צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

19.7.2009

איך לחסוך כסף עם הילדים בחופש הגדול - חלק א


בפעם הקודמת, דיברנו כאן על הסיבות מדוע חודשי הקיץ עם הילדים עולים המון כסף, הרבה יותר כסף ממה שנראה סביר בהתחשב בעובדה שהקיץ הוא חופש גדול, ויש לקחת בחשבון הוצאות כספיות על מסגרת לילדים, חופשה וכדומה. ראינו כי בקיץ אנו מוציאים יותר כסף על פעילויות וקניות עם הילדים, בין היתר, מכיון שיש יותר שעות פנאי עם הילדים. כך למשל, הקייטנה מסתיימת מוקדם יותר מהמסגרת הרגילה, נמשכת פחות שעות, אינה כוללת ימי שישי וכדומה. שעות הפנאי הנוספות הללו עולות לנו כסף רב מכיון שאנו צריכים למלא יותר שעות בפעילויות והילדים נמצאים שעות רבות יותר ליד הארנק של ההורים ומוציאים כל היום כסף על כל מה שנקרה בדרכם. זאת ועוד, שעות הקייטנה במקוצרות יחסית פירושן שעלינו לצאת מהעבודה מוקדם יותר או לדאוג לילדים לסידור אחר בשעות אלה, שעולה כסף למשל, בייביסיטר או מטפלת.
סיבות נוספות לכך שבחופש הגדול מבזבזים יותר כסף הן: עלויות הקייטנה, קניות לעיתים תכופות, החום שגורם לנו להסתובב פחות בחוץ ויותר בקניון, שם אנו אלופים בלהוציא כסף על הילדים, קניות לרגל חזרה לבית-הספר שעולות כסף רב או קניית בגדים לרגל השנה החדשה או עונת הסתיו, סנדלים או נעליים לשנה הבאה שוב עולים כסף וכמובן: החופשה המשפחתית בקיץ.
עבור חלק מהמשפחות, החופש הגדול הוא תקופה טובה לעבור דירה, מה שכרוך בהוצאות נוספות, ריהוט חדש שעולה הרבה כסף וכמובן, כל מי שעולה לכתה א' יקבל השנה לא רק ילקוט לשמחתו הרבה, אלא פעמים רבות גם מדובר בקניית רהיטים חדשים לחדר הילדים כגון: שולחן כתיבה לכבוד כתה א', ואם כבר הוצאנו כסף על שולחן כתיבה אז שתהיה גם מיטה חדשה תואמת, וכדומה.
אז איך אפשר לעבור את הקיץ בשלום, להנות ולבלות ולהוציא קצת פחות כסף ולהשאיר קצת כסף גם לספטמבר?
1. כדי לחסוך כסף על מסגרות לילדים בחופש הגדול, לא חייבים לשלוח אותם לשני מחזורים של הקייטנה, שאם יש לכם יותר מילד אחד מדובר בהוצאה של אלפי שקלים. אפשר להתארגן עם כמה הורים נוספים כדי לחסוך כסף ולארגן קייטנה מעניינת לשבוע-שבועיים או אפילו שלושה, ביניכם. בסבב ייקח כל הורה 5-6 ילדים אליו ליום אחד, יארגן הפעלה כלשהי, ארוחת צהריים, סרט ומשחקים. אם כל הורה יתנדב ליום או יומיים, אפשר בקלות להעביר שבועיים בצורה זו מבלי להוציא כסף כלל. ההורים נהנים משבועיים של שקט בלי להוציא כסף ופעם אחת או פעמיים הם לוקחים על עצמם בלגן גדול בבית. ביג דיל. מי שמתקשה לחשוב על הרעיון, יכול לקחת בייביסיטר כעזר באותו יום, עדיין תחסכו המון כסף על קייטנה.
2. בחופש הילדים מבלים איתנו ההורים הרבה יותר שעות ופירוש הדבר שנוציא יותר כסף על אוכל בחוץ, קניות ופעילויות. קייטנה שמסתיימת בשעה 16:00 מותירה לנו שעות רבות יותר למלא בעיסוק לילדים וגורמת לנו להוציא יותר כסף. כדי להתמודד עם זה, רכשו מראש כמה יצירות זולות בחנויות הכל ב- (דולר/שקל וכדומה), חנויות אלה זולות יותר מחניות יצירה ואפשר למצוא בהם חומרי יצירה רבים שלא עולים הרבה כסף כגון חמסות מעץ, קופסאות עץ, קישוטים שונים, צבעים, מדבקות ועוד. פעילויות אלה יכולות להעסיק ילדים לפחות לשעה-שעתיים ואין שום צורך להסתובב בקניות בשביל מזגן, יש מזגן בבית והוא עולה פחות כסף מזה שבקניון.
3. בכל הנוגע לפעילויות לילדים, גם בשעות אחה"צ הארוכות (בקיץ היום ארוך יותר בנוסף לכל) וגם בשבתות, שבהן אנו מוציאים המון כסף על בילויים לילדים ולמשפחה, כדאי לזכור שלא כל מה שעולה כסף בהכרח שווה יותר. או לפחות לא כל מה שעולה הרבה כסף. דווקא בקיץ יש שפע של פעילויות ובילויים לילדים שלא עולים כסף, כגון הופעות בחינם, עיר ערוץ הילדים, ים, טיולים, ביקור במרכזי מבקרים (שוקולד, חברת החשמל, אוסם ועוד). קצת ארגון ומחשבה מראש יחסוך לכם הרבה כסף על בילויים עם הילדים.
4. ישנם טיולים מאורגנים ברחבי הארץ, למשל טיולים של קק"ל שחלקם בחינם (מדי יום שישי מתקיים טיול חינם של קק"ל) וחלקם עולים מעט כסף, למשל 20-30 ש"ח למשתתף, ומספקים בילוי ליום שלם. כשלוקחים בחשבון שכניסה לכל פארק שעשועים עולה המון כסף, למשל ספארי, לונה פארק, פארקי מים וכדומה, כל מיני אטרקציות שעולות כ 60-80 ש"ח לכל משתתף, ילד או מבוגר, הרי שבילוי ב 20-30 ש"ח למשתתף שמעסיק את המשפחה ליום שלם הוא די זול. סיבה נוספת לצאת לטבע: בכל פארק אטרקציות תשלמו יותר כסף על אוכל, ארטיקים, קניות וכדומה, לעיתים יותר כסף משעלה כרטיס הכניסה למקום האטרקציה. בטבע אין חנויות, אין נקניקיות בלחמניה, אין צ'יפס, אין ממתקים ואין ארטיקים. איזה יופי. לא, לא צריך להדיר מעיני הילדים כל חטיף או פיסת ג'אנק פוד שבעולם, אבל אלו דברים שקל מאוד להביא מהבית ולעשות פיקניק בטבע, והם לא עולים כסף או לפחות, עולים הרבה פחות כסף מאשר אותה תוצרת בדיוק, לעיתים באיכות נמוכה בהרבה, שניתן לקנות בחוץ.
5. גם הליכה לבריכה, פארק שעשועים, ספארי וכדומה, שהן פעילויות מהנות בלי ספק, לא חייבת להסתכם בהוצאה של מאות שקלים. אפשר לחסו המון כסף על ביקור באטרקציות שונות על ידי שני כללים די פשוטים: א' – עושים מנוי או רוכשים כרטיסיה. אם משפחתכם מונה 4-5 נפשות וכרטיסיה מספקת 10 כניסות, פירוש הדבר שתנצלו את הכרטיסיה בסך הכל 2-3 ביקורים הקיץ, מדובר בהשקעה ריאלית אם אתם מתכוונים לחזור למקום יותר מפעם אחת זה יחסוך לכם כסף. ב' – לא קונים אוכל בחוץ או לכל הפחות, מצמצמים את הקניות למינימום. תחסכו כסף אם תכינו בבית נקניקיה בלחמניה, אם אתם יודעים שזה במילא מה שהילדים יבקשו, חיתכו פירות או הכינו מראש כריכים בקופסא. קחו אתכם שתייה – זה אולי הטיפ החשוב ביותר. גם תשתו יותר, וגם תוציאו פחות כסף על קניית בקבוק ועוד בקבוק שעלותו גבוהה בהרבה מכל שתייה שיש לכם בבית, מים, מיץ ממותק או שתייה מוגזת שקניתם בסופר. גם פופקורן אפשר להכין בבית ולחסוך הון של כסף על החטיף המאוד זול הזה, שנמכר בחוץ לעיתים בסכומים שלא נשמע דבר כזה. הכנת כריכים, ירקות, פירות ושתייה בבית תחסוך לכם המון כסף ותאפשר לכם לצ'פר את הילדים בארטיקים, למשל, שקצת קשה יותר לקחת מהבית. כך גם קניתם להם משהו בחוץ וגם השארתם המון כסף בארנק. כשלוקחים בחשבון שאוכל בחוץ לרוב פחות בריא מהאוכל של הבית, חסכתם לא רק כסף אלא גם בריאות.
6. גם לגן שעשועים, פארק אטרקציות, ספארי, סרט וכולי אפשר לקחת מלבד אוכל, גם חטיפים או ממתקים, מה שהילדים אוהבים ובמילא יבקשו מכם לקנות להם ברגע שהם יראו מזנון או דוכן. חטיפים שקניתם בסופר והבאתם מהבית עולים פחות כסף, בכל המזנונים בחוץ ידרשו הרבה כסף על כל ממתק, שוקולד, סוכריה או חטיף, ועל מחירי השתייה כבר דיברנו. קחו חטיפים ושתייה מהבית ותחסכו לעצמכם כסף וגם כאב ראש ועמידה בתור.

בפעם הבאה נדבר על איך לחסוך כסף בחופש הגדול על קניות, קניות לבית הספר, קניות צעצועים, לחסוך כסף על חופשות ואפילו עוד שיטות לחסוך כסף על פעילויות לילדים, והכי חושב: רעיונות לבילויים עם הילדים ופעילויות עם הילדים שלא עולים כסף בכלל.
שיהיה קיץ מהנה, וזכרו: זה הזמן לבלות עם הילדים ולהנעים גם להם, וגם לנו את החופש הגדול. הזמן שאתם מבלים עם הילדים הוא זמן אהוב עליהם גם אם לא הוצאתם כסף בכלל, הזמן המשותף שלכם יותיר בהם זכרונות נעימים יותר מכל כסף שתוציאו על קניות או אטרקציות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה