צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

2.6.2011

קיצור תולדות החופש הגדול ומחשבות על כסף


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › קיצור תולדות החופש הגדול
פתאום לכולם יש בעיה עם קיצור החופש הגדול. שנים מבקשים, מתחננים, מתלוננים, וכשמשהו כבר זז במדינה הזאת, יש לכולם מה להגיד נגד. זה בגלל שתמיד חשוב להטיל ספק, למתוח ביקורת. דמוקרטיה במיטבה, תודה לאל על זה.
קיצור החופש הגדול, אומרים, יביא לבלגן בתיירות, לעלייה במחירי התיירות, לגל ביטולים/הפסדים/דמי ביטולים ועוד.
קיצור החופש הגדול יפגע בעסקים שחיים מהתקופה הזו, ענף התיירות ביניהם, אבל גם קייטנות, מקומות בילוי ועוד.
התלמידים כמובן מתלוננים, טוב, לא חשבנו שיהיו בעד קיצור החופש הגדול.
המורים כנ"ל, טוב, מה אפשר לצפות מבני אדם עובדים שקיצרו להם את הסבבה בשבוע.
עכשיו לעובדות: קיצור החופש הגדול מתוכנן ל 26 באוגוסט, כלומר, התלמידים מצופים לחזור ללימודים ביום שישי. נו באמת. נראה לי שהם לא הסתכלו בלוח השנה כשהם קבעו את התאריך הזה. מי מתחיל ללמוד ביום שישי, כשלאחריו יום חופש? פה לא יכלו לבנות גשר?? מה קרה, נגמר הבטון?
הלאה:
לפיכך החופש הגדול כבר אינו בן 9 שבועות, אלא עומד על, נכון להחלטה זו של משרד החינוך, על 8 שבועות בלבד.
בואו נדבר על זה רגע.
החופש הגדול עולה הון תועפות להורים. מי שיש לו ילדים בגן או בית ספר יודע שכל יום עם הילדים מחוץ לבית עולה בשקט 200 שקל, וקייטנה עולה סכום דומה ליום, במיוחד אם יש לכם יותר מילד אחד.
9 שבועות זה המון זמן!
השבוע רשמתי את ילדיי לקייטנות. במעמד ההרשמה פגשתי אמא מהכתה, אם חד הורית שסיפרה לי שרשמה את ילדיה לשני מחזורים של קיטנה, ואפילו זה אינו מספיק, מאחר ומדובר על 6 שבועות סך הכל.
מה עושים בעוד 3 שבועות שנותרו? שאלה. אין לה עם מי לחלוק את השמירה והטיפול בילדים, היא מגדלת אותם בכוחות עצמה, הקיטנות נגמרות באמצע אוגוסט ונותר לה לנדוד עם ילדיה לעבודה, מה שכמעט בלתי אפשרי, או לחפש חלופות כמו קיטנות נוספות, בייביסיטר או מטפלת. וכך הופך החופש הגדול לסיוט עבור כל מי שחייב להמשיך לעבוד. גם אם כל ימי החופשה ינוצלו עד תום, זה עדיין לא יספיק.
9 שבועות זה המון זמן. אפילו שבוע אחד פחות בחופש הגדול יעזור להורים להתארגן טוב יותר על ההשגחה על הילדים בתקופה זו.
נכון שהימים הללו יוחזרו לנו בחגי תשרי ואף בפסח. אבל עצם פיזורם כבר מועיל במידת מה. כי קשה יותר להתארגן על 9 שבועות רצופים, טכנית וכלכלית, מאשר על 8 שבועות רצופים, ועוד 5 ימים מפוזרים בין החגים.
אין כאן בעד ונגד, נכון או לא נכון.
אם בא לכם לדעת, קיצור החופש הגדול לא רק שאינו עוזר לי באופן אישי, הוא די מבאס אותי. היו לי המון תוכניות לחודש האחרון של החופש, ומבחינתי כל יום באוגוסט היה חשוב. חוצמזה הילדים זקוקים לחופש ארוך והתאווררות משמעותית מהלימודים ועומסה של שנת הלימודים, ובכך אין לי ספק.  
יחד עם זאת, שמחתי לשמוע על ההחלטה, ולו בשביל כל ההורים שכן נאבקים בתקופה הזו של השנה, שהימים שקוצרו כן יסייעו להם להתארגן טוב יותר לתקופה הארוכה הזו.
קיצור החופש הגדול יחסוך להורים כסף, הוא אולי יעלה ביוקר ויגרום להפסד כסף לבעלי עסקים, וזו החלטה שהיה צריך לשקול מראש מכל הכיוונים.
אבל כבר למדתי בחיים שאף פעם אי אפשר לצפות מראש איזו טובה תצמח מאיזו החלטה.
הנה מחשבה:
אולי הוספת ימי החופשה בחגי תשרי תביא לעלייה בתיירות הפנים בתקופה זו של השנה? מאחר וזו תקופה פחות אטרקטיבית לנסיעה לחו"ל, ביחס לחופש הגדול כמובן, ומכיון שנעמוד מול חופשת חגים ארוכה במיוחד, ייתכן ויותר משפחות ירצו לנצל את הזמן הזה לחופשה, ויבחרו בחופשה בארץ.
קיצר, רק ימים יגידו, בנתיים חדדו את העפרונות מוקדם מהרגיל.
 קראו עוד על החופש הגדול ועל כסף:
ציוד לבית ספר - איך לחסוך כסף
קראו עוד המון טיפים כיצד לחסוך כסף בתקופה הזו: לחסוך כסף עם ילדים - כל הטיפים, צרכנות וקניות - היכן למצוא מוצרים זולים וכיצד לבחור חכם.
חיזרו לבקר תמיד בדף הבית שלי: כסף , כדי ליהנות מכל הטיפים החדשים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה