צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

16.7.2009

למה חודשי הקיץ עם הילדים עולים כל כך הרבה כסף


החופש הגדול כבר כאן, עבור גדולים וקטנים כאחד, זהו זמן של חופש, ים, שמש, חום (אימים, מה הקטע הזה?) ושמחה מרובה. וגם כסף איך לא. עבור הורים לילדים מדובר גם בהוצאות לא מעטות, כסף עף מהארנק כאילו אין מחר ברגע שמגיע החופש הגדול והחום הגדול. למה אנחנו מוציאים כל כך הרבה כסף בקיץ, על מה אנחנו מוציאים כסף ואיך אפשר להמשיך להנות אבל לבזבז רק טיפה פחות כסף שאלתם?
זה ברור שבחופש הגדול נוציא יותר כסף מאשר בזמן לימודים או גן סדירים, ובכל זאת, איך זה מגיע לסכומי כסף כה גבוהים?
1. בחופש הגדול אנו משלמים כסף על קייטנות לילדים, שעולות לא מעט כסף, במיוחד למי שילדיו בגן עירוני או בית ספר, ומורגלים בחינוך-בערך-חינם. קייטנות לשני ילדים או יותר עולות אלפי שקלים, בחישוב שנתי מדובר בהוצאה חד-פעמית אך יקרה מאוד, וכך יוצא שדווקא בתקופה שאנו רוצים לצאת לחופשה או לבלות קצת יותר זמן חופשי, יש לנו דווקא פחות כסף בארנק. כדאי להתכונן מראש לההוצאה הזו ולדעת שביולי אוגוסט נצטרך קצת יותר כסף גם עבור תשלום לקייטנות וגם כסף עבור כל שאר הבילויים ומאווי נפשם של הילדים ושל עצמנו. כשאנו מתוכננים להוציא סכום כסף גדול ההוצאה פחות מכבידה, יש מאיפה להוציא כסף וההוצאה לא נופלת עלינו בבת אחת. כשמתכננים מראש גם אפשר להקטין את ההוצאה ולשלם פחות כסף למשל: ע"י ארגון של קייטנה בעצמנו, או חלוקה של חלק מהחופש הגדול בין כמה הורים, כך שכל אחד לוקח את הילדים ליום-יומיים במקום לשלם כסף על מחזור נוסף לקייטנה. הכנה מראש גם מאפשרת לנו לקבוע לוח זמנים נוח עם סבא-סבתא אם הם יכולים לשמור על הילדים או לקחת אותם אליהם לכמה ימים לאחר סיום הקייטנה, במקום לבזבז את ימי הקייטנה שכבר שילמנו עליהם כסף, בביקור ממושך אצל סבא-סבתא, שאחריו נגמרת הקייטנה ושוב צריך לחפש פתרון שיעסיק ויעניין את הילדים. תכנון מראש יחסוך לכם כסף כמו בכל דבר.
2. בחופש הגדול הילדים אמנם חופשיים לשמחתם הרבה, אך אנו בדרך-כלל ממשיכים לעבוד. בדרך כלל אותו מספר שעות. מה שזה אומר הוא כמובן שצריך לשלם כסף לקייטנה, אבל לא רק. מי שבמהלך כל השנה רגיל לילדים בגן או צהרונית עד השעה 17:00 אחה"צ, יגלה שרוב הקייטנות מסתיימות בשעה 16:00. השעה הנוספת הזו עולה לרבים מההורים כסף נוסף. או שהם צריכים לצאת מוקדם יותר מהעבודה ולהפסיד שעות עבודה ששוות כסף או שעליהם לשלם כסף לביביסיטר שתקח את ילדים לשעה, או למצוא איזשהו פתרון מסורבל אחר רק בשביל אותה שעה בודדת.
3. העובדה שהילדים מסיימים את המסגרות מוקדם יותר, פירושה יותר שעות של הילדים איתנו, ההורים. כמובן שזה משמח את כולם, אבל גם מצריך לא מעט כסף. מי שרגיל להעסיק את ילדיו, לשחק, לטייל וכולי משעות אחה"צ המאוחרות, ימצא במהרה שבחופש הגדול היום ארוך יותר, כי הילדים חוזרים מוקדם יותר הביתה. מה עושים עם הילדים כל כך הרבה שעות? צריך למצוא להם יותר תעסוקה, יותר פעילויות ופעמים רבות פירוש הדבר שנוציא יותר כסף על בריכה, סרט, ארוחות בחוץ, הצגות וכולי, כל מה שמאפשר עיסוק והנאה לילדים לשעות רבות.
4. ומגיעות השבתות כמובן. נכון, השבת מגיעה, תודה לאל, בכל שבוע ללא קשר לעונות השנה, אבל בחופש הגדול יש ציפיה מצד הילדים והן מצד ההורים, לעשות דברים יותר מעניינים בשבת, ולאו דווקא להישאר בבית ולנוח. כך אנו מוצאים את עצמנו שוב מוציאים כסף על לונה פארק, סרטים ובילויים בחוץ. גם מי שבוחר בבילוי שלא עולה כסף, כמו בילוי בים, יגלה שארטיקים בחוף הים למשפחה שלמה עולה כמו כניסה לספארי. כמה כסף לוקחים בדוכנים בחוץ על דברים פשוטים וזולים כמו פופקורן, נקניקיה בלחמניה, שתייה – כל מה שאפשר להביא מהבית? המון כסף ועל כך בהמשך.
5. בקיץ, בנוסף לכל ההוצאות האחרות, מתחילות הקניות המסיביות. הילדים מסתובבים איתנו שעות רבות אחה"צ ובשבת, הארנק במרחק סנטימטר והנה כסף לא מפסיק לצאת משם. בגדים, צעצועים ומה לא. אנו מוציאים יותר כסף בקיץ ובחופשות מאשר בימים רגילים, כי התחושה היא שזה הזמן לבזבז כסף, זה הזמן לקנות, זה הזמן להתחדש.
6. חופשה משפחתית: נו, מי יוותר? גם אם אתם עובדים כל הקיץ רובכם בוודאי לא יוותרו על כמה ימי חופשה לאחר סיום הקייטנות, מי שיש לו מספיק כסף וזמן יסע לחו"ל ומי שאין לו מספיק כסף, או שדווקא כסף זו לא הבעיה אלא מיעוט ימי החופשה שהוא יכול לקבל מהעבודה – יבחר בחופשה בארץ, שבהחלט לא עולה פחות כסף מאשר בחו"ל , וכמובן יכולה להיות יקרה יותר, תלוי לאן נוספעים ולאיזה מלון. גם מי שבחר לא להוציא הרבה כסף על מלון ונוסע לצימר יגלה שצימרים עולים המון כסף, חלקם בדיוק כמו לילה במלון. ההוצאות על לינה זולה יותר יכולות לחסוך כסף אך ללא תכנון מראש תוציאו יותר כסף על ארוחות, אטרקציות וכולי, כאשר לינה במלון תספק גם ארוחות וגם אטרקציות במידה מספקת. אין ספק שלינה זולה תחסוך לכם כסף, אך כדאי לתכנן מראש היכן תאכלו ותבלו במהלך חופשתכם.
7. ולסיום, איך לא: החזרה לבית הספר! ים של כסף נוציא מדי שנה על ספרי לימוד, מחברות, קלמרים, יומנים ומיליון טושים, הרבה יותר כסף ממה שתיכננו או חשבנו שזה יעלה. במיוחד מי שהולך לקניות הללו עם הילד...קניית ילקוט חדש כל קיץ מאלצת כל סכום כסף אחרון שנותר לכם בארנק להשתחרר ממנו לחלוטין, והנה הוא ריק. אבל זה הזמן להוציא את כרטיס האשראי כי חזרה לבי"ס או לגן פירושה שגם תוציאו כסף על ביגוד. לא רק משום שחוזרים לבית הספר ומתחילה שנה חדשה, אלא מכיון שבתום אוגוסט כבר מריחים את הסתיו וצריך לקנות בגדים לעונה החדשה. גם מי שהשכיל להעביר מספיק ביגוד משנה לשנה יוציא בדרך-כלל כסף על נעליים חדשות, ג'קט או מעיל. והנה מתחילה שנה חדשה ואין לנו כסף בארנק.

ובנימה יותר אופטימית: להיות מודע להוצאות בתקופה זו של השנה יחסוך לכם מבוכה רבה בספטמבר, כשתגלו שהתרוקן הארנק ואין כסף כמעט לכלום, או יחסוך את השוק של "מהההה!? כל כך הרבה כסף הוצאנו הקיץ???" .
בפוסט הבא נדבר על איך לחסוך המון כסף בחופש הגדול, בקיץ בכלל, בפעילויות עם הילדים, חופשות וקניות: לבי"ס, בגדים ועוד. שתהיה חופשה נעימה ובטוחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה