צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

14.10.2010

סגירת חובות ולמה זה העיר אותי בחמש לפנות בוקר


שוב בוקר טוב לכל. אם קראתם את הפוסט הקודם שלי או אם הספקתם בכל זאת להכיר אותי ולו במעט בשלוש השנים האחרונות ועד עתה, אז אתם וודאי יודעים ש:
1. הפוסט הזה נכתב בהקלדה עיוורת, כישור משרדי משהו שאותו החלטתי לרכוש לעצמי כחלק ממאמצי לשדרג את יכולות הכתיבה שלי באינטרנט.
2. שהשעה כעת מוקדמת ביותר, כנראה לפני שרוב בני האדם במדינה ניעורו משרעפים.
כפי שכבר סיפרתי, המונח שינה לפעמים עודף במקצת בקצה שלי. במקום לנום עשרים שעות ביממה, מוטב בהרבה, לעניות דעתי, להספיק לעבוד עוד שעה או לטייל מוקדם בבוקר, לצאת לריצה על שפת הים בזריחה או להישאר עד מאוחר ולהתרועע עם החבר'ה.
וכך קורה שאם קראתי בערב על זוג אמריקאי חביב שהצליח להיפטר מחוב כספי גדול תוך שלוש וחצי שנים, ישנו סיכוי סביר שאני אחלום עליהם בלילה ושהמחשבות עליהם גם יעירו אותי בחמש לפנות בוקר. בכל זאת, סגירת חובות תוך שלוש וחצי שנים, כאילו לא היו מעולם, ועוד בסדר גודל כזה, זה משהו שמחייב לפחות חלימה אקראית מצד מי שמתעניין בנושא הזה מקרוב, לא?
החשש הראשון לא התממש, כלומר לא חלמתי על בני הזוג והחוב שלהם, הם לא שילמו לי כסף ולא היו חייבים לי כסף באופן אישי אז לכאורה מה זה מעניין אותי. אבל לכאורה בלבד, כי הם העירו אותי בחמש לפנות בוקר.
איך ייתכן שזוג שהיה חייב כמעט 400 אלף שקלים, בדולרים, הצליח למחוק כליל את החוב הזה, בלי להרוויח הרבה כסף, גם כשהבעל פוטר מעבודתו, גם עם ילדים מנישואים קודמים, מזונות וכו'. ובעיקר: כשכבר לא היה להם בכלל ממה לקצץ??
החבר'ה האלה לא קנו שום דבר, לא הוציאו כסף כמעט על כלום, בשל מצבם הכלכלי הרעוע. אז אם אין הוצאות כספיות לקצץ, ואין הכנסות נוספות כדי להזרים כסף לסגירת החוב – איך הצליחו השניים האלה לסגור חוב גדול כזה, בפרק זמן ממש קצר? זה כבר הטריד אותי יותר מדי.
מזוית ראייתי הצרה, כל השיטות, הטריקים והשטיקים, דרכי הפעולה ואף נסיבות סגירת חובות, ידועות לי על בוריין. גם ידוע לי שחוב בסדר גודל כזה לוקח יותר משלוש וחצי שנים לסגור, בכל אופן אם רוצים גם ממש לחיות תוך כדי הטיול הזה, ולא נניח, להקפיא את עצמך לשלוש וחצי שנים. מה שבלתי אפשרי, ככל הידוע לי.
רגע, למה בלתי אפשרי? שמעתי על אנשים שהיו חייבים הרבה כסף והחליטו לצאת להקפאה: הם עברו לגור בארצות שבהן המחייה זולה מאוד והמשיכו לעבוד בעבודות שרמת ההכנסה שלהן גבוהה יחסית. יותר כסף, פחות הוצאות – וחזרו לארץ נטולי חובות.
הצעד הזה נשמע לי קיצוני למדי, אלא אם אתם מסוג האנשים שבמילא רצו לראות עולם, לשנות אווירה לכמה שנים, וחינוך הילדים בארץ זרה, עם מנטליות הפוכה לחלוטין, נדידה ובדידות גם קוסמים לכם באיזשהו אופן.
בכל אופן, לי ממש לא. לא בצורה הזאת ובנסיבות הללו וזה רק באופן אישי.
בני הזוג הלכו לקבל ייעוץ פיננסי ממוקד לסגירת החוב שלהם, שהיה מפוזר על פני who knows כמה כרטיסי אשראי, ממש מחדל.
לאחר מכן התחילו למחוק כרטיס אחר כרטיס. חוב אחר חוב. כל בונוס או סכום כסף שהם פתאום קיבלו הלך ישירות לכיסוי חוב בכרטיס אשראי א' וכשסיימו אותו ונשאר להם עוד טיפה כסף – הסכום הזה הופנה להתחלת סגירת החוב בכרטיס אשראי ב'. כך שכל פעם הם התחילו סגירת חוב עם סכום גדול יותר בידם, כך שכל כרטיס שהם סגרו השאיר להם למעשה יותר כסף להעביר לסגירת החוב בכרטיס הבא, כלומר כל פעם הם שילמו פחות ופחות. נחמד.
זוגות רבים שרויים בחוב וממשיכים לפזר כסף על שיפוץ הבית, הלוואה לרכב או קניית נעליים, ללא ענן דאגה אף זעום שבזעומים בלבם, כאילו אבא שלהם הבעלים של קוקה קולה, היום שלהם המבורגר וצ'יפס וכל החיים טבעות בצל בדבש.
השניים הללו לא פיזרו כסף מהבוקר עד הלילה, כך שהיה להם הרבה פחות כסף לחסוך. סוג של בעיה.
ולדעתי? אף פעם אין דבר כזה שאין דבר כזה. טוב, לא תמיד בכל אופן.
גם אם נדמה לכם שאין לכם הוצאות בכלל, שאתם לא מבזבזים כסף על כלום, אין לי בכלל כסף אז איך אני אוציא, וכולי וכולי – בטוחני שיש ויש.
אז לא יצאתם לנופש ולא קניתם בגדי מותגים. אפילו אין לכם כבלים (נניח) או לווין.
אבל מי ששרוי בחובות כבדים, צריך להבין שלפעמים נדרשים מאמצים כבדים שלא נעים לעשות אותם, אבל הם יכולים להיות נכונים. צריך להתייעץ עם יועץ פיננסי שיתכנן עבורכם תוכנית סגירת חובות מוגדרת בזמן ופעולות. אבל קחו בחשבון, שייתכן ותצטרכו לעשות שינויים משמעותיים. למשל:
באיזה בית אתם גרים? האם אתם יכולים לגור בבית קטן יותר לתקופה מסוימת, עד שתסגרו חובות?
כמה כסף אתם מוציאים בשבוע על אוכל? קניות בסופר? כמה כסף אתם מוציאים בחודש, ובשנה?
קיצוץ ברשימת הקניות שלכם יכול לחסוך כ 5,000 ואפילו 10,000 שקלים בשנה – והם יכולים ללכת ישר לסגירת חובות, כך שאת השנה הבאה תתחילו קצת פחות חנוקים כלכלית. וחשוב מכך: תתחילו את השנה עם חוב קטן יותר. תעשו צעד נוסף לקראת סגירת חובות שגררתם שנים. כל חוב שהצלחתם לסגור מקדם אתכם בשני צעדים: האחד, הוא מקטין את חובכם ומקדם אתכם לעבור סגירת חובות סופית ומוחלטת. שנית, הוא ממלא אתכם מוטיבציה ומדרבן אתכם להמשיך להשיג תוצאה דומה גם בשלב הבא.
ועד הפעם הבאה שבה אקיץ משנתי טרם הנץ החמה, השכמה שצפויה להתרחש בעתיד הממש קרוב, שלום בנתיים.
לחסוך כסף - המון מאמרים ומידע על כלכלת המשפחה, ניהול תקציב וטיפים לחסוך כסף בכל תחום שאתם יכולים לעלות בדעתכם. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה