צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

1.6.2010

טיפולי שיניים מחירון - דרכים לחסוך כסף


רק תגידו טיפול שיניים ותראו איך כולם מסביבכם מתחילים לרעוד. זה ממול נזכר שהשן שלו מתנדנדת כבר חודש והוא עוד לא מצא את האומץ לצלצל לקבוע פגישה אצל רופא השיניים, השניה חושבת על התור שלה לשיננית ולכולם פתאום מתחיל לכאוב בין הכתרים. למכאובים הללו מתלווה החשש: כמה כסף זה הולך לעלות לי?...
מאיפה מגיעות כל הטראומות הללו מרופאי שיניים ומכל טיפול שיניים שהוא, ולו הקטן ביותר?
בואו נתחיל מזה שכשהיינו ילדים, בניגוד לילדים של היום, תמיד הפחידו אותנו מרופאי שיניים וגם הטיפולים היו כנראה כואבים יותר.
בואו נמשיך מכך שביקור אצל רופא שיניים מסתכם בהוצאה כספית מייגעת. באת לקבל טיפול שינים, תשלם כסף בנפרד על כל צעד ושעל ואתה לא יודע מאיפה זה יכול ליפול עליך: צילום לחוד, שיחזור לחוד, סתימה זה משהו אחר, תעלה אחת, שתיים או שלוש עשרה. מה הולך פה? יש מחירון טיפולי שיניים שמישהו יכול ומוכן לקחת אחריות עליו? אנחנו לא מבינים סינית.
ולסיום, זו פשוט העובדה הקטנה והמעצבנת שעד לא מזמן לא היה שום קשר בין קופת החולים שלנו, אותו גוף שאנו פונים להתלונן אצלו כשכואב לנו משהו, ובין טיפול שיניים. כלומר, אם כואב לך הגב, הרגל, העיניים, הגרון, רוצה לקבל ייעוץ לגבי דיאטה, החיים, רפואה אסטטית או עור הפנים – אין בעיה, רופאי קופות החולים כולם לשירותך ותקבל, לגמרי בחינם או בהשתתפות עצמית של 20 שקלים, כסף קטן, את מיטב הטיפולים, ניתוחים, צילומים ובדיקות.
אבל אם חלילה, דווקא השן כואבת לך – זה כבר סיפור אחר. שיניים הן כנראה לא חלק מגוף האדם וקופות החולים לא לוקחות עליהן שום אחריות. זה ממש מוזר. כאמור, המצב השתנה בשנים האחרונות ויש הסדרים של קופות חולים עם רופאי שיניים או מרפאות שיניים של קופות החולים שאפשר לגשת ולהיבדק אצלם, טיפול שיניים דרך קופת חולים עדיים עולה כסף, אבל במקרים רבים, עולה פחות כסף.
כל המרכיבים הללו גרמו למעמד טיפול שיניים לקבל איזה נופף חגיגי, רשמי, מאיים ויקר.
כאמור, לא עוד.
קופת חולים כללית, למשל, כבר מציעה טיפולי שיניים חינם (ללקוחות מושלם פלטינום) לילדים עד גיל 18, מדובר בקבלת טיפולי שיניים משמרים, בין השאר סתימות, טיפולי שורש. למבוגרים הנחה של עד 75% על טיפולי שיניים וחלק מהם בחינם.
גם לקוחות מושלם שאינו פלטינום מקבלים איזו הנחה על טיפולי שיניים בקופת חולים כללית, של כ 25%. המחירים לפחות ידועים מראש וזולים יחסית, ומאפשרים לחסוך כסף ולקבל טיפול שיניים מקצועי.
מחירון טיפולי שיניים שפורסם על ידי קופות החולים השונות יכול להשתנות. לכן, כדאי לבדוק את המחירים מראש, לפני הטיפול, צלצלו למרפאת השיניים או לשירות לקוחות של הביטוח המושלם כדי לבדוק אם המחירים התעדכנו, או את סוג טיפול השיניים הספציפי שאתם זקוקים לו.
מבירור מחירים של טיפולי שיניים ונסיון למצוא מחירון טיפול שיניים מומלץ, הבנתי שישנם סוגים שונים של אותו טיפול, למשל – סתימה יכולה להיות רגילה, מורכבת, כוללת כמה משטחים או אחד.
טיפול שורש יכול להיות פשוט וזול או יקר ומבוצע על כמה תעלות. כתר הוא לא רק כתר – תלוי ממה הכתר עשוי, מאיזה חומר או מאיזה עירוב של חומרים. בקיצור, לא פשוט להשוות כשאינך מכיר את כל המונחים, כמו שרוב המטופלים אינם מכירים. כך שכמעט בלתי אפשרי לדעת מראש כמה כסף יעלה לך טיפול שיניים, גם אם ידוע לך איזה טיפול אתה צריך.
להלן ביטויים מתוך מחירון טיפול שיניים לדוגמא, כדי להמחיש את הבעיה הזו:
טיפול שורש תעלה אחת, סתימה של שני משטחים רצופים , כתר חרסינה מאוחה למתכת חצי אצילה, שיחזור מורכב.
מה הבנתם מתוך הרשימה הזו? אנחנו, כמטופלים יודעים בגדול אם אנחנו צריכים סתימה, טיפול שורש או כתר, לא ממש את כל הפרטים הקשורים בטיפול כזה, ובוודאי לא את השם של סוג החומר.
קשה עוד יותר להשוות מחירים של טיפול שיניים כאשר כל רופא יכול להמליץ לך על תוכנית טיפול שיניים מעט שונה.
בחרו רופא שיניים מוסמך, מקצועי, מומלץ, שאתם מכירים אנשים שטופלו על ידו ובררו מראש מחירים, או קבעו תור לרופא שיניים שעובד עם קופת החולים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה