צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

31.12.2008

לחסוך כסף: כמה מרכיבים בבניית תקציב אישי או משפחתי


תקציב...מושג מוכר? אה, לא מוכר? אז נעים מאוד. אם אין
לכם מושג מה זה "תקציב", אני מקווה שזה בגלל שאתם מיליונרים. כי הסיבה השנייה פחות נעימה: בד"כ מי שהמושג "לחיות בתקציב" זר לו, הוא זה שמבזבז יותר כסף ממה שהוא מכניס. מה קורה בסוף החודש, אתם שואלים? למה לשאול אותי, תשאלו את מנהל הבנק: מינוס ועוד מינוס לא שווה פלוס במשוואה הזו, והחובות לא נעלמים מעצמם.
הכי מרגיז: שאחרי שעבדתם כל כך קשה כל החודש, העמסתם עבודה על ראשכם ובקושי ראיתם את המשפחה (או החברה, או החבר או הכלב)- לא נשאר שקל להנות ממנו, סתם ככה? איך זה יכול להיות, אתם שואלים – ולאן נעלם כל הכסף? מה יש לו כנפיים?
אז לא, לכסף אין חיים משל עצמו, הוא נכנס לחשבון הבנק שלכם ויוצא ממנו באחריות בלעדית שלכם (פלוס מינוס כמה חברות שחתמתם להם הוראת קבע).
הנה כמה טיפים לשלוט בתקציב שלכם, גם אם מעולם לא הרכבתם תקציב אישי או משפחתי, להישאר בסוף החודש עם קצת יותר כסף בארנק, והכי חשוב: להישאר עם מספיק כסף בסוף החודש גם לדברים שאוהבים.
הרכבת תקציב – חלק א' "הכנת השטח":
1. חשבונות: כן, חשבונות עולים כסף, אפילו אם אנחנו לא רואים אותם...הם קיימים ונחשו ממי גובים את הכסף בסוף החודש? נכון, מאדונכם הנכבד אתם עצמכם. סכמו את כל החשבונות שלכם באופן שנתי – אם אינכם יודעים בדיוק מה יהיה גובה חשבון החשמל שלכם בעוד חודשיים, זה בסדר להיעזר בממוצעים בשלב זה.
מה נכנס בסעיף זה?
חשבונות חודשיים (תשלום משכנתא או שכר דירה, החזר הלוואות שלקחתם, ריביות הבנק החודשיות, אינטרנט, טלויזיה וכדומה), חשבונות דו חודשיים כמו טלפון, ארנונה וכדומה, חשבונות רבעוניים, חצי שנתיים או שנתיים כמו ריביות ותשלומים לבנק, תשלומי וועדים, תשלומים מיוחדים לבית הספר או גני הילדים.
יפה. עכשיו סכמו את כל החשבונות (איזה כיף להכניס את כל החשבונות תחת קורת-גג-חג אחת וסוף סוף לדעת כמה באמת עולים לנו החיים שלנו!) וחלקו אותם ב 12 חודשי השנה. פשוט, נכון?
הסכום הזה הוא הסעיף התקציבי שלכם פר-חודש ל"חשבונות". זה הסכום שאתם צריכים לעמוד בו מדי חודש. לא חושבים שאתם עומדים בו? ממלא יותר מדי ולא משאיר כסף לדברים מעניינים יותר? יופי. תורידו טלויזיה, תקצצו בטלפון, ושיטות לחיסכון בחשמל לא חסר. אולי דירה קטנה יותר או להפסיק לפטפט בטלפון כאילו זה אוויר? לא מוכנים – אין בעיה, אבל תשלימו עם הסעיף התקציבי – מאחר והוא עובדה מוגמרת שעליכם לשלם מדי חודש.
2. הוצאות מיוחדות: קחו בחשבון "ארועים מיוחדים" – נו באמת, אתם הרי יודעים בדיוק כמה ימי הולדת אתם חוגגים בשנה: לבעל, האשה, הילד, החברה הכי טובה, החבר מהצבא, סבא והאחות הקטנה. מי שיש לו ילדים – מזל טוב, גם ימי ההולדת של החברים נכנסים כאן יפה-יפה.
חתונות הן אולי הפתעות אבל לא כ"כ בלתי צפויות: לכמה חתונות הוזמנתם שנה שעברה? חשבו מספר דומה גם לשנה זו. חגים הם ארועים צפויים לחלוטין ואין סיבה לקטלג אותם תחת "בלתי צפוי" – מה לא צפוי במתנות לחנוכה? חשבתם שהשנה חנוכה אולי יגיע במאי? אז זהו, שלא. סכמו את החגים, החוגגים, המתנות והצ'קים לחישוב שנתי אחד. עכשיו חלקו אותו ב 12 חודשים והרי לכם גובה הסעיף התקציבי החודשי ל"ארועים מיוחדים". נראה לכם גבוה מדי? זה שאתם משלמים את הסכום הזה כל השנים זו עובדה, גם אם נוח לכם להתעלם ממנה. ההבדל הוא שהשנה אתם מוכנים מראש.
3. הוצאות דלק או נסיעות – ערכו חישוב חודשי שלכם ושל כל בני הבית שלכם (וראו איך לחסוך כסף בצריכת הדלק)
4. קניות שבועיות: על החשיבות של עריכת הקניות פעם בשבוע כבר דיברנו. (ראו טיפים לחסוך כסף) ברגע שתהיה לכם רשימת קניות מסודרת הסכום הזה יהיה קבוע. הכפילו אותו ב 4 – זה התקציב החודשי שלכם לקניית מזון, חומרי ניקוי ציוד שוטף לבית.
5. שופינג: שהוא כידוע שונה לחלוטין מקניות! כן, תכללו שופינג בתקציב החודשי שלכם.
6. ביגוד: נכון, חלק מסעיף זה נכלל בשופינג. אבל מדובר על ביגוד בסיסי "הכרחי" במתחלה שלכם: מה לעשות שצריך להחליף גרביים, מכנסיים ונעליים מדי פעם? אם יש לכם ילדים, המשימה הזו מורכבת יותר, מאחר והביגוד הבסיסי שלהם אינו נוטה לעבור משנה לשנה בקלות רבה, ברוך השם הם גדלים. ערכו חישוב שנתי של 4 העונות: נעליים, סנדלים, גופיות, מעילים, מגפיים, בגדי ים, חליפות ליום-יום וכדומה. חלקו את הסכום ב 12 חודשים (לא לבעלי לב חלש...) והרי לכם סעיף "ביגוד" חודשי מוכן ומזומן (לקיצוץ, עדיף).
7. בילויים: כן, יש דבר כזה. סרטים, מסעדות ואוכל בחוץ בכלל, חופשות משפחתיות (גם פעם בשנה מדובר בהוצאה), הצגות, מנוי לעיתון וכדומה. חשוב לכלול בילויים ובידור בתקציב החודשי, מאחר והם חלק מחיינו, אם נדע מראש כמה הם עולים נוכל להתארגן בהתאם מבלי לוותר על (רוב) הדברים שאנו אוהבים ונהנים לעשות. אחרי בכל, בשביל מה אנחנו עובדים?
8. חסכונות: שימו משהו בצד. גם אם זה סכום פעוט וחסר חשיבות כפי שזה נראה לכם כרגע, הקדישו סכום כלשהו כחלק מהתקציב החודשי שלכם לחיסכון.
קראו פוסטים נוספים בנושא כלכלת המשפחה וחיסכון בכסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה