צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

1.1.2012

החלטות לשנה החדשה - איך להשיג אותן?


אתם נמצאים כאן:  כסף › סיפורי הצלחה › החלטות השנה החדשה
השנה אני אעשה יותר כסף. הרבה יותר כסף. השנה אני ארד במשקל. השנה אפסיק לעשן. השנה אמצא אהבה. אלה רק חלק מהחלטות השנה החדשה הפופולאריות ששמעתי בעת האחרונה, לקראת בוא השנה האזרחית החדשה עלינו לטובה.
אני כבר מזמן החלטתי שהשנה אני ארוויח יותר כסף, למשל. זה לא מפתיע, הבלוג שלי עוסק רבות באיך לעשות כסף ואיך להרוויח יותר, וגם בקביעת מטרות ועמידה ביעדים.
אז מה יש בהן, החלטות לשנה החדשה, שגורמות לנו להחליט, לחלום לרגע, לפוגג את הערפל המתוק כעבור יומיים, או במקרה הטוב שבועיים – ובסופו של דבר לא רק שלא לעמוד בהחלטות השנה החדשה, אלא לא להשיג אפילו חלק קטן מהמטרות שהגדרנו לעצמנו?
קודם כל, נדרשת עבודה משמעותית כדי להגדיר באופן נכון מטרות ויעדים.
כל מטרה יש להגדיר באופן מסודר ומובנה, וזה בהחלט נושא לפוסט הבא שלי, שיעסוק בהגדרת המטרה שלנו.
שנית, לדעתי המכשלה העיקרית של החלטות השנה החדשה, היא עצם העובדה שאנו מחליטים משהו, ולא עומדת מאחוריו חשיבה לעומק על שלושת המרכיבים הבסיסיים שעומדים מאחורי כל החלטה בעיני, ואלו הם:
  1. הגדרה מפורשת, מפורטת ומודעת של ההחלטה. לדוגמא, ההחלטה "לרדת במשקל" או "להרוויח כסף" מצריכה פירוט והתמקדות הרבה יותר רציניים, כדי להוציאה לפועל: כמה כסף אתם רוצים להרוויח השנה? כמה יותר כסף אתם רוצים להרוויח השנה, מאשר בשנה שעברה? כיצד תדע שהשגתם את המטרה שלכם? מה יהיו הסימנים לכך שעמדתם בהחלטה שלכם? כמובן, אם אנו מחליטים "להפסיק לעשן" אנו יודעים שעמדנו בהחלטה שלנו כאשר אנו לא מעשנים. אבל איזה פרק זמן ללא עישון נחשב להצלחה בעמידה בהחלטה שלנו? יום? יומיים? חודשיים? כמה זמן אנו צריכים להחזיק בדיאטה כדי לדעת שהשגנו את מטרתנו, עמדנו בהחלטתנו, לעשות דיאטה? שבוע זה מספיק? כנראה שלא. אז כמה בדיוק זה מספיק? אם ההחלטה אינה ברורה ברמה מפורטת כזו, אין לנו יכולת לדעת אם עמדנו בהחלטה שלנו, למעשה. וכך קורה שזמן קצר אחרי שקיבלנו את ההחלטה שלנו, אנו מרגישים שלא עמדנו בה. כי לא הגדרנו לעצמנו בדיוק מהי.
  2. כיצד אנו עומדים להוציא את ההחלטה שלנו לפועל, החל ממחר בבוקר, יומה הראשון של השנה האזרחית החדשה? אלו פעולות אנחנו נבצע, שמימושן יהיה בבחינת הסימן שלנו, שאכן התחלנו לממש את החלטתנו? אם החלטתי שהשנה אעשה יותר כסף, מה זה אומר שעליי לעשות החל ממחר בבוקר. מה יש ביכולתי לעשות כבר מחר ומה יהיה ביכולתי לעשות בעוד שבוע ובעוד חודש? בסעיף זה נכללות כמובן כל הפעולות והמטלות שעלינו לבצע באופן שוטף על מנת להשיג את מטרת העל שלנו. למשל, אם אני רוצה לרדת במשקל, אולי אצטרך לברר מהן השיטות היעילות לעשות זאת. אולי עליי להירשם לחדר כושר או לשומרי משקל, אולי לדבר ולהתייעץ עם דיאטנית וכדומה. אולי אצטרך לקנות אוכל מסוים שיאפשר לי לעמוד בתפריט מאוזן ושונה מהמוכר לי.  אם אני רוצה להרוויח יותר כסף השנה, האם יש לי כבר דרך שהתוויתי לצורך כך? האם יש לי תוכנית עבודה מפורטת או מודל כלכלי / עסקי כלשהו שיאפשר לי להרוויח יותר כסף השנה? אם לא, הצעד הראשון שלי יהיה לבנות מודל כזה. ממה אני ארוויח יותר כסף השנה? האם מעבודה שכירה, באמצעות בקשת העלאה במשכורת או מציאת עבודה חדשה ומכניסה יותר? או אולי באמצעות מציאת עבודה נוספת? האם אקים עסק או אתחיל מיזם חדש? אם כן חשוב להגדיר מה הוא יהיה באופן המדויק ביותר ולקבוע מהו סט הפעולות הראשונות והבאות שעליי לבצע כדי בסופו של דבר לעמוד בהחלטתי ולהרוויח יותר כסף השנה מאשר בשנה שעברה.
  3. החלטות השנה החדשה דורשות מאמץ ולא תמיד יהיה קל לעמוד בהן. עלינו להיות בטוחים שאנו יודעים בדיוק מה נעשה כאשר לא נצליח לעמוד בהחלטה שקיבלנו ברגע מסוים, או כאשר זה יהיה קשה. אם מישהו החליט לאכול פחות בשעות הערב, או להתחיל לרוץ מדי בוקר, וביום שלישי לא בא לו לרוץ – הוא עלול לחשוב שהוא נכשל ביישום ההחלטה שלנו לשנה החדשה, ולנטוש אותה כליל. למעשה ,זה לא באמת נכון. אם יום אחד לא הצלחת לעמוד בהחלטה שלך, זו יכולה להיות מעידה שאינה מנבאת בהכרח את יכולתך להשיג את המטרה שלך או את היכולת שלך לעמוד בהחלטה שלך. מה תעשה אם החלטת להרוויח יותר כסף השנה באמצעות עבודה כפרילנסר בשעות הערב, ויום אחד לא התחשק לך לעבוד? עלינו להיות מסוגלים להגדיר לעצמנו מראש, מה נעשה במצבים כאלו, של מעידות שלפחות חלקן, וודאי טבעיות ושכיחות. למשל: אם יהיה יום שבו לא יתחשק לי לעבוד, אני לא אעבוד ואחזור במרץ ביום שאחרי, להגדיל את ההכנסה שלי. כך למרות שלא עמדתי בהחלטה שלי ליום אחד, עדיין עמדתי בהחלטה שלי לשנה החדשה, שהיא להרוויח יותר כסף בסך הכל. או למשל: אם יום אחד לא יתחשק לי לעבוד, אקח פסק זמן לעסוק במשהו אחר ואז אמשיך לעבוד. או: במצב כזה אזכיר לעצמי את המטרות והיעדים שלי, מה שיעזור לי להתרכז במשימה שלפניי וייתן לי הרגשה טובה למחרת, כאשר עברתי את המשוכה ועמדתי בהחלטתי. לא משנה כיד אתם מגדירים את דרך ההתמודדות שלכם עם קשיים בדבקות בהחלטה, העיקר שתהיו מודעים לכך שיהיו קשיים, ושיהיו לכם כמה רעיונות מראש, כיצד אתם תתמודדו אם וכאשר תתקלו במצב כזה. מי שחושב שלעמוד בהחלטה לשנה שלמה פירושו שתמיד יהיה קל לעשות זאת, אין ספק שייכשל במהרה ויחוש אכזבה. זה עניין של הגדרה. אם תגדירו שמהמורה בדרך אין פירושה כישלון, אלא שהיא הייתה צפויה מראש – כלומר ידעתם שיגיע רגע של שבירה, וזה לא אומר שההחלטה כולה נכשלה או שהפרויקט נכשל – אתם תצליחו לאסוף את עצמכם תוך זמן קצר ולהמשיך לעסוק בהשגת המטרה שלכם.
אם אתם צריכים רעיונות כיצד להרוויח יותר כסף, כדאי שתבדקו את כל מה שיש לי להציע לכם כאן: איך לעשות כסף.

אני כמובן רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי לאחל לכל קוראיי מכל הלב: שתהיה שנה של בריאות, הצלחה, אושר ואהבה. תחליטו החלטות טובות, עם איחולים שתעמדו בהחלטות שלכם לחיות טוב יותר, לעזור יותר, להיות קשובים יותר, בריאים יותר, מאושרים יותר, להרוויח יותר כסף – וכל ההחלטות הטובות שיכולות להיות, לשנה מוצלחת. שנה אזרחית טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה