צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

17.5.2010

רשימת קניות לסופר חוסכת כסף


שמתם לב שלהיכנס לסופר, לערוך קניות ולצאת כמה שיותר מהר (במינימום נזק כספי) הופכים להיות משימה יותר ויותר בלתי אפשרית? רשתות המזון מציעות כל דבר אפשרי מלבד מזון: מתנות, בגדים, ספרים, עיתונים, פרחים, עציצים, חפצי נוי, גרביים, כלי בית...כל מה שיכול להחזיק אותנו שם כמה שיותר זמן. כמה זמן צריך כדי למלא עגלה במצרכים שמפורטים ברמת דיוק די גבוהה ברשימת הקניות שלנו, לעמוד בתור ולשלם עליהם ולהתחפף החוצה? לא יותר מ 20 דקות. למה אנחנו מבלים שם מעל שעה? כי יש מבצע על פיג'מות, כי יש 5 חבילות של שקיות סנדביץ' במחיר 2 וכולי...כל מה שיכול לגרום לנו להוציא קצת יותר כסף. על כל מוצר שאנחנו קונים אנחנו קונים עוד אחד שלא ממש שקלנו לקנות בכוונה תחילה, רק בגלל שהוא נמצא לידו.
מה זה אומר לי? שאנחנו יכולים בקלות לחסוך 50% מתקציב הקניות שלנו בעזרת רשימת קניות.
אוקיי, אבל איך בכלל מכינים רשימת קניות, כזו שבאמת מועילה, הכוונה? כזו שמכילה את כל מה שאנחנו צריכים ומספיקה עד למועד הקניות הבא? וכל כמה זמן יוצאים לקניות? את הילדים להשאיר בבית? ואם אני אקנה להם איזה קורנפלקס בטעם ענבים שהם בחיים לא יאכלו?
נו...באמת! אז הנה כל התשובות לכל השאלות, כאשר הפרמטר המוביל כאן הוא: איך, איך, איך - נכנסים לסופר ויוצאים ממנו עם כל מה שצריך, ב 50% פחות כסף? כן, אמרתי 50% פחות כסף ואין לי כל כוונה להתקפל מהאמירה הזו בשום התנצלות שהיא.
רשימת קניות טובה תחסוך לכם כמה עשרות אחוזים בקניות, וכמה כללי זהב יעזרו לכם לקצץ את תקציב הקניות שלכם עד ל 50%. מוכנים לחסוך מאות אם לא אלפי שקלים בשנה? אני עשיתי את זה בעצמי, ולכן ברור לי שזה אפשרי. אז הנה זה בא:
1. אל, אל , אל תלכו לסופר כשאתם רעבים! זו טעות, זו שטות. מי שקונה כשהוא רעב קונה יותר מהכל ולא משנה בכמה כסף. מי שרעב קונה משהו לנשנש באותו רגע, מה שהוא חולם שהוא יבשל בבית + כמה רטבים ותבלינים (שבהם הוא לעולם לא ישתמש) כדי לתחזק את המתכון שהוא מדמיין להכין בבית ועוד. מי שרעב יקנה גם כפכפים ומגבת חוף למרות שחורף, ומחממי אוזניים וגרבי צמר באמצע אוגוסט. למה? כדי לפצות את עצמו על זה שהוא רעב, כמובן! לא מאמינים לי? נסו בעצמכם. בפעם הבאה שתלכו לסופר עם בטן מקרקרת ובלי רשימת קניות, זה ממש לא באחריותי, שימו לב כמה שטויות קניתם, ולאו דווקא אוכל.
2. פליז אל תלכו לסופר עם ילדים, זה עולה המון כסף. נכון, היה כאן איזשהו פוסט בעבר שבו המלצתי לקחת ילדים לקניות בסופר, ואפילו ליום בעבודה שלכם. אבל זה היה בפוסט על איך ללמד ילדים על כסף, השוואת מחירים, ערך של כסף ומוסר עבודה! אפשר ללמד ילדים המון דברים בסופר: על משקל, מחירים, השוואות, מידות, מצרכים, מתכונים וערכים תזונתיים, סלבנות ושמירה על התור. אבל את החוויה הזו אל תעשו כשאתם מנסים לעשות את הקניות השבועיות שלכם, אל תעשו כשאין לכם זמן וסבלנות ובוודאי שאל תקחו ילדים לסופר כל יום, אלא אם כן בא לכם לקנות כל יום טוויטי מצפצף שיורק סוכריות ב 20 שקלים מיותרים, 50 מיליון ממתקים ולחמניות מכל הסוגים, מעדני חלב כאילו הייתם משק חי שלם וכל סוג קורנפלקס אפשרי. בקופה תוסיפו עוד חוברת צביעה ומטריה, שיהיה – ואז תסכימו איתי שלסופר לא הולכים עם ילדים?!
3. כל כמה זמן עורכים קניות בסופר? זה פשוט מאוד. קניות בסופר עורכים פעם בשבוע. לא כל יום, לא פעם בחודש, לא שלוש פעמים בשבוע, לא פעם בשבוע פלוס שלושה ימי "השלמות" "קפיצות" "חסר לי חלב" "נגמרו הביצים". מי שחי מספיק זמן יודע בדיוק לכמה זמן מספיקה תבנית ביצים (בדרך כלל בערך לשבוע), ואם אתם אלופי העולם בפשטידות ועוגות, אז שתי תבניות ביצים. למה אי אפשר לקנות את כל מה שצריך לשבוע שלם? זה ממש לא קשה. ככה זה עובד אצלנו, למשל: קונים פעם בשבוע כל מה שצריך לכל השבוע, עם רשימת קניות יחסית קבועה שכוללת בין השאר 5 ליטר חלב (אוכלים פה קורנפלקס, מה לעשות, ומכינים לא מעט פנקייקים). כשמכינים רשימת קניות לשבוע וקונים רק פעם בשבוע, אין שום סיבה לקפוץ לסופר באמצע השבוע.
אין לנו בעיה עם הקפצות, אבל חוץ מזה שזה מעצבן וגוזל זמן, קפיצה קטנה לסופר וכל קנייה שחורגת מאותה רשימת קניות חשובה, מזמינה גל של קניות אימפולסיביות, לא מתוכננות ובלתי רצוניות ובלתי נשלטות. אם חסר לנו חלב הרי לא נקנה רק חלב ב 5 שקלים, נכון? מה, בשביל זה נעמוד בקופה? נוסיף גם קפה, ואיזה עוגיה שתהיה ליד הקפה שהוא לא ירגיש בודד, ואיזה בורקס להמליח את המתוק של העוגיה ואיזה עיתון שיעסיק אותנו בזמן שאנחנו לועסים את כל זה..
רשימת קניות לשבוע, חוסכת קפיצות וחוסכת השלמות, חיסכון בקפיצות לסופר = חיסכון כסף עצום!
יפה, אז איך מכינים רשימת קניות מושלמת? זה מאוד פשוט.
מחליטים על סכום שאנחנו רוצים להוציא בשבוע על אוכל.
עוברים על חשבון הסופר האחרון שלנו ומבררים כמה עולה כל פריט ברשימה. אם אנחנו לא יודעים כמה כסף עולה האוכל שלנו, איך אנחנו אמורים לחסוך כסף על קניות בסופר?
עכשיו כשאנו יודעים כמה עולה כל פריט בחשבון, מסתכלים טוב טוב מה אכלנו מכל הרשימה הזו, במה השתמשנו ובמה לא. ובמילים "במה לא השתמשנו" הכוונה אינה רק לכל מה שזרקנו, אלא, ובעיקר – לכל מה שעדיין לא השתמשנו בו, ויושב במקרר או מחכה במזווה לימות המשיח שלו, כלומר לרגע שנחליט שהגיע הזמן לבשל אותו.
קניתם 16 קופסאות טונה שיהיה? זה יותר מדי לשבוע אחד. ואנחנו קונים רק לשבוע אחד.
נכון שזה פשוט?
כשחושבים על זה ומתכננים את הקניות לשבוע, רשימת קניות הופכת להיות מטלה פשוטה ומהירה למדי. מה תכינו השבוע? שניצלים, קציצות, דג? אז קנו שניצלים, קציצות, דג. למה צריך לקנות בכמות לשבועיים אם הולכים לקניות פעם בשבוע? בשביל מה לאגור? תחליטו שהמטבח שלכם הוא לא מחסן, בסופר יש מחסן וזה מספיק טוב.
אם אתם אוכלים בשבוע גם אורז, גם ספגטי, גם פתיתים, קוסקוס, מרק ירקות ופירה – אז קנו את כל זה מייד. אם לעומת זאת, אתם מבשלים 3 תוספות בשבוע, אז קנו 3 חבילות. זה פשוט מאוד.
ברגע שתתרגלו ותתנסו בזה קצת, תראו שבעזרת רשימת קניות קבועה יחסית אתם מצליחים לא רק לחסוך כסף אלא גם יש יותר אוכל בבית, לא חסר שום דבר ויש מהכל – כי אתם מתוכננים.
כנ"ל חומרי ניקוי וקוסמטיקה, לא צריך לאגור, אנו יודעים ששבוע הבא באותו יום נהיה שוב בסופר.
הבעיה עם אגירת מוצרים היא שבשלב מסוים עובר תאריך התפוגה שלהם, או שהם מתקלקלים, סתם תופסים מקום, ובעיקר: שהוצאנו כסף כרגע על משהו שנצטרך רק עוד כמה חודשים! זה הזוי, זה כמו הלוואה הפוכה. למה להוציא כסף עכשיו על משהו שאנחנו לא צריכים עכשיו?
אם אתם דואגים לאורחים שקפצו, חברים שעברו בסביבה או סתם לנישנושים של עצמכם – תכללו גם את זה מראש באותה רשימת קניות מסורתית. עוגיות, חטיפים, בורקסים קפואים או כל מיני מאכלים מהירים שתמיד יהיו במקפיא או מזווה ושאפשר להוציא או להכין בזריזות, ותחדשו אותם מדי שבוע.
אז יש לנו רשימת קניות בסיסית וקבועה יחסית במצרכים הבסיסיים שלה, וכל תוספת או שיני אתם יודעים בערך כמה עולה. מה עם כל מה שנגמר?
רשימת קניות תולים באופן קבוע על המקרר ורושמים בה כל מצרך שנגמר בבית, מיד עם השלכת האריזה הריקה לפח: נס קפה, מיונז, שמפו וכדומה. פעם בשבוע יוצאים לקניות בסופר, ואז מורידים את הרשימה מהמקרר, וקונים בדיוק מה שחסר. לא פחות ולא יותר. מה שלא נמצא ברשימה כנראה לא נגמר בבית, או שלא משתמשים בו! אחרת הוא היה נרשם מייד ברשימה. דבר כזה לא צריך למשוך מהמדף בסופר. רשימה כזו תחסוך לכם לפחות 30% ועד 50% מעלות הקניות השבועית שלכם, וזה כסף שתוכלו להוציא על דברים הרבה יותר מהנים. מחפשים טיפים נוספים לחיסכון בקניות? קראו עוד על איך לחסוך כסף , לחסוך כסף בסופרמרקט: קניות בסופר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה