אחד אינכם מוציאים כסף על אוכל בחוץ או על בילויים בחוץ, אינכם קונים פריטים לא נחוצים או מבלים בשופינג, יוצאים לבילויים בחינם או בבית, שוטפים את האוטו בעצמכם וכדומה. ינואר הוא חודש שלא בעייתי במיוחד לא להוציא בו כסף, מאחר ובמילא נשארים יותר בבית, וקניות בגדים לחורף סביר להניח שכבר ערכתם.
מי שחוגג יום הולדת בקרוב, ימצא שדווקא קל להכריז על חודש ללא הוצאות, כשבמילא לכבוד יום הולדתך, קונים לך מתנות ובגדים חדשים ומזמינים אותך לבילויים!
3. רוצים כסף לחופשה? אולי תתנו כמה שיעורים פרטיים, תבנו אתר, תעשו בייביסיטר? תציעו את השירותים שלכם באופן פשוט, כדי להרוויח עוד קצת כסף במאמץ קטן.
4. צריכים לקנות הרבה מתנות לפסח? תרוויחו כסף לקניית מתנות, באמצעות מכירת כל השטויות שכבר יש לכם בבית, באינטרנט. ספרים, בגדים, צעצועים שאין בהם שימוש, דברים חדשים שקיבלתם ומעולם לא פתחתם, רהיטים ישנים שבמילא התכוונתם להיפטר מהם לקראת פסח וכדומה. כל פריט בתמכרו יכניס לכם כסף לקניית מתנות חדשות לקרובים, או אולי דווקא לעצמכם...תתכוננו לבלות.
חיזרו לבקר תמיד בדף הבית: כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה