צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

16.1.2012

איך להגדיר מטרה להרוויח יותר כסף


אתם נמצאים כאן:  כסף › סיפורי הצלחה › איך להגדיר מטרה להרוויח יותר כסף
אז אנחנו עוסקים לאחרונה בהגדרת מטרות, למי שרק הצטרף. בפוסט הקודם דיברנו על החלטות לשנה חדשה, על מכשולים והצלחות, ונגענו לשבריר שנייה בעניין הגדרת מטרות.
הפעם אני רוצה לדבר בצורה ממוקדת, כיצד להגדיר החלטה בתחום הפיננסי האישי, כמו המטרה להרוויח יותר כסף.
למה זה חשוב?
כי: המטרה היא המצפן שלנו
אם המצפן שבור, אנחנו לא נלך בכיוון הנכון, כלומר לא נגיע לעולם. סביר להניח שנגיע לאנשהו, אבל לא למקום שתכננו להגיע אליו, כי אנחנו לא ממש יודעים מהו. למה? כי לא הגדרנו אותו.
בבואנו להגדיר מטרה כמו: להרוויח יותר כסף השנה, עלינו לענות השאלות הבאות, עבור עצמנו ועבור ההגדרה של המטרה שלנו:
  1. למה זה חשוב לנו? מה השגת המטרה ייתן לנו בחיים? מה אנו מצפים שיקרה בעקבות או כאשר נשיג את המטרה שלנו? מה נעשה כשהמטרה תושג, כלומר כשנרוויח יותר כסף? איפה נהיה? איך ייראו החיים שלנו כאשר יהיה לנו יותר כסף? איך ייראה הבוקר שלנו כשנרוויח יותר כסף. איך ייראו שעות העבודה שלנו? איך ייראו הבילויים שלנו? הזמן הפנוי שלנו עם המשפחה? וכן הלאה. כמובן שזה נכון לכל מטרה שהיא. למשל: איך ייראה הבוקר שלי כאשר אמצא אהבה? איך ייראה סיבוב קניות שלי כשארד במשקל? ועוד.
  2. כמה כסף בדיוק אנחנו רוצים להרוויח יותר? עלינו להגדיר את המטרה באופן מפורט מאוד. על איזה פרק זמן מדובר? כלומר, מתי אנחנו רוצים להרוויח יותר כסף? כבר ממחר בבוקר? או סך הכל שנתי? או אולי חודשית להרוויח יותר כסף? הדברים הללו חייבים להיות מוגדרים, אחרת המטרה שלנו בכלל לא ברורה ואין לנו מושג כיצד לצאת ולהשיג אותה, כי אנחנו בעצם, לא יודעים מהי. אם אתם רוצים להרוויח יותר כסף השנה, כדאי שתגדירו כמה כסף אתם רוצים להרוויח, החליטו על סכום. החליטו על פרק זמן. היו מציאותיים אבל אל תהיו קמצנים. תשאפו גבוה וריאלי. "ריאלי" פירושו להיות מודעים לתנאי השטח. אם אנחנו מתכננים פרויקט שבנייתו תיארך שלושה ארבעה חודשים, כדאי שניקח בחשבון שבפרק הזמן זהה אולי לא נרוויח כלל, או שעלינו להגדיר מחדש את מסגרת הזמן למטרה שלנו.
להגדיר איך: הגדרת יעדים
אם המטרה שלנו היא המצפן שלנו, הרי שהיעדים הם המפה. נקודות הציון שלנו בדרך.
עלינו לפרק את המטרה שלנו ליעדים ברי ביצוע ומדידים. נניח שהגדרנו מטרה להרוויח יותר כסף, באופן המפורט הבא: המטרה שלי היא להרוויח 20,000 שקל בחודש, באמצעות עיצובים גראפיים שאפיק לבעלי עסקים גדולים כפרילנסר, בתוך פרק זמן של ארבעה חודשים.
הגדרת המטרה הרחבה תהיה חייבת לכלול: מי יהיו בעלי העסקים הללו, באלו תחומים ועוד.
את פרק הזמן הזה ואת המטרה נפרק ליעדים כגון: בתוך חודש אשיג 10 עבודות, אבצע שני פרויקטים בשבוע. בחודש השני אשיג 10 עבודות נוספות, אשקיע בעסק 5,000 שקל בפרסום, ואגדיל את כמות העבודות שלי פי 2. בחודש השלישי אשקיע בהעסקת עובד נוסף, שיאפשר לי לקחת עוד 20 עבודות ולהגדיל את ההכנסה שלי פי X.
וכך הלאה עד אשר צירוף של כל היעדים יחד, יבנו יחד מטרה, שהיא להגיע לרווח של 20,000 שקל בחודש.
להגדיר מה עושים
אם המטרה היא המצפן, והיעדים הם המפה או סימני הדרך, הרי שהפעולות והמשימות השוטפות שלנו, הן המסלול שעלינו לעבור במפה. המשימות והמטלות השוטפות שלנו מגדירות לנו באופן מדויק ומפורט, מה עלינו לבצע תכלס, כדי להגיע ליעד הבא, שכאשר נעבור את היעדים כולם – נשיג את המטרה.
אתם יודעים כמה זה מרגיש טוב לעבור ולהתקדם במסלול הזה, לקבוע דגל ועוד דגל – ובסוף לאסוף את כל הדגלים כולם, בידיעה שהצלחנו! השגנו את המטרה שלנו!
 הדוגמא שבה פתחנו, הגדרת הפעולות והמשימות צריכה להיות מפורטת ברמת החודש, השבוע והיום.
לאחר מכן ניתן לפרק גם את היום, למשימות משנה לפי שעות, או לפי בוקר / ערב למשל.
כך למשל: לכתוב מודעות פרסום, לראיין עובדים, להשיב לפניות באתר, להתעדכן בחידושים בתחום, להכין מצגת ללקוח, לעצב אתר ללקוח.
בואו ניקח לדוגמא את "לעצב אתר ללקוח". אפשר לפרק את המשימה הזו לפעולות כמו: לבחור צבעים, להתעדכן בחידושים, לתכנן סקיצה, לעצב לוגו, להגיש לבעל האתר, לערוך שיפורים ושינויים לפי המשוב מבעל האתר וכולי.
כאשר המטרה שלנו, להרוויח יותר כסף, מפורטת ליעדים אשר מפורקים למשימות אשר מוגדרות כאוסף של פעולות פשוטות לביצוע, מטלות שאנו מכירים – המטרה כולה הופכת להיות פחות מעורפלת, הרבה יותר ברור לנו כיצד אנו משיגים אותה, ומכיוון שאנו פועלים הלכה למעשה כדי להשיגה, ואנו פועלים בדרך הנכונה, שום יעד לא יכול לחמוק מאיתנו, ובסוף המסלול אכן נשיג את המטרה כולה.
אז איך תרוויחו יותר כסף? קודם כל הגדירו את המטרה בבירור ובפירוט, לאחר מכן בנו תוכנית פעולה, לאחר מכן כתבו את המטלות. עכשיו קדימה, תתחילו לבצע את המטלות, ואתם בדרך הנכונה.
בפעם הבאה, נדבר על כיצד לעמוד במסלול שלנו, בחתירה אל עבר השגת המטרה שלנו. בהצלחה!
בקרו גם בכל הטיפים שלי על איך לעשות כסף ואולי תרוויחו יותר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה