צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

23.2.2011

7 דברים שאתם לא צריכים לשלם עליהם כסף


הוי התמיהה, הפליאה, ההלם האוחזים בי בכל פעם שאני רואה על מה אנשים (יצירתיים ביותר) מנסים לגבות מאיתנו כסף. אין גבולות. כל אחד רוצה לעשות עסק, ויש עסקים יפים פה בעולם. כולם רוצים להרוויח כסף באיזשהי דרך, שזו מטרה מצוינת, רק שהדרך להרוויח כסף עוברת דרך הארנק שלי, שלך, של כולנו.
שזה בסדר במקרים מסוימים, ומיותר לחלוטין במקרים אחרים.
אבל בתוך הפוקוס של ההמצאות המצחיקות, המשעשעות, המהפכניות ולעיתים המיותרות, שנועדו להפריד בין אדם לכספו, הצליחו להעביר לנו ככה, מתחת לראדר, בלי שנשים לב, כמה הוצאות לכאורה "בסיסיות", מיותרות למדי לטעמי.
אנחנו חושבים שאיננו יכולים לחיות בלעדיהם, אבל למעשה אנחנו יכולים לחיות מעולה עם עוד כמה מאות שקלים בחודש. אז קבלו 7 דברים שלדעתי הפרטית בלבד, לעולם לא צריך לשלם עליהם כסף:
  1. מים. כן, מים לשתייה. כמה כסף אתם מוציאים על מים מינרלים, בר מים ודומיהם? כמה כסף עולים לנו מי השתייה שלנו בבית, וכמה כסף מחוץ לבית – בנסיעה, בטיול או סתם סיבוב בחוץ בשיא החום ששולח את ידנו לכיס ושולף משם מטבע נוצץ (משמש), כדי לקנות...בקבוק מים?? באמת? כאילו סליחה, אבל: למה לשלם על מים?  יש מי שתייה בברז. ואוו, אם מים מהברז ממש מלחיצים אתכם, סננו אותם / טהרו או הרתיחו אותם. בתור מי ששותה מים מהברז, הרשו לי לאמר לכם: לא קרה לי מזה כלום, בכל עשרות שנותיי. אבל כן חסכתי מזה מלא כסף, טרחה, מאמץ וזמן. גם בחוץ, תתרגלו לקחת בקבוק שתייה רב פעמי מהבית, למלא אותו במים ולצאת החוצה עם בקבוק מים זמין, בכל עת. לא רק שתחסכו כסף, גם תמיד יהיה לכם בקבוק מים זמין, באוטו או בחוץ, בלי שתחפשו דוכן או פיצוציה+חניה, כדי לקנות שתייה. ועוד אל דיברנו על היתרון האקולוגי.
  2. ספרים: הרשו לי שוב להפנות אתכם אל המקום הקולי הזה בשכונה המחלק ספרים בחינם: הספרייה העירונית. מנוי לספרייה הוא חינם, תוכלו להחליף 3 ספרים בכל השאלה. זהו הרגל תרבותי ונחמד לילדים קטנים, בפינת הקריאה של הילדים הם יכולים לבחור ספרים, לקרוא, לשבת בנחת ולהעביר שעת קריאה יחד. כמה פעמים קראתם את אותו ספר? בדרך כלל אנחנו קונים, קוראים, ומשאילים למישהו אחר או מניחים את הספר אחר כבוד על המדף, למען יעלה אבק כמיטב המסורת. למה לא לקרוא בחינם, להחזיר לספרייה ולקחת ספר אחר??  קראו כאן על ספרים בחינם.
  3. עיתונים. אין לי משהו נגדם, אפילו היו לנו פעם שלושה מנויים שונים. מגזינים ועיתונים. אבל מה לעשות ואת כל העיתונים אפשר לקרוא באינטרנט? לא חבל על כל הנייר והברדק הזה? אם יש מי שנהנה לקרוא את העיתון שלו בבוקר בשמש עם קפה, אין לי שום יכולת להתווכח עם זה. אבל אם אתם קוראים את העיתון 4 ימים בחודש, וב 26 הימים הנותרים הוא רק מעלה אבק ואת מפלס הניירת בבית, וותרו על המנוי ותקראו את העיתון אונליין. זה לא רע, תאמינו לי.
  4. ספורט: תקשיבו, אין לי שום כוונה להמליץ לעסוק בספורט ללא ליווי מקצועי, ייעוץ רפואי והכוונה. להפך, יש בכוונתי להמליץ דווקא על התייעצות עם מומחה בתחום הכושר הגופני, ובוודאי עם רופא, באשר ליכולת הגופנית שלכם, בריאותכם והתאמת פעילות גופנית לצרכים הפיסיים והבריאותיים שלכם. עכשיו כשהורדתי את זה מעל הלב, תנו לי לאמר לכם משהו: אם כבר יש לכם תוכנית אימונים והמלצות מהרופא לעסוק בפעילות גופנית מסוימת, לא צריך לשלם כסף כדי לשמור על כושר. פעילות גופנית היא חיובית, מוסיפה שמחה ואנרגיה לחיים, כשעושים את זה כמו שצריך ובהתאם למגבלות שלכם. אם יש לכם תוכנית אימונים, אין כמעט שום פעילות גופנית שאתם צריכים לשלם עליה כסף. נכון, קצת קשה לשחות בבריכה בלי לשלם כסף, אבל בהחלט אפשר לרוץ בחוץ, לצאת להליכה נעימה במקום לקנות הליכון וללכת עליו בתוך הבית, לעשות תרגילי ספורט בפארק או על שפת הים, או בבית, במקום לעשות אותם במכון כושר שעולה כסף. הגינות הציבוריות בארצנו התמלאו מכשירי כושר מעולים, לגמרי בחינם. אם יש לכם תוכנית אימונים מקצועית, אין לכם שום בעיה להכנס לכושר באמצעות ביקור קבוע במתקני הכושר החינמיים הללו, ריצה או הליכה מהירה. ספורט הוא לא רק מאמץ פיסי, ספורט הוא גם הנאה וכיף. קבעו משחק כדורסל, כדורגל או טניס עם חברים, צאו לטיולים משותפים, שימו מוסיקה בבית ותתחילו לרקוד... במילא המנוי שלכם במכון מעלה אבק ועולה לכם כסף על הפעמיים שטרחתם להציץ שם, מתוך שנה שלמה. את האמת.
  5. סרטים בדי וי די. העניין הזה לא תמיד מובן לי. יש לשכור סרט לערב נחמד בבית, את זה אפשר להבין. להכין ארוחה טעימה ולראות סרט ביחד זה ממש כיף. אבל בדקתם את רשימת הסרטים בממיר שלכם? אנחנו משלמים כל כך הרבה כסף על טלויזיה ואינטרנט, אז בואו ננצל אותם. נצלו את הטלויזיה והאינטרנט שלכם לבילוי, ללימוד, להכנת ארוחות, למתכונים מעולים, לקריאת עיתונים. אתם כבר משלמים על הבידור הזה לא מעט כסף, לפחות תעשו מזה משהו טוב. לקנות לילדים סרטים בדי וי די זה אחד הדברים המצחיקים ביותר שיש. נכון, ילדים אוהבים לראות את אותם סרטים שוב ושוב. אבל אתם יודעים שערוצי הסרטים מלאים סרטי ילדים, פעמים רבות, אותם סרטים בדיוק שיוצאים בדי וי די, אולי טיפה באיחור.
  6. לשלם על חיות מחמד: זה אחד הדברים המעצבנים ביותר בעולם, והמיותרים ביותר אי פעם!! צער בעלי חיים מלא חיות מתוקות ומקסימות, שרק מחכות בכליון עיניים, שיבוא כבר איזה ילד ויגיד: אמא! אני רוצה את הכלב הזה לקחת הביתה!! ויהיה חבר שלו לנצח. למה, למה, למה, לשלם על כלבים?? עכשיו, ידוע לי שלבלוג שלי קוראים כסף, אני המצאתי לו את השם הנדיר הזה. אבל הפעם זה כבר הרבה מעבר לכסף. אנשים מוכרים חיות, ועל חשבונם של בעלי חיים מתוקים בדיוק באותה מידה, החיים בכלובים. חבר'ה, במקום לקנות חיות תאמצו אותם. תאהבו אותם, אהבה של משפחה שמאמצת כלב, אינה תלויה בכמה כסף הוא עלה, ובוודאי שלא בעובדה שהכלב הוא מזן נדיר או מיוחס. איכס. אה, כן: כן ועוד איך תוציאו כסף על וטרינר, חיסונים וטיפול נאות בחיית המחמד שלכם. תודה.
  7. תוכנות מחשב: תוכנות מחשב עולות הרבה כסף. נסו להשיג אנטי וירוס טוב בפחות מ 50 דולר לשנה, או מערכת ניהול תוכן איכותית, או תוכנות משרדיות.
אז זהו, שזה לא מובן מאליו להוציא מאות דולרים על חבילת אופיס, למשל. ישנן תוכנות פתוחות, המפורסמת ביותר היא ללא ספק: open office, וכן, היא לגמרי בחינם. יש בה את כל התוכנות המקבילות לword, pdf וכולי, שוב: בחינם. כן, היא תומכת בעברית.
אנטי וירוסים יש בשפע בחינם, אבל לפעמים תצטרכו לעדכן אותם לעיתים קרובות, או לשדרג במקרה הצורך. אבטחת המחשב שלנו חשובה לנו מאוד, מן הסתם, ואנו רוצים להיות בטוחים שאנו מוגנים באופן מעודכן כל הזמן. אז צריך להיות עם היד על הדופק בעניין הזה.
על אותו עיקרון, תוכלו למצוא ברשת המון תוכנות חינמיות כמעט לכל דבר שאתם צריכים: ניהול משק הבית, בניית אתר, עיצוב ועוד.
רוצים עוד עצות לחסוך כסף? מצוין, תבדקו אותם, לקח לי שנים לכתוב אותן, אז לפחות תיהנו מהן:)
בדקו גם את הפרק החדש שפתחתי: האופציה הזולה. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה