צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

5.1.2012

חוק נורות ליבון



אתם נמצאים כאן: כסף ›  צרכנות  › חוק נורות ליבון
חוק נורות ליבון? יש דבר כזה? מה אתם יודעים! אם לא שמעתם, ורוב הסיכויים שלא ממש שמעתם, כי לא דובר על כך הרבה, החל מהשבוע נכנסת לתוקפה תקנה של הממשלה האוסרת על מכירת נורות ליבון, לתשומת לבו של הגולש תומס אדיסון.
מעתה נוכל לרכוש בחנויות רק נורות פלורוסנטיות ובעתיד נורות led.
החיסכון בחשמל גבוה מאוד, נורות ליבון צורכות כ 80% יותר חשמל, כך שהחיסכון יהיה משמעותי, ובסופו של דבר נשלם פחות כסף על חשבון החשמל שלנו, בגין תאורה ביתית. אפשר לחסוך כמה מאות שקלים בשנה, כמובן שזה מאוד תלוי כמה נורות ליבון לעומת נורות פלורוצנטיות יש לכם כבר כיום בשימוש בבית.
מחיר נורה פלורוצנטית קומפקטית, נורת CFL , הוא כ 30 שקלים. ואולם, הממשלה תסבסד 8 שקלים לכל נורה לתקופה מוגבלת, כך שמארז של 3 נורות CFL יעלה 20 שקלים.
עוד משהו בנושא איכות הסביבה: דובר על חיסכון בחשמל, אפילו על כסף שנחסוך, אבל עלה בדעתי שנחסוך גם הרבה זבל. אם נורות ליבון רגילות מספיקות לכ 1000 שעות, ואילו נורה פלורוצנטית מספיקה ל 8,000 שעות, ונורת LED מספיקה ל 50,000 שעות, הרי שנזרוק הרבה פחות נורות לפח אם נשתמש בנורות חסכוניות. כך שאנו חוסכים אנרגיה, זיהום, כסף וגם זבל. לא רע.
מה שכן רע, הוא האור הלבן החזק והבוהק שמפיצות נורות הפלורוסנט. אנחנו באופן אישי, בבית שלנו, יכולים לסבול אותן במטבח (גם לא ממש, אבל סובלים) אבל בסלון ובחדרי השינה והעבודה זה נשמע לנו פשוט סיוט לחיות עם אור משרדי לבן. אף אהיל שניסינו לא הצליח להפוך אור לבן לצהוב וחמים. מישהו שמע על פתרונות? אז זהו, שכבר חיפשתי. שמעתי שישנן נורות פלורסנטיות בעלות אור חם יותר, לא ידוע לי האם הן מסובסדות גם כן או לא. אם תשמעו ותרצו לשתף אותי, אשמח לקבל מייל, צרו קשר.
אולי תתעניינו גם ב: איך לחסוך חשמל בחורף

2 תגובות:

  1. קראתי על אפשרות לצבוע נורות פלורסצנטיות כדי לשפר את צבע האור שהן מפיצות. ידוע לך האם זה בטיחותי?

    השבמחק
  2. הי, אין לי מושג האם זה בטוח לשימוש, האם נורה צבועה בצבעים לא רעילים היא בטוחה לשימוש? צריך להתייעץ עם מומחה תאורה. יכול להיות שזה פתרון זול, אבל אם הוא אינו בטוח לשימוש, אז זה לא פתרון בכלל, ועדיף לא להשתמש בזה. אם מישהו ניסה נורות פלורוסנטיות שמפיצות אור חם (צהוב), אשמח אם יגיב ויספר מה איכותן, והאם הן מפיצות את אותו אור חמים שאנו אוהבים ומחפשים בבית.
    בנתיים הספקתי לקפוץ לסופר ולראות שמארז של שתי נורות פלורסנטיות קטנות עולה 35 שקלים! כנראה שאין זה המארז המסובסד, או שהסיבסוד עדיין לא נכנס לתוקף. בכל מקרה, כרגע זה יקר, נחכה לסיבסוד, שבו כאמור, שלוש נורות יעלו 20 שקלים.
    יום מאיר לכולם

    השבמחק