צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

31.1.2011

המאבק לצאת ממעגל העוני


הבוקר פוסט קצת אחר. אם כבר יש לי קהילת קוראים, לפחות לנצל את הבמה הזו מדי פעם כדי להעלות נושאים חברתיים בוערים, ואולי להגביר מודעות.
כבר יצא לי לספר כאן כמה סיפורים של משפחות וזוגות שחיים בצל חובות גדולים, מנסים להתגבר על מינוס עקשני, מתמודדים עם פיטורין או עם התחלה של בניית עסק וכל ההוצאות והבעיות הנלוות לניסיון לבנות את עצמך כלכלית, פלוס להחזיק משפחה, ילדים וכל המשתמע מכך.
יש לי חברים עשירים מאוד, וחברים שלעומתם, מתמודדים עם תקציב, מנסים להתקדם בחיים. אבל כולם מתמודדים וחיים טוב עם התקציב, גם אם זה אומר שלא תמיד יש מספיק כסף למותרות, או שחוסכים לעתיד במקום לבזבז בהווה. לכולם יש רשת ביטחון כלשהי: אם זו משפחה מורחבת, נכס, עבודה יציבה, השכלה וכדומה.
המשפחה שאני רוצה לספר עליה הפעם, היא משפחה שונה. ראשית, אין לי היכרות אישית עם המשפחה, ולמעשה מעולם לא נפגשנו. סיפורם מובא כאן באישור המשפחה, בשמות בדויים ופרטים מסולפים על מנת לשמור על פרטיותם, ועדיין להביא את הסיפור.
מדובר במשפחה הנתונה במצוקה אמיתית, עליה שמעתי מתוך כוונה להושיט עזרה. נכון לרגע זה טרם נפגשנו ולא ברור אם ניפגש, אך לשמחתי הצלחתי לעזור להם מעט גם בלי להיפגש.
בני הזוג צעירים ויש להם ילדים קטנים ותינוק. האם אינה עובדת מאחר ועליה לטפל בתינוק הקטן, ואין מישהו אחר שיטפל בתינוק. בעיה ידועה. כבר אמרתי ואומר זאת שוב: אם רוצים להתגבר על פערים כלכליים באמת, הדבר החשוב ביותר הוא מעונות יום חינם!! תשחררו את האמהות, תנו להן את ההזדמנות להגשים את עצמן בחיים האלה, תנו להן אפשרות להרוויח כסף, לעבוד, להתקדם, לשמש דוגמא לילדים שלהן! הזדמנות לצאת ממעגל העוני!
עובדת היותה מובטלת, משאירה את האם במצב של חוסר ביטחון ועגמומיות, מקום שממנו קשה לצמוח, מקום פסיבי.
לכל המצקצקים שיגידו שתלך לעבוד ותרוויח יותר מה 2000 שקל שעולה מעון, כדאי שאבהיר את עמדתי בעניין: זה נכון למי שרגילה להרוויח משכורת של 8,000 שקל. מאוד לא נכון לאוכלוסיה עצומה של אנשים שמרוויחים 4,000 שקל בחודש במקרה הממש מעולה. אם הגברת הזו תצא לעבוד כדי להרוויח 3000 או 4,000 שקל – במקרה הממש טוב, היא תוציא את כל הכסף הזה על מעון לתינוק וצהרון לילדיה הגדולים יותר. כך שהאופציה של עבודה מחוץ לבית ברמת שכר כזו, הופכת להיות פחות נחשקת, אפילו אם כלכלית הדבר היה מעט יותר משתלם.
האב עובד רוב שעות היום ומרוויח משכורת צנועה. שני בני הזוג כורעים תחת נטל של הלוואות שלקחו בני הזוג כדי לכסות חובות שהצטברו עם השנים, ההחזרים עומדים על כ 70% מהכנסתם לחודש! מה שמשאיר כלום כסף לכיסוי שכר דירה, חשבונות, אוכל.
חשבונות החשמל כבר נותקו בעבר כמה וכמה פעמים, חשבון המים גם בדרך. אוכל כמעט ואין בבית. האם לא יכולה לקנות להם שום דבר שהם מבקשים, והמראה הזה קורע את לבה, מטבע הדברים.
ההלוואות של בני הזוג פרוסות לתקופה ארוכה יחסית, ולא נראה שהסיפור הזה ייגמר בקרוב.
אפשר להקנות לזוג כזה פתח לתקווה? לשינוי?
ראשית, הרווחה כבר בתמונה, וזה חשוב להבין מכיוון שללא התערבות של הרווחה, כנראה קשה מאוד לקבל עזרה מהעמותות השונות. מה אפשר לעשות? ליצור קשר עם עמותות השולחות סלי מזון, חיתולים ומזון לתינוקות.
אפשר ליצור קשר עם עמותת "פעמונים" – עמותה שבה מתנדבים יועצים כלכליים ומדריכים, מאמנים לכלכלת המשפחה וכדומה, והם מעניקים ליווי חינם למשפחות שנתונות בקשיים כלכליים, ומנסים לעזור להן לצאת מהתסבוכת הכלכלית.
לאור גובה ההחזרים שמשלמים בני הזוג, ביחס להכנסה שלהם, ראיתי חובה מוסרית לשלוח אותם לשם כדי לראות מה אפשר לעשות בעניין – זה הרי לא הגיוני להחזיר אחוז גדול כל כך, מהכנסה כה נמוכה.
גם פנייה לעמותת "ידיד" באה בחשבון.
שנית, ביקשתי לברר עם האם, מה הכישורים שלה והניסיון התעסוקתי שלה, לנסות לעזור לה למצוא עבודה מהבית או איזשהי הכנסה אמיתית ומידיית שהיא יכולה להביא לכלכלת הבית, למרות הטיפול בילדים שגוזל את רוב שעות היום. כמו כן, בשעות הערב, כשבעלה חוזר מהעבודה, אפשר אולי למצוא איזו עבודה קטנה בשבילה? זו משימה לא פשוטה בכלל. כמעט אין עבודות שמתחילות ב 7 בערב, ואם ישנן, הן דורשות השכלה או ניסיון מסוימים. ניקיון משרדים בא בחשבון, אך גם הוא אינו מצוי בשפע בשעות כאלה.
על אף חששות מצדה, וקצת חוסר ביטחון עצמי שחשתי בין השורות, נראה היה שהיא מתחילה להאמין בעצמה, שהיא באמת יכולה לעשות משהו. להביא שינוי. היא שיתפה איתי פעולה בנושא, ואני מקווה שהיא תנסה כמה תחומים שהיא יכולה לעסוק בהם, אפילו רק בשביל לנסות ולראות שזה אפשרי.
מה אתם אומרים? האם פגשתם אנשים שהצליחו לחולל שינוי גדול כל כך, בתפיסה, בחיים, בתעסוקה – למרות שאין להם רשתות ביטחון מקובלות, למרות שהם חיים בתוך מעגל של עוני ממשי?
כסף קצת אחרת
כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה