צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

1.8.2010

כמה כסף עולה לגדל ילדים


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › כמה כסף עולה לגדל ילדים
כמה כסף עולה לגדל ילד בשנים הראשונות? כבר אמרתי שלדעתי לגדל ילד ב 5 השנים הראשונות (והמקסימות) עולה כ 300 אלף שקלים, ואף פירטתי בפוסט הקודם: כמה כסף עולה לגדל תינוק, כיצד בשנה הראשונה הורים עשויים להוציא כמעט 100,000 שקל על ציוד שוטף, מוצרי יסוד לתינוק וכמובן ההוצאה העיקרית, שהיא הטיפול בתינוק.
גידול ילדים הוא חדוות חיים משמחת, מאושרת שמצריכה השקעת אנרגיה, סבלנות והבנה רבה, גמישות ויצרתיות, אהבה כמובן, וגם כסף. נכון, ילדים לא צריכים הרבה כסף והם אינם זקוקים להרבה דברים חומריים, אך כפי שתראו, גם אם אינכם אנשים חומריים במיוחד, עלויות גידול ילדים הן רבות וההוצאות לא מפסיקות לזרום. החוצה.
מזל טוב, התינוק שלכם גדל והתקרבתם לגיל שנה או שנה וחצי, והוא כבר יכול ללכת לגן או משפחתון. איזה כיף לכם. לא עוד הצורך להוציא 4000-5000 שקלים על מטפלת, וגם איזה כיף לילד שיהנה מסביבה שיש בה הרבה ילדים, סדר יום מעשיר ומגוון, חוגים, חינוך טוב, מוסיקה ומשחקים וחצר או ג'ימבורי להנאת כולם.
אז כמה כסף בדיוק זה עולה?
גן פרטי, כזה שמתאים לילדים נניח מגיל שנה ועד 4, עולה כ 2500-3500 שקלים משעה 7:30 ועד 17:00. זה מספיק לרוב ההורים העובדים. גן או משפחתון עד השעה 13:00 יעלו כ 2000 שקלים בחודש.
גן פרטי יספק לילד ארוחות בוקר וצהריים, ואם הילד לא יוצא בצהריים אלא נשאר בגן עד 17:00, גם ארוחת ארבע כלולה בסדר היום. עד כאן בעניין הצורך לבשל ארוחות לילדים, שדי מצטמצם לארוחות ערב וסופי שבוע.
ועד הגן יעלה כ 200 שקלים בשנה ויכלול בעיקר הוצאות על מתנות לגננות וקיום טיול או מדורת ל"ג בעומר.
הוצאה ממוצעת על טיפול בילדים מגיל שנה ועד גיל 4: 90,000 שקלים.
תוסיפו לכך את הטיפול בתינוק וקניות הציוד לתינוק בשנה הראשונה ותגיעו לכ 180,000 שקלים.
אבל עוד לא סיימנו.
בגיל 4 יעלה הילד לגן טרום חובה, או אז אתם יכולים סוף סוף לרשום אותו לגן עיריה. גן עירוני זול יותר מגן פרטי, ואפשר בחלק מהמקומות לרשום ילדים לגן עירוני מגיל 3, אבל שימו לב שלא תמיד יישאר מקום, ומהעדפות שונות ישנם הורים שמעדיפים להשאיר את ילדם בגן פרטי עד טרום חובה, כמו יחס מספרי של מטפלים לכל ילד, סביבה אינטימית ועוד.
אפשר להבין אותם, בגילאים הללו ההבדל במחיר אינו תהומי. גן עירוני עולה כ 700-800 שקל בחודש, עד השעה 13:30. משעה 13:30 עד 16:00 – 17:00 פועלת צהרונית בעלות נפרדת של כ 1000 שקלים בחודש. סה"כ הערכה שלי: כ 17,000 שקל בשנה.
בגן עירוני משתתפים ההורים ברכישת ציוד, חומרי יצירה ומשחקי הגן ואף בהעשרת הגן בחוגים מקצועיים. על כן דמי הועד עולים פלאות בגן עירוני לכ 1000-1250 שקלים בשנה.
והנה הפתעה חדשה לכל ההורים הטריים: בגן עירוני החופש הגדול מתחיל ב 1 ביולי. מה שזה אומר, שהגן מפסיק לפעול בתאריך זה, ולחודש וחצי הקרוב עומדת לרשותכם קייטנה בעלות של כ 3000 שקלים. לשבועיים – שלושה האחרונים של אוגוסט תצטרכו למצוא סידור בעצמכם, למשל סבא-סבתא, ימי החופשה שלכם או מטפלת. סה"כ ההערכה שלי על הוצאת הטיפול בילדים מגיל 4 עד 5: 21,000 שקלים.
תוסיפו את זה ל 180,000 השקלים שלנו מהסעיף הקודם, והגענו ל 200,000 שקלים הוצאות גידול תינוק או ילד עד גיל 5.
אבל זה רק קצה הקרחון. נמשיך?
מגיל שנה ועד 3 תוציאו מדי חודש כ 1000 שקלים על חיתולים חד פעמיים, מזון תינוקות או תוספת הקניות שלכם בסופר לפעוטות, מוצצים, בקבוקים ומוצרי פארם. מגיל 3-5 תיפטרו מהמוצצים, תחליפי חלב, חיתולים ובקבוקים אבל תוסיפו כמה מאות שקלים לתקציב הקניות החודשי שלכם בסופר על מזון (שרק יאכלו ויהיו בריאים, כן?).
מגיל 3-5 תוציאו כ 150 שקלים בחודש על חוגים, כ 400 שקלים בחודש על בילויים, סרטים, הצגות, מסעדות, בייביסיטר וזוהי הערכה זהירה מאוד. אל תשכחו שלכל כרטיס כניסה לכל מקום (סרט, הצגה, ספארי, בריכה וכולי) גם אתם משלמים כרטיס כניסה. ואח"כ גם איזו גלידה או שניצל.
מגיל שנה ועד 5 תוציאו לפחות 1500 שקל בשנה על ביגוד ונעליים, וכ 2500 שקל בשנה על צעצועים ומתנות לחברים של הילדים שלכם, וזוהי הערכה מאוד, מאוד זהירה וחסכונית.
מגיל שנתיים ועד 5 תוציאו מדי שנה כ 1000 שקלים על חגיגת יום הולדת לילד שלכם. מזל טוב, אגב.
מגיל שנה ועד 5 תוציאו להערכתי לפחות 5000 שקלים על ציוד כמו אופניים, קונסולות משחקים או מחשב, שולחן כתיבה, ארון בגדים, ורכישות גדולות נוספות.
חופשות הגן ישלחו אתכם מדי שנה לפחות לחופשה אחת בעלות של נניח 5000 שקלים.
ממש עוד לא דיברנו על דמי כיס, ארטיקים, ממתקים, צ'ופרים וכל מיני שטויות שיעיפו לכם, וזו שוב הערכה חסכונית, כ 200 שקלים מהארנק בחודש.
אז לכמה הגענו? 100,000 שקלים עגולים. תוסיפו אותם ל 200,000 שקלים מכל הסעיפים הקודמים ותראו שהוא אשר אמרתי, גידול ילד מגיל שנה ועד 5 עולה כ 300,000 שקלים.
חשוב לי לציין, זה הרבה כסף, נכון מאוד. חשוב לי לציין גם שהסכום הזה כמובן אינו קבוע, למי שלא הבין זאת בצעמו. מוכרים לי אנשים שהוציאו סכומים כאלה רק על עיצוב חדר הילדים של הילד או על כמה חופשות משפחתיות בחו"ל. מאידך ישנם הורים שלא יוציאו כסף כל כך מהר, יעדיפו בילויים רבים בחינם, לא יקנו כמעט צעצועים בכלל, ירכשו ציוד יד שנייה או יקבלו ציוד וביגוד מילדים גדולים במשפחה, ואפילו יערכו סידורי טיפול בילדים במשמרות או עם עזרה מהסבתות. כל זה אפשרי, לרוב זה לא קורה באופן מושלם וההוצאות העיקריות כמעט אינן משתנות. אפשר להוריד שליש מעלויות הללו ואפשר גם בקלות להכפיל את הסכום הזה. למשל, ישנן משפחות שבלי להרגיש מוציאות הרבה יותר כסף מכך: שיש להן מנוי לקאנטרי או לבריכה, יותר מחוג אחד בחודש, אוכלים מדי יום בחוץ, מחזיקים מטפלת או אופר ועוד. לא לקחנו גם בחשבון עלויות שנובעות מהרחבת המשפחה כמו מעבר לדירה גדולה יותר, שכר דירה גבוה יותר, הובלות שעולות כסף, רכב חדש או רכב נוסף, ציוד שנשחק מרוב שימוש, כמו מכונת כביסה חדשה או מייבש חדש, טלויזיה נוספת ועוד.
אז כמה כסף עולה לגדל ילדים?
לסיכום, לגדל ילדים עולה הרבה כסף כמעט בכל מקום. יש דרכים להתכונן להוצאות הללו ודרכים לשמור כסף לכל ההוצאות שתצטרכו עבור הילדים שלכם ועבור עצמכם, בעזרת קצת תכנון מוקדם. ראו: כיצד לחסוך כסף עם ילדים כדי לקבל המון רעיונות כיצד לשמור קצת יותר כסף בצד או בבנק, או מספיק כסף לכל ההוצאות ההכרחיות שלכם ועבור ילדיכם. כולל רעיונות לעבור את הקיץ בשלום, גם פיננסית. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה