צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

15.7.2010

החריגה הסמויה: הוצאות עד 20 שקלים שפשוט לא מרגישים


מחפשים מאיפה להשיג עוד כסף כדי לסגור מינוס, לשלם חוב או הלוואה, לסגור את החודש טוב יותר? ואולי צריכים קצת כסף כדי לשלם לקייטנה, תשלום לימודים, לנסיעה או חופשה, לעבור דירה או לשדרג את הרכב?
הידעתם שיש לכם כסף מתחת לאף, ואפשר בקלות להשיג אותו. כמה אלפי שקלים בשנה שהיו שולחים אתכם לאחלה חופשת קיץ (או כל עונה אחרת). דווקא משום שהכסף הזה כה קרוב לכיסכם, הוא נשלף משם מהר מדי, ואתם אפילו לא מרגישים.
הפעם נדבר על הוצאות קטנות, של עד 20 שקל. 10 שקלים פה, 20 שקל שם, כפול שלושים ימים בחודש, והנה הגענו לעשרת אלפים שקל בשנה.
חושבים שהמספרים שלי מוגזמים? תעשו את החישוב בעצמכם! אני כבר עשיתי.
כל מה שצריך לעשות, הוא לרשום בפנקס כל הוצאה, אבל באמת כ ל הוצאה, מתחת ל 20 שקלים. כיתבו את הסכום ואת הפריט שקניתם או ההוצאה שהוצאתם, וכמובן כמה כסף זה עלה.
תחזרו אליי בסוף החודש. נו...לא ידעתם שאתם מוציאים כל כך הרבה כסף על ארטיקים לילדים, הא? כמה כסף עולה לכם בשנה ללעוס מסטיק?
אם תצליחו להוריד כל חודש רק 10 קניות של 20 שקלים, תחסכו 2400 שקל בשנה, תקצצו את החזר החוב שלכם בכמה חודשים, תשלמו פחות ריביות או תצאו לסופשבוע במלון! השערה שלי: אפשר לחסוך הרבה, הרבה יותר.
הנה כמה מקומות שבהם נוח במיוחד להיפטר מ 20 שקלים, ואפילו לא חושבים עליהם פעמיים:
1. חנייה. בדקתם כמה כסף בחודש אתם מוציאים על חנייה? לסרט, למסעדה, לעבודה, לטיול, לפארק או לחברים. הוצאות חנייה מצטברות להרבה כסף ואפשר לקצץ ברבות מהן. לא, אם אין לכם חנייה בחינם אל תחנו איפה שאסור לחנות, כי אחרת תצטרכו לחשב כמה כסף אתם מבזבזים על דו"חות. ישנם קניונים שגובים 10 שקלים לשעת חנייה, כאילו לא ביזבזנו בהם מספיק כסף גם כך. אנחנו מוציאים את הסכומים הללו כי הם קטנים, וכי כך הורגלנו, אבל זה לא חייב להיות ככה.
מה כן אפשר לעשות? נסיעות קצרות סעו באוטובוס, יש הרבה נסיעות באוטובוס שהן בקו ישר כמעט למקום היעד שלכם, אם היעד קרוב. כך שאינכם מאריכים את הנסיעה בהרבה, חוסכים דלק, כסף על דלק, זיהום אוויר, וכן, גם חנייה. שלבו נסיעות, אם יצאתם לסידורים רכזו את הסידורים שלכם במקום אחד, תחסכו שעות, כסף, דלק וחנייה. סעו יחד עם חברים, בררו מראש היכן יש חנייה או חניון חינם.
2. קפה טו גו. ככה סתם כי כבר נכנסתם לתחנת הדלק, או עברתם ליד הקפה בדרך לעבודה או ביום סידורים או קניות. תשתו קפה בבית, חכו למשרד, קחו אתכם קפה מהבית בכוס תרמית, לא חסרות דרכים לשתות קפה בלי להוציא עליו 10 שקלים (במקרה הטוב) ביום. אני מודה שישנן הוצאות שהן בגדר פינוק בל יעבור – מגיע לנו לקנות קפה לפעמים! זה משדרג את איכות חיינו! בהחלט יש הוצאות כאלה, שעושות טוב לנשמה. אבל אפשר לקצץ בחצי, ולא חייבים כל יום. אם הקנייה שלכם נובעת מהרגל או מהכרח (כי לא חשבתם מראש על אלטרנטיבה), אזי שהיא לא בילוי ולא הנאה.
3. שתייה קרה. זה ממש הכרח, לא? הרי אנחנו לא מתכוונים להתייבש בקניון, בבריכה, בגינה, בפארק, בנסיעה באוטו. אז לא, חס וחלילה. אבל זה הדבר שהכי קל לקחת איתכם מהבית, בבקבוק מקרר רב פעמי – פשוט תכינו לכם מים או שתייה בבית וקחו איתכם באופו קבוע בקבוק שתייה. לא רק תחסכו כסף על קניית שתייה, שהיא באמת צורך והכרח, אלא גם: לא תצטרכו לחפש שתייה כשאתם צמאים, כי הבקבוק תמיד בתיק, תשתו פחות סוכר ותחסכו הרבה בקבוקי פלסטיק לסביבה. אותו דריל עם השתייה של הילדים שלכם.
4. כמה כסף אתם מוציאים על קרואסון, כריך קטן, בורקס, פלאפל, משהו לנשנש בדרך? קחו איתכם מראש, כשאפשר, משהו בריא יותר, מזין יותר וזול יותר מהבית: פרי, חטיף בריאות, כריך שהכנתם וכדומה.
5. עיתון יומי. אם אתם כבר מוציאים כמה שקלים ביום, או כמה פעמים בשבוע, על עיתון – אולי פשוט תעשו מנוי? זה אמור להיות יותר משתלם. הנה עוד אפשרות: תקראו עיתונים באינטרנט.
6. כשהתחיל האביב סיפרה לי שכנה, שכל יום היא אוספת את שלושת ילדיה אחר הצהריים ומבלה איתם בגינה הציבורית עם חברים. כל יום הם רצים לאוטו גלידה והיא נותנת להם בשמחה את כל הכסף הקטן שלה. יום אחד היא עשתה חישוב שהיא מוציאה מעל 300 שקל בחודש על ארטיקים. זה מחיר של חוגים לשני ילדים לחודש! זה 3600 שקל בשנה?? לשאלתי מה כדאי לעשות, הרי אף אחד לא רוצה לבאס את הילדים, בטח לא ליד חברים, בטח לא בחום הזה כשאפילו למבוגרים מתחשק ארטיק. אז כמה הצעות בעניין הגזלן: אפשר לקבוע שקונים רק ארטיק קרח, שהוא זול יותר וגם לא סותם את התיאבון בדיוק לפני ארוחת ערב, וגם פחות לא-בריא. אפשר לסכם שלא כל יום. אפשר בחלק מהימים לקנות ארטיק בחוץ, ובימים אחרים לקחת שלוק מהמקפיא בבית. חבילה של 70 שלוקים עולה כ 12 שקלים! (שלוקים = אותם ארטיקים קפואים בלי מקל, שבמילא מתאימים יותר לילדים בגלל הגודל, רוב הילדים אפילו לא מצליחים לסיים את הארטיק שלהם כי הוא גדול מדי, נמס או נמאס להם). אפשר להביא גם שלוקים לחברים בגינה :) גם לי.
7. מזון מהיר...ארר. במיוחד עם ילדים. אתם במילא בחוץ, מסתובבים או מטיילים, ופיצה או צ'יפס עולים 10, 20 או 30 שקלים. שזה כמעט נכון, כי תמיד יתווסף לכך שתייה, קינוח ושאר ירקות. אבל נניח. זה לא בריא, זה יקר, הוצאתם כסף וזה אפילו לא כל כך משביע. ברור שצריך לבלות, ראו טענתי הקודמת: יש הוצאות שהן בילוי, הנאה, שידרוג של איכות החיים ואין טעם לוותר עליהן כליל. אבל אפשר לקצץ, בהחלט.
8. ממתקים...וכל דבר אחר שאתם אוספים ליד הקופה בסופר. בטריות, סכיני גילוח, שוקולד... אם אתם כל כך צריכים בטריות, קנו אותם מראש במבצע. המקום הזול לקנות סכיני גילוח הוא וודאי לא ליד הקופה בסופר. אם כל יום אתם מתפתים להוציא 20 שקל על משהו שלא תיכננתם לקנות, אתם מבזבזים כמה מאות שקלים בחודש, שהם בדיוק כמה אלפי שקלים בשנה, על דברים שאתם בכלל לא צריכים. כסף לא גדל על העצים, אבל אנחנו בהחלט זורקים אותו לשם מדי פעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה