צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

20.8.2011

לגדל ילדים מאושרים ועדיין לחסוך כסף


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › לגדל ילדים מאושרים ועדיין לחסוך כסף
בכלל, האמונה שלי היא שאפשר לגדל משפחה מאושרת בלי להוציא הרבה כסף, ובמקרים רבים, גם בלי להוציא כסף בכלל.
למשל, אנחנו מרבים בבילויים בחינם, חופשות זולות, שבתות שלא עולות לנו כסף כמו ללכת לים, לפארק, לשחק בחול, לצאת לטיול בטבע. אנחנו לפעמים קונים אוכל בחוץ, ופעמים רבות פשוט מביאים איתנו אוכל מהבית, שגם טעים לנו, גם חוסך לנו כסף, וגם מאפשר לנו לערוך את הפיקניק שלנו בכל מקום, עם חברים, בלי להיות תלויים בזמינות של בית קפה או מסעדה, ובלי להתפשר על איזה ג'אנק פוד גרוע, רק כי זה כל מה שהוצע למכירה באזור.
אבל על כל אלו כבר סיפרתי, כתבתי ותיארתי רבות בעבר, כאן בבלוג, ואתם מופנים לקרוא שוב, אם אתם רוצים: בילויים  שלא עולים כסף. הפעם רציתי לספר לכם על משהו אחר. או ליתר דיוק, על מישהי אחרת. מכרה טובה, זוג קרוב שאנחנו אוהבים ומעריכים, המגדלים בצורה מדהימה את הילד הראשון שלהם, תינוק מקסים, או ליתר דיוק, כבר פעוט, כבן שנתיים.
אם להיזכר קצת אחורה, זה התחיל כבר בהריון.
הזוג הזה כל כך מקסים וחיובי, שפשוט כיף להסתכל עליהם ולקבל השראה. בשמחת חיים של זוג שמתחיל פרק חדש בחייו, פרק הרחבת המשפחה וציפייה לילדים, הם התחילו לחפש ציוד הולם לתינוק.
כל ציוד אפשרי שהם יכלו לקחת בהשאלה או במתנה ממכרים וקרובי משפחה, הם אספו בשמחה. מיטה, עגלה, שידה, בגדים, סלקל, אמבטיה ועוד ועוד. בשקט הם חסכו עשרת אלפים שקלים על הקנייה הזו.
מה שהיה קצת ישן הם צבעו בצבעים בטיחותיים, מה שהיה קצת מלוכלך הם ניקו במרץ, את כל הבגדים כיבסו, את כל הציוד הם בדקו וניסו, השוו והתאימו.
התאמינו, שיצא להם חדר תינוק מקסים, יפיפה בהרבה מחדרי תינוקות אחרים שראיתי, כאלה שעולים אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. מהפריטים הגדולים כמו הרהיטים, ועד התמונות, אהיל, שטיח, מדחום לחדר, צעצועים, תיקים ובגדים – הכל הושאל או התקבל במתנה מחברים. הם אספו פריטים שקל לשלב בין הצבעים שלהם, הוסיפו התאמות כאלה ואחרות היכן שנדרשו התאמות, לא התפשרו על המראה ולא שילמו שקל. כל הכבוד להם, הערכתי אותם על זה מאוד. כי מה כבר יש לכולנו לעשות עם ציוד תינוקות שמעלה אבק במחסן? אפשר למכור אותו ולהרוויח קצת כסף, אפשר להעביר לחברים ובתמורה להשאיל חפצים אחרים שאתם צריכים. עסקה הכי טובה.
כשהתינוק קצת גדל, הם החזירו לחברים את הפריטים שכבר אינם בשימוש, ואשר הושאלו. למשל, הסלקל שכבר קטן, העגלה שכבר מוחלפת בטיולון וכדומה. הם חיפשו וקנו בזול, מיד שנייה, או קיבלו מחברים, ציוד לתינוק הגדל: כסא אוכל, עגלת טיולון, נדנדה וכדומה. כשהם התחילו להחזיר את הפריטים שהשאילו מחברים, כולם השתוממו כמה מעט זמן, אנחנו בעצם משתמשים בכל פריט כזה או אחר שאנו קונים לתינוקות בהון עתק. כמה כסף אנשים מוציאים על עגלת תינוק, שמשמשת בערך שנה? כמה כסף מוציאים על בגדים שטובים לחודשיים? מה שהיה יותר מדהים, הוא שהזוג הזה גילה, כמה פריטים צריך כל הזמן לחדש לתינוק. למשל, כבא אוכל הוא פריט שלא קונים בחבילת לידה, מאחר ותינוק בן יומו אינו זקוק לו. אך בהגיעו לגיל חצי שנה, הקניות החדשות מגיעות. כסאות, סינרים, כלי אוכל, צעצועים מתאימים לגיל ולפעילות ועוד ועוד.
פתאום זה נראה חכם מאוד להשאיל או להתחלף בציוד הזה, שמתחלף גם כך כה מהר.
הם החזירו בגדים שהשאילו, ואספו שוב בגדי תינוקות במידות גדולות יותר, וכמעט לא קנו כלום. הם הסבירו שלתינוק ממש לא משנה באיזה חליפה הוא ישן, כל עוד הבגדים נוחים, נקיים ויפים, אין להם שום בעיה לקבל אותם בחינם מחברים, ואין להם שום צורך לקנות בגדי תינוק חדשים.
במהלך השנתיים מאז נולד התינוק, בני הזוג דאגו להמון פעילויות והפעלות חינם. הם הסבירו לי לא פעם, שהתינוק לא יודע להבדיל בין הפעלת תינוקות בחינם במסגרת איזשהו אירוע, או בקניון, לבין הפעלה בחוג יקר. הפעוט גם לא יודע להבחין בין הצגה בחינם להצגת תיאטרון יקרה. זה כסף שאפשר לחסוך לעוד שנה, כאשר באמת יהיה טעם להשקיע בהפעלות איכותיות מאוד, הצגות מעולות וחוגים מעשירים. כרגע, הם מעדיפים מפגשים עם חברים, תינוקות אחרים, טיולים בטבע, מוסיקה וכדומה, על פני כל הטירוף של חוגי מוסיקה, שחייה, ג'ימבורי וכולי לפעוטות, שעולים הרבה כסף.
אפשר להתווכח עם הגישה הזו, אפשר לטעון כל מה שתרצו נגדה. העובדות הן, שהמשפחה הזו חוסכת המון כסף על גידול ילד בשנתיים הראשונות שלו, ותאמינו לי הם עושים חיים, חיים משוגעים. כל מה שבאמת צריך, זה חיוך ורצון, מסתבר.
קראו גם על כמה כסף עולה לגדל ילדים וכמובן כמה כסף עולה לגדל תינוק. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה