צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

18.10.2010

מחיר חשמל סולארי


כמה כסף שווה חשמל סולארי? אני יכול להפיק חשמל בבית שלי ישירות מקרינת השמש?
אז הסיפור אינו פשוט כ"כ, אך בהחלט אקולוגי, וזהו שיקול חשוב ללא קשר לכמה כסף יוצא לכם מזה. כמובן שזה גם מעניין.
פרסומות מושכות עין צדו אפילו את אישוניי המאומנים – שיווקית ודרשו: יש לך גג עצום מימדים? נתקין לך בחינם וללא כל התחייבות מערכת סולארית ואתה תרוויח מזה כסף! איך זה עובד? אם יש לך שטח רחב, יש לו אולי גם גג. על הגג הזה אפשר להתקין מערכת סולארית ולמכור את החשמל המיוצר לחברת חשמל, בערך במחיר של 2 שקלים לקוט"ש ממה שהבנתי, ויובהר שאין לי שום מומחיות בנושא ועליכם להתייעץ עם גורמים מוסמכים. עכשיו נמשיך:
אתם, כספקי החשמל החדשים, מקבלים כך וכך אחוזים מההכנסות של מכירת החשמל השנתית לחברת חשמל, מה שיכול להסתכם בכמה עשרות עד מאות אלפי שקלים בשנה. טוב, זה ממש תלוי בגודל הגג שלכם.
למיטב הבנתי, אילי ההון החדשים, אתם, יכולים לזכות בהתקנת מערכת סולארית על הגג שלכם, רק במידה וגודלו מסחרי ++, משהו סביב דונם.
אם לעומת זאת, כמו כל אדם אחר מהיישוב, יש לכם גג פרטי בבעלותכם, אבל שטח של 50-100 מ"ר, מה שיותר הגיוני, אלא אם כן אתם קניון רמת אביב בכבודו ובעצמו, אז תשלמו כסף על התקנת המערכת.
ואולם זו האחרונה צפויה עדיין להניב לכם רווח עתידי בהשקעה די בטוחה, כי כפי שהשמש זורחת כל בוקר, כך סביר להניח שהמערכת הסולרית הפרטית שלכם, תמשיך לייצר לכם חשמל, הווה אומר כסף.
אז מה מחיר חשמל סולארי? כמה עולה התקנת מערכת סולארית על גג שבבעלותי? האם ההשקעה בהתקנת מערכת סולארית משתלמת? והאם מישהו מוכן להסביר במילים פשוטות: עלות ההוצאה – מול ההכנסה הצפויה השנתית- כדי שנבין תוך כמה זמן אנחנו עתידים להחזיר השקעה זו וכמה כסף מדובר?
ובכן אענה על שטף הסקרנות הזה בתשובה פשוטה וממוצעת: כן, אוכל לענות. אך בחישוב מאוד כללי, לא מקצועי, לא מיומן – ואת הפרטים המדויקים תצטרכו לברר ישירות מול החברות המתקינות מערכות סולאריות על הגג, מול הבנק שלכם ומול חברת החשמל.
נתחיל מכך: ישנן מספר חברות שמציעות התקנת מערכת סולארית על הגג וכל אחת סביר להניח שתתן הצעת מחיר קצת שונה ותנאים שונים.
שנית, גודל המערכת המותקנת ישפיע על המחיר.
גודל המערכת המותקנת ישפיע על כמות החשמל שהיא יכולה לייצר.
אזור מגוריכם אף הוא ישפיע על כמות החשמל הסולארי המיוצר. מן הסתם מרכז – צפון – דרום אינם קולטים אותה כמות שמש.
ישנם עוד מרכיבים רבים, למשל: אחוז קרינת השמש שפאנל סולארי אחד יכול להפוך לחשמל. מחירי ביטוח, ירידת תפוקה שנתית ועוד. וכמובן: כמה כסף גובה כל חברה סולארית על ההתקנה?
אם אתם רוצים הצעת מחיר מדויקת, תוכלו לקבלה רק באופן פרטני מהחברות השונות, מאחר והמשתנים רבים ומורכבים והפערים במחיר בהתאם. זה כמו שאי אפשר לתת תשובה אחת לשאלה "כמה עולה רכב?". תלוי איזה.
אפשר להרוויח מגג פרטי כמה אלפי שקלים בשנה, והמערכת תעלה סדר גודל של 50,000 שקל. כמו שאוטו יכול לעלות 5,000 שקל או 500,000 שקל, גם כאן – קחו את זה כדוגמא בלבד. החישובים שלי מראים שאפשר להחזיר את ההשקעה על עלות ההתקנה תוך 5-10 שנים. תלוי ותלוי.
בברכת השמש אסיים הפעם.
איך לעשות כסף
כסף
כמה עולה חשמל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה