צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

1.8.2009

כסף בחודש אוגוסט - הוצאות של הורים לילדים


חצי מהחופש הגדול מאחורינו, ולכל ההורים שעברו את החלק הזה בשלום והצליחו להשאיר לעצמם טיפה כסף בארנק (אחרי הקייטנות, אטרקציות, קניונים, קניות ומבצעי הקיץ) מחכה לו בפתח חודש אוגוסט! הו, שיא החום תרתי משמע (ואף יותר מתרתי). חום אוגוסט בשילוב עם ילדים שסיימו קייטנה מציב כל הורה ממוצע בפני כמה הוצאות "חד פעמיות" "לא צפויות" וכולי (כבר דיברנו על כך שאין דבר כזה כמעט לא צפוי) שהולכות לעלות לו כסף רב. אז מה יש באוגוסט שמרוקן לנו את הארנק מכל כסף שעוד הצליח להשאיר שם חודש יולי רווי הקניות והקייטנות והביביסיטר? או-אה. אוגוסט הוא חודש כסף אבל בכיוון ההפוך מהרצוי – אנחנו מוציאים ועוד איך. על מה אנחנו מוציאים כסף? על מה לא! הילדים סיימו קייטנה והגיע הזמן ל...חופשה משפחתית. אותה הוצאה כספית חד-שנתית או דו שנתית שמסתכמת בכמה אלפי שקלים ומשאירה אותנו עם הרבה פחות כסף אבל המון אנרגיות חדשות וכוחות מחודשים בכלל להמשיך לחייך לקראת העונה הבאה, העבודה, בני הזוג והשגרה. בשביל מה אנחנו חיים?? יאלל'ה, תביאו את החופש כבר ושיעלה כמה כסף שהוא רק רוצה. חוץ מהחופשה המשפחתית מגיעה שעת ה (תופים בבקשה) אטרקציות לילדים ! או-ווה, כאילו חסר להם, אנחנו חשים צורך עז להטריף אותם בפעילויות אינטנסיביות שעולות מלא כסף כמו: פארק מים, לונה פארק, ספארי, סרט קולנוע, פופקורן, בריכה, פלנטריום, משחקייה, טיסה בשמי הארץ, רכיבה על סוסים, מרכזי מבקרים, שיט, צלילה ועוד. כל מה שעולה הכי הרבה כסף ודווקא בשיא החום.
נגמרו האטרקציות, לא נורא – יש עוד מספיק הוצאות שאפשר לפזר עליהן כסף מכל ה (לא) בא ליד, למשל: חשבון חשמל מנופח (מישהו אמר "ילדים בחופשה כל היום בבית ולא סוגרים את המזגן לרגע אבל דווקא כן פותחים כל חלון אפשרי בבית תוך כדי") ואם ילדים שלכם זה לא מספיק, אולי הילדים של הדודה שהחליטו דווקא באוגוסט להתחתן יחד עם כל עם ישראל, ככה בשביל הסולידריות, וגם כדי שנוציא כסף על צ'קים לחתונות ככה ביחד כל שנה באותו חודש ולא חלילה נפזר את ההוצאה על פני השנה.
אם החלטתם לעבור דירה הקיץ וודאי בחרתם בחודש העמוס ביותר בשנה, הלא הוא אוגוסט והנה הלך גם כסף שחסכתם לחופשה על העברת דירה, קניית רהיטים ושפוץ קטן, צביעה או סיוד או עבודת חשמל.
ואם עברנו את אוגוסט בשלום ובהנאה מרובה, ואנו כבר רואים את הסוף שלו וכבר קצת רוצים לחזור לשגרה, אז איך אפשר לסיים את החודש החם הזה בלי החתימה המסורתית: חזרה לבית הספר! כמה כסף נשפוך השנה על ספרים (שאי אפשר להעביר הלאה או למכור כי כותבים בהם!!), מחברות, קלמר, ילקוט ואיך לא – כסף על בגדים לילדים לשנת הלימודים החדשה. כמה חליפות ליום-יום, ג'קט, חליפה יפה או שתיים וכמובן – איך שנגמר אוגוסט מתחלפת לה עונה, וזה אומר להוציא כסף גם על נעליים. נו?? מתי זה נגמר? אז זהו, שזה לא נגמר. תתרגלו. כסף נוציא גם חודש אחר כך, על מתנות, וראש השנה ועוד ועוד. ואח"כ כל שאר החגים, חופשת סוכות ושוב חילופי העונה...מה אפשר לעשות?
קודם כל, אפשר להנות. אלה החיים וברוך השם הם זורמים. הכל מתנהל כרגיל וזו הזדמנות להיזכר בעולם שאנו שאנו חיים בו, בילדים שלנו, במשפחה ובחברים ובחיים של עצמנו, איזה כיף לנו שכל זה קורה דווקא לנו.
שנית, וזה בעניין כסף שלשמו אנחנו תמיד מתכנסים כאן: צריך לזכור שכמעט אין דבר כזה "הוצאה חד פעמית" או "הוצאה בלתי צפויה". קניית בגדים היא הוצאה חד פעמית? אנחו הרי מחליפים אותם מדי עונה, או לפחות מתחדשים בהם מדי עונה ומוציאים כסף גם על נעליים ואביזרים בהתאם.
צ'ק כסף לחתונה זו בוודאי לא הוצאה בלתי צפויה, אתם הרי יודעים מראש שכל קיץ תוזמנו ל חתונה אחת או ארבע...תכללו את ההוצאה הזו מראש בסעיפי ההוצאות שלכם וכך תוציאו כל חודש טיפה פחות כסף וישאר לכם כסף לכל ה "בלתי צפויים" הללו בסוף השנה או באמצעה.
אם אתם נוסעים כל שנה לחופשה משפחתית אחת או שתיים או שלוש, כדאי שתתכננו אותה מראש כדי שתדעו מאיפה אתם הולכים להוציא כסף בשבילה. זו לא חוכמה להגיד "חופשה זה נורא חשוב, אנחנו חייבים להתאורר לא אכפת מאיפה יבוא כסף בשביל זה" – אם זה כה חשוב לכם, תחסכו כסף לחופשה הזו מדי חודש במהלך השנה! או תשקיעו כמה ימים בתכנון שלה כדי להשיג דיל טוב או למצוא פתרונות שתואמים את התקציב שלכם.
תכנון מראש חוסך המון כסף על כל דבר כי הוא מאפשר השוואת מחירים, תכנון לו"ז שמירה על הילדים, בעניין קניות – בדיקה יסודית יותר של מה באמת צריך לקנות ומה מיותר וכדומה.
בפעם הבאה: חוזרים לבית הספר – הכינו את הילקוטים כי נברר כמה כסף בדיוק הם עולים ומה עושים איתם בסוף (רמז: שומרים בארון וקונים אחד חדש) ועוד כמה עצות מועילות בעניין קניות לשנת הלימודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה