צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

3.12.2011

המחאה החברתית המאוחרת


אתם נמצאים כאן:  כסף › סיפורי הצלחה › המחאה החברתית המאוחרת
מסע בזמן: המיתון של 2009
המחאה החברתית המאוחרת באה באופן לא מתואם עם המיתון הכלכלי והמשבר הגדול שהיה כאן אי שם בשנת 2009. כבר לפני זה הרגיש העם היושב בארצו, שחסר לו כסף. אבל הוא לא ידע מי אשם בכך, ועם ריבוי תוכניות הטלוויזיה וצמיחת תחום סמכות חדש בארץ להלן "הקאוצ'ינג", תחום האימון – הניחו תושבי הארץ, וכנראה גם קצת בצדק, שהם האשמים העיקריים אם לא היחידים, במצבם הכלכלי העגום.
הקאוצ'ינג לימד אותנו דבר אחד: מספיק להתבכיין, מספיק לברוח מאחריות, מספיק להרגיש ולדבר כמו קורבן. קחו אחריות. תבינו ששינוי המציאות טמון רק בידיים שלכם.
תוכניות חיסכון, כלכלת בית וניהול תקציב משפחתי צצו כמו לחמניות טריות, וכולנו למדנו להיות אחראיים יותר עם כסף, כלומר: לחסוך, לחסוך וכן להרוויח יותר כסף כי זו חובתנו הלאומית והאישית.
אפילו המיתון והמשבר הכלכלי העולמי ב 2009 לא הצליח להסיט אף אחד מאיתנו מהכיוון הזה, ואפילו כשהוא הגיע ונשף חזק בעורפינו, לא מיהרנו להבין את הרמז.
המחאה של הקיץ ההוא, שנת 2011
והנה שנתיים או שלוש אחרי זה, תפסנו משהו. העם חשב וחשב ונפל לו איזה אסימון: רגע, רגע רגע... זה לא יכול להיות. אנחנו חוסכים, מחשבים, עובדים בשתי עבודות, למדנו באוניברסיטה ויש לנו שני תארים ואנחנו לא מצליחים לגמור את החודש?? מה לא בסדר בתמונה הזאת? ואם אנחנו לא מצליחים להתמודד, מה תאמרנה האמהות החד הוריות? תושבי הפריפריה? וכולי.
כששמענו שאפילו רופאים לא מצליחים להחזיק את עצמם, והם מאיימים בכללי להתפטר לאלתר מתפקידיהם הציבוריים, הבנו שאנחנו לא לבד.
כשעלו מחירי הקוטג' ולפניהם מחירי הדיור, מחירי הדירות ושכר הדירה – החלטנו שנמאס.
היישוב יצא לרחובות ודרש דרישה אחת: צדק חברתי.
מה זה אומר צדק חברתי? בעצם דרש העם יותר. מהממשלה שלו, מהמדינה שלו.
המדינה זה אנחנו
אבל מי זו המדינה אם לא אנחנו? ומאיפה תביא המדינה כסף למילוי כל דרישותינו, אם לא מהמשכורות שלנו והגדלת המיסים שלנו?? את המעגל הלא ברור הזה, ניסתה המחאה החברתית להעלות לסדר היום, ואין ספק שהצליחה. אך האם יקרה הקסם הזה, כמעט בלתי אפשרי כפי שהוא נראה לי, והכלכלה הישראלית תצליח לממש את הדרישות הלא פשוטות של המחאה החברתית 2011, מבלי לקרוע לכולנו את הכיס??
לטרכטנברג פתרונות.
ואיך עברה עליכם המהפכה של הקיץ האחרון? איך היא שינתה או חיזקה את דעותיכם לגבי כסף, עבודה, רווחה?
קראו כאן איך לחסוך כסף  בכל תחום ויותר בקלות ממה שחשבתם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה