צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

3.6.2010

5 דרכים קלות לחסוך בכסף מייד


מחפשים דרכים לחסוך בכסף מייד? ריכזתי 5 דרכים מיידיות, קלות ויומיומיות לחסוך בכסף, הרבה כסף, מייד.
חושבים איך לממן את החופשה הזאת שאתם רוצים לנצל בקיץ?
שוברים את הראש מאיפה להשיג כסף לקייטנה של הילד?
מנסים לחבר את המספרים אבל הם פשוט לא מתחברים?
לא מצליחים לשלם חשבונות?
רוצים לחסוך קצת כסף כדי לשדרג את הרכב?
להחליף רהיטים? לשפץ את הבית?
אם היה לכם קצת יותר כסף, אפילו עוד כמה אלפי שקלים זמינים – מה הייתם עושים? מבלים, נופשים, לוקחים קורס או עושים מנוי לקאנטרי? ואולי פשוט מצליחים סוף סוף לסגור את החודש?
לחסוך בכסף זה קל! זה המוטו שלי להיום, וזה אפילו כיף – במיוחד כשרואים בסוף החודש כמה כסף הצלחתם לחסוך ומתחילים לתכנן מה לעשות עם הכסף הזה.
יש לי כמה רעיונות שיעזרו לכם לחסוך בכסף מייד, מהיום, בקלות, בלי לסבול, ומכיון שהשיטות שלי קלות במיוחד ליישום ולא מעיקות כמעט בכלל, קל ליישם אותן לאורך זמן.
כך שגם אם רציתם לחסוך בכסף לתקופה קצרה כדי לממש מטרה מסוימת, תגלו שבקלות רבה אתם יכולים להמשיך לישם את כל השיטות המפורטות כאן, ולהמשיך לחסוך בכסף לאורך כל השנה ולהנות מקצת יותר כסף מזומן בכיס.
לא, לא אדבר היום על הפסקת עישון, ביטול הכבלים ומעבר לדירה זולה יותר. כל הצעדים הללו יכולים להיות חיוביים (לא תמיד, לא בכל מצב ולא לכל משפחה או אדם).
הפעם אני רוצה להעלות רעיונות פשוטים ומידיים שיעזרו לכם להתחיל לחסוך בכסף עוד היום. מוכנים?
קבלו 5 טיפים פשוטים, קלים לחסוך בכסף מייד:
1. שיטת הדיאטה: זוכרים את הדיאטה הזו שהייתה פופולרית פעם "לאכול מהכל, אבל חצי" ? אין באפשרותי להמליץ עליה, כי לא ניסיתי אותה וכי אין לי שום הסכמה ברפואה, תזונה או שמירה על המשקל. אבל בכלכלת הבית זה עובד יופי. זה עובד כך:
קונים כרגיל, קונים מכל מה שהתרגלנו לקנות, מוציאים כסף על כל מה שהתרגלנו להוציא, אבל חצי. חצי. לחסוך בכסף לא על ידי צימצום ההוצאה, אלא צימצום מספר הפעמים של ההוצאה. ככה זה יעבוד בפועל, למשל:
יש לכם עוזרת בית פעם בשבוע? תורידו לפעם בשבועיים. שבוע אחד תנקו לבד, ושבוע אחד תזמינו מנקה.
שוטפים את האוטו כל שבוע במהרת שטיפה? נסו שבוע כן ושבוע לא. שבוע אחד תשטפו לבד.
קונים קפה לדרך? יום כן יום לא.
אוכלים כל יום בחוץ ליד העבודה? פעמיים בשבוע קחו כריך מהבית.
לוקחים את הילדים כל שבוע למקדונלדס או לפיצה? קצצו בחצי! לא, לא את הפיצה, את כמות הפעמים. פעם בשבועיים זה ממש מספיק. לחסוך בכסף אין פירושו להפסיק לחיות, אלא ללמוד להנות מהכסף שאתם מוציאים. אם ההוצאה הופכת להרגל, זה כבר לא מיוחד, לא מרגש, לא כל כך מהנה.
נמשיך? בבקשה: שיטת הדיאטה נכונה לכל דבר שאנו קונים: ממתקים, חטיפים, שתייה ממותקת – אפשר להמשיך לקנות, אבל חצי. כל ההוצאות הללו במילא אינן בריאות במיוחד, כך שלא גרמתם עוול לאף אחד בכך שקיצצתם בהן.
מוציאים כסף כל שבת על סרט או בילוי? פעם בשבוע צאו לבלות, ובשבוע הבא צאו לבילוי בחינם: ים, פארק או ביקור אצל חברים.
שבוע אחד תוציאו כסף על מסעדה, ושבוע הבא תבשלו ארוחה בבית.
כל זה נכון לגבי כל ההוצאות שאתם יכולים לחשוב עליהן, כמעט, בתנאי שהן מותרות: מניקור, מספרה, פן, מגזינים, מתנות, ניקוי יבש או שירותי כביסה/גיהוץ, טייק אווי, מוניות מול תחבורה ציבורית או הליכה ברגל / אופניים, שיחות טלפון וכדומה.
2. תסגרו את כרטיסי האשראי שלכם באיזו כספת ועברו למזומן. לדעתי אפשר לחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים בחודש (תלוי כמה כסף אתם רגילים להוציא) על ידי שימוש במזומן בלבד.
מה זה אומר? שמוציאים בכל שבוע סכום כסף מזומן מהבנק ומשתמשים בו להכל חוץ מחשבונות או רכישות גדולות וחד פעמיות: דלק, אוכל, קניות בסופר, ביזבוזים ומותרות. תידהמו לגלות כמה כסף חסכתם רק כי הייתם חייבים לעמוד בסכום כסף שעומד לרשותכם. תידהמו עוד יותר לגלות שלא חסר לכם דבר! הנה דוגמא: הגעתם לקופה בסופר עם 500 שקל בכיס והחשבון הגיע ל 600. מה עושים? מורידים. את מה? את מה שהכי לא צריכים. מה מגלים בתהליך הזה? שאנו לא באמת צריכים, כנראה, את 5 חפיסות המסטיק שמשכנו ליד הקופה רק כי הן היו שם והיה לנו מצ'עמם בזמן שחיכינו בתור, שאפשר לוותר על הנס-קפה כי בעצם יש לנו חצי קופסא בבית וזה יספיק עד שבוע הבא, שרצינו לקנות משחת שיניים אחת אבל איזה מבצע מיותר אילץ אותנו לקנות 5 חבילות. אם אני קונה פעם בשבוע, ואהיה בסופר הזה בדיוק עוד שבוע שוב – למה אנחנו צריכים 5 חבילות של משחת שיניים? מה, אחת לא מספיקה לשבוע לפחות?? זה מסוג הדברים שמבינים רק כשמשלמים במזומן. למה שאני אשלם עכשיו את הכסף הזה שיש לי, והוא מוגבל, כשאפשר לשלם אותו עוד שבוע או עוד חודש? !! נכון שזה לא הגיוני?
3. קניון זה לא בילוי. ממש לא. תתרחקו ממנו, במיוחד עם ילדים. רוצים לבלות? עכשיו קיץ – צאו החוצה! גם החורף בארץ לא ממש קשה ואפשר לבלות בחוץ, בפארק, בים, ביערות קק"ל!
לבלות זה לראות סרט, בצגה, ללכת לבריכה, לפגוש חברים, לשבת לאכול במסעדה עם אנשים שאנו אוהבים. בילוי זה לא להסתובב בין חנויות, זה כבר שופינג. שופינג יכול להיות נחמד, אבל אם הקניון הופך לבית השני שלכם, אתם בצרות. אם אין לכם מה לעשות ואתם מוצאים את עצמכם בקניון רק בשביל המזגן או הפאסט-פוד, אכלתם אותה. בזול לא תצאו משם.
4. תעשו מנוי. מנוי למה? להמון דברים: קונים כל יום או כל שבוע אותו עיתון? תעשו מנוי, זה נקרא לחסוך בכסף. אוהבים חנויות ספרים? קונים הרבה ספרים לילדים ולעצמכם? סחטיין על הקולטורה, הרשו לי להכיר לכם את הספרייה העירונית, כל הספרים שם בחינם, כן בחינם. מנוי לספרייה יאפשר לכם להחליף מדי שבוע 3 ספרים, ללא תשלום. מה רע?? חישבו על המקום הזה כעל סוג של בילוי עם הילדים ושעת תרבות, חינוך וזמן איכות, וחסכתם לעצמכם גם יום בקניון. מנוי לספארי, מנוי למוזיאון, מנוי או כרטיסיה לג'ימבורי או משחקיות לילדים – לכל המקומות הללו תוכלו להכנס כל השנה, כמה שתרצו, כל שבת, כל יום, מיליון פעמים אם בא לכם, ולראות כל פעם משהו אחר – בעלות של 3-5 כניסות בשנה ללא מנוי.
5. להחזיר שליטה: כמה דברים מכרו לכם השנה או במהלך השנים, ואתם לא ממש צריכים? כאלה שאתם לא בדיוק יודעים כמה אתם משלמים עליהם אפילו?
זה מתחיל ככה: תבדקו את חשבון הכבלים / לווין שלכם. על כמה ערוצים מחייבים אתכם, בכמה ערוצים אתם באמת צופים? ישנם ערוצים שעולים 10 שקלים לחודש או יותר, תכפילו במספר הערוצים שאתם לא צופים בהם... ותתחילו לחסוך בכסף עוד היום.
זה ממשיך עם הטלפון / סלולרי: יש למישהו מושג על מה מחייבים אותו? אקסטרות ותוספות שאין לו מושג מה הם בכלל? בדקו, ותבטלו.
במחלקת להחזיר שליטה נכללות גם כל מיני הוצאות אוטומטיות שלא היה לכם זמן לחשוב עליהן עד היום, כי חשבתם שיש לכם מספיק כסף, למשל: התרגלתם לקנות מים מינרלים אבל למעשה מטהר מים, מתקן טיהור מים או מסננים הרבה יותר זולים וגם לא צריך לסחוב בקבוקים. גם אם יש לכם בר מים מינרלים אתם משלמים על המים מדי חודש, אולי אפילו כמה מאות שקלים.
נראה לי שגם אם תיישמו רק חלק מהטיפים כאן, תוכלו לחסוך בכסף, הרבה כסף, ובלי קושי. תתחילו היום, וספרו לי איך זה הולך ומה אתם מתכננים לעשות עם הכסף. בהצלחה! כסף
קראו עוד על:
איך לחסוך כסף וכלכלת המשפחה

תגובה 1:

  1. אחלה מאמר תודה קראתי עכשיו ואני ינסה ליישם את זה השבוע

    השבמחק