צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

30.11.2011

שיטות חדשות לחסוך כסף על קניות בסופר


ניווט:  כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף בסופר › שיטות חדשות לחסוך כסף על קניות בסופר יש כמה דרכים מעולות לחסוך כסף על קניות בסופר, שפיתחתי וניסיתי על בשרי (או על רשימת הקניות הפרטית שלי) במהלך השנים.
ביניהן ללכת לקניות פעם בשבוע בלבד, לרכז קניות גדולות למבצעים מיוחדים, לערוך קניות באינטרנט, לערוך קניות חד שבועיות בסופר מרוחק וזול יותר, להשתמש בתווי קנייה, לא לקנות שום דבר ליד הקופה, להכין רשימת קניות מבעוד מועד וללכת איתה לסופר, ללכת לסופר עם כסף מזומן ועוד.
עם השנים, נוכחתי כי השיטה שעובדת עבורי הכי טוב, הולכת בערך ככה:
קניות בסופר פעם בשבוע
את הקניות לבית עורכים פעם אחת בשבוע בלבד, ביום קבוע. קונים אוכל ומצרכים שונים לשבוע שלם, בכמות המספיקה לכל השבוע, כך שלא נצטרך לקפוץ שוב לסופר לקניות קטנות ולהשלמות של קניות, שכן גיחות כאלה לסופר מסתכמות בהוצאה נוספת ולא נחוצה, של כמה מאות שקלים.
הכנת רשימת קניות
את הקניות הללו אנחנו עורכים עם רשימת קניות לסופר קבועה מראש. אנו יודעים בדיוק מה הכמויות הנדרשות לנו מכל מצרך שמשתמשים בו בבית, למשך תקופה של שבוע. אנחנו קונים מצרכים בסיסיים בכמויות גדולות יחסית, שמספיקות לשבוע.
את מוצר מסוים עומד להיגמר, אנו רושמים אותו על רשימת קניות שתלויה באופן קבוע על המקרר, למשל: קפה, שמן, רוטב עגבניות, שמפו.
ביום הקניות, אנחנו מורידים את הרשימה מהמקרר, ויודעים בדיוק מה חסר לנו. לכך אנו מוסיפים את רשימת הקניות הקבועה שלנו, ובזה נגמר הסיפור. משלמים במזומן, לא חורגים ולא עושים שטויות עם התקציב שלנו, ומצליחים לחסוך כסף על הנושא הזה.
עם השנים...
עם השנים, השתכללנו והבנו שיש עוד מספר שיטות שעובדות טוב עבורנו בכל הנודע לקניות. הבנו שאנחנו צריכים להיות גמישים, מאחר שישנן תקופות שהרשימה משתנה, גדלה או מתכווצת, שהצרכים משתנים וכך גם הקניות ועמן גם ההוצאות.
התחלנו לערוך קניות באינטרנט, שבוע שבוע לסירוגין. הקניות באינטרנט חוסכות לנו המון כסף מכיוון שהן מאפשרות לנו לשלוט טוב יותר בהוצאות הקניות שלנו. להגיע לקופה הוירטואלית, ולהוריד את כל מה שחורג מהתקציב, למשל. קניות באינטרנט גם חסכו לנו זמן, סחיבות, ואיפשרו לנו להשוות מחירים ביתר קלות, מה ששוב חסך לנו כסף.
אם ישנן השלמות קניות קטנות, אפשר להשתמש בתלושים שונים או מבצעים כדי להשלים אותם, וגם על ידי כך לחסוך כסף ועדיין להיות ספונטניים.
גילינו שלפעמים משתלם לנו לקנות בסופר אוכל קצת יותר יקר, מכיוון שקנייה כזו חסכה לנו כסף על מזון מהיר, אוכל בחוץ, או סתם פינוקים שהיינו קונים לבני הבית.
לאחרונה גיליתי עוד דרך לערוך קניות והיא מוצאת חן בעיני מכיוון שהיא חוסכת לי לא רק כסף, אלא בעיקר זמן, וזה כבר סופר חשוב בשבילי.
לנצל את הזמן
קניות פעם בשבוע חוסכות לי המון כסף וגם חוסכות לי זמן על גיחות לסופר לקניות.
יחד עם זאת, מצאתי שלפחות פעם-פעמיים בשבוע יש לי הזדמנות לערוך קניות קצרות, נניח פרק זמן של 45 דקות בין סידור לסידור, או בנסיעה ממקום למקום, או בהמתנה כלשהי. פרקי הזמן הללו נוצלו לסידורים קטנים כמו לקנות מתנה, לקפוץ לדואר. אבל מתישהו נגמרו הסידורים שאפשר לעשות בפרק זמן כה קצר, ולשבת בחוץ או להסתובב עם הפלאפון ביד בחוסר מעש למשך חצי שעה או שלושת רבעי שעה, נראה אידיוטי ביותר, במיוחד לאנשים שמנסים לנהל את זמנם בחוכמה ולהפיק את המיטב מכל שעת ערות, כלומר אני.
אז מה גיליתי? שבמקום לערוך קניות ענקיות של שעתיים פעם בשבוע, יש שתי דרכים חכמות מאוד לנצל את הזמן האבוד, ולהתארגן על קניות הבית טוב יותר:
  1. מרכזים קניות גדולות ומורידים אותן לפעם בחודש. למשל: כל הקפואים, בשר, ירקות קפואים, דגנים, שימורים, קטניות, חומרי ניקוי, מוצרי רחצה וטיפוח וכולי. כן, זה לוקח זמן. לאחר מכן, מנצלים את הכמעט שעה שיש לכם בין-לבין, כדי לערוך קניות קטנות פעם בשבוע. למשל, קונים חלב, לחם, מעדני חלב, גבינות, ירקות, מאפים וכדומה.
השיטה הזו מצמצמת את הקניות באופן משמעותי, חוסכת לי המון זמן, והיא הופכת את מטלת הקניות להרבה יותר פשוטה. במקום לחשוב מדי שבוע על כל הדברים שאנחנו צריכים למשך שבוע שלם (למשל, בשר, פסטה, אורז, רטבים שנגמרו, קפה, תה, סוכר וכולי) ולצאת עם חשבון גדול בסוף הקניות, אפשר לחסוך כסף וזמן, אם אנחנו קונים רק את הדברים המתכלים למשך שבוע. לחמים טריים, פיתות, מוצרי חלב, ירקות – פתאום הרשימה הופכת להיות ממש קטנה. הקניות הופכות זולות. הקניות אינן מעמסה, לוקחות חצי שעה לכל היותר, הסלים לא כבדים ולא הצטרכנו לפנות חצי יום בשביל לערוך קניות, כי פשוט עשינו את זה על הדרך.
פעם בחודש עורכים קניות גדולות, וכן, מפנים שעתיים בשביל זה. קונים את כל הדברים שאפשר לשמור, ולא צריך לרוץ כל שבוע לסופר כדי להשלים אותם. נייר טואלט, חומרי ניקוי, שקיות זבל, נייר כסף, שמן, סוכר, קמח, קפה, קטשופ, מלח, קפואים ושימורים, פסטה, אורז, קוסקוס – בקיצור חוגגים.
גיליתי שעבורנו ישטה זו גם חוסכת כסף על קניות!
החיסרון היחיד של השיטה הזו, הוא בעיני שצריך מקום אחסון סביר ומעלה בשביל לקנות מוצרים לא מתכלים ולא מתקלקלים לחודש. אבל אם תחשבו על כך, את מרבית המוצרים אפשר לשמור – האם זה משנה אם אנחנו קונים חבילה אחת של אבקת כביסה או שתיים? האם זה באמת תופס כל כך הרבה יותר מקום? כנראה שלא. ואם תסדרו את המזווה שלכם, אולי תמצאו שיש שם הרבה מאוד מקום לקופסאות טונה, חמוצים, אורז ופתיתים, מאשר חשבתם.
  1. השיטה השנייה שלי לערוך קניות ולנצל את אותה שלושת רבעי שעה סוררת שדיברתי עליה מקודם, היא לערוך קניות שבועיות מופחתות פעם בשבוע. קונים את כל מה שצריך למשך שבוע מבחינת מוצרים לא מתקלקלים, כמו מוצרי ניקוי, קפואים, שימורים וכולי. קונים מוצרי חלב, לחם, ירקות וכל המוצרים הטריים, בכמות המספיקה לחצי שבוע. לאחר כמה ימים, בחצי שעה הפנויה שיש לי בין סידורים, אפשר להשלים ולקנות רק מה שעומד להגמר, מבין המוצרים הטריים – כלומר להשלים קניות של חלב, לחם, גבינות ומאפים.
היתרון בשיטה זו, הוא שאפשר לערוך שתי שניות קטנות בשבוע, שחוסכות המון כסף, כך התברר לי, מכיוון שאנחנו לא מנסים "לקנות לשבוע שלם" ולכן פחות לחוצים ופחות דוחפים מוצרים לעגלה.
יתרון משמעותי נוסף הוא, שהמוצרים טריים יותר. במיוחד לחם, לחמניות וכולי.
אז איך אתם עורכים קניות? איך אתם חוסכים כסף על קניות בסופר? ספרו לי ואשמח לשתף כאן בבלוג!


2 תגובות:

  1. שתי קניות קטנות בשבוע לדעתי זאת השיטה האידאלית ביותר אב כמובן עם הקצבה של סכום !!!
    נניח 250 ש"ח לקניה ( כל אחד לפי יכולתו ) , מה שלא נכנס ב 250 ש"ח פשוט יוצא מהעגלה לקנייה הבאה!

    השבמחק
  2. תודה על התגובה. זו באמת שיטה מצוינת ואנו נהנים ממנה מאוד. אם שומרים על הקניות קטנות, חוסכים לא רק כסף, אלא גם סחיבות וזמן, ויום הקניות הופך להיות מטלה קלה, קצרה ונעימה.

    השבמחק