צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

18.12.2011

NLP להצלחה: אם לא תדמיין את עצמך עושה כסף, איך תרוויח?


כסף › סיפורי הצלחה › NLP אם לא תדמיין אותך עושה כסף, איך תצליח?
כסף באינטרנט עם NLP
בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר על כלי NLP (אוסף כלים המשמשים לתקשורת, שיווק, טיפול וריפוי קצר מועד ועוד, הנקרא: Neuro Linguistic Programming). מצאתי בשיטת NLP המון כלים, רעיונות והנחות שיכולים לשמש יזמים בתחילת דרכם, אנשי שיווק באינטרנט ואנשים שמתחילים להרוויח כסף באינטרנט בכל מיני שיטות, או מתחילים ללמוד את תחום היזמות באינטרנט. גם לי NLP עזר בצורות שונות, גם בעבודה וביזמות ובהובלת פרויקטים באינטרנט.
לכן החלטתי להביא משהו קטן מתוך ה NLP, לכל יזמי האינטרנט באשר הם, קוראי הבלוג שלי הבוקר.
NLP הוא יותר מאשר "דמיון מודרך", למרות שיותר מדי פעמים מחליפים ביניהם, למעשה דמיון מודרך מהווה כלי אחד בתוך תורה שלמה שנקראת NLP.
אבל הנה הדבר המעניין שגיליתי באשר ליכולת שלי ושל אחרים, לדמיין מציאות עתידית רצויה, או לדמיין דרכי פעולה.
לצורך ההבהרה, אציין כי יש לי ידע מקצועי ב NLP, ואולם עדיין לא בדרגת מומחיות המספיקה לשמש לייעוץ מקצועי, ולכן את כל הרשום מטה קחו ברוח זו, ואדגיש אותה "דעתי האישית בלבד שאינה מחליפה ייעוץ מקצועי, ואין להסתמך עליה ולא אשא באחריות כלפי כל נזק שייגרם למי שיעשה בה שימוש על אחריותו הבלעדית". זהו. נמשיך:
החשוד המיידי: חוסר מוטיבציה
נפגשתי עם חבר בשבוע שעבר. שאלתי אותו איך החיים ואיך בעבודה. הוא עצמאי. מעצב גרפי לצורך העניין. עושה את צעדיו הממשיכים (כלומר, כבר לא ראשוניים, אבל עדיין לא מיוצבים) בבניית העסק הפרטי שלו. שאלתי אותו איך הולך, מהם העיסוקים והפעולות הספציפיות שהוא עושה מדי יום וכיצד הוא מכניס כסף בעסק הלכה למעשה.
החבר סיפר לי שהוא תקוע רוב היום בשלב מעצבן של להוציא מהכוח אל הפועל. כלומר, הוא יודע שיש בכוחו, הוא מכיר את הפוטנציאל שלו את הפוטנציאל האמנותי והכלכלי של העסק שלו, אבל דבר אחד כל הזמן תקוע.
ביקשתי שיפרט מעט אודות הגורם שהוא מרגיש בו תקוע.
החבר סיפר שהוא מלא השראה, רעיונות ייחודיים ומצליח להעלות עיצובים מקוריים שלא נראו במקומות אחרים, להגיע לאיכויות ולתוצאות שמפתיעות אפילו אותו. בקיצור, הוא ממש טוב במה שהוא עושה!
ואולם, כשהוא מתיישב אל מול המחשב ומתחיל לעבוד בפועל, כלומר להוציא הלכה למעשה את העבודה המוגמרת שלו אל המחשב, משהו נתקע. הוא חש חסימה, משהו נופל בקטע הזה, והוא לא יודע מאיפה זה מגיע ומפתיע אותו בכל פעם מחדש. לפתע הוא מרגיש שכל האנרגיה שהייתה לו בשלב הרעיונות והעיצוב, התמוססה לחלוטין. הוא לא מצליח לעבוד, יוצר להפסקה, מכין קפה, מסתובב בין החדרים – הכל חוץ מלעבוד ולהרוויח כסף.
העניין הוא, שהוא אפילו לא יודע מה זה הדבר הזה, שחסר לו שם, במקום ההוא מול המחשב, כדי להמשיך לעבוד במרץ: האם זו מוטיבציה? ריכוז? מיקוד? משמעת עצמית? עניין? משאבים אחרים? ואולי בכלל הוא תקוע בשל פחד מהצלחה / פחד מכישלון, אויבנו הסמויים המוכרים משכבר הימים?
לא ידע לענות.
אני לא מצליח לראות את זה
ביקשתי ממנו שיתאר לי בפרטי פרטים, עד כמה שהוא יכול, ולא משנה כמה זמן זה ייקח, את השלב הראשון של עבודתו, השלב שבו הוא חש אנרגיה מתפרצת, מוטיבציה גבוהה, ערנות ומרץ, רואה עיצובים משגעים מול העיניים, בטוח שהוא הולך להרוויח מלא כסף בזכותם, והוא מלא רעיונות והשראה.
הבחור תיאר את התהליך הזה במשך כמה דקות, כשהוא מדבר במהירות, מתלהב ונראה מחובר מאוד למה שהוא מרגיש בשלב הזה של עיסוקו.
כעת, ביקשתי ממנו, תתאר לי מה אתה צריך לעשות כשאתה מתיישב מול המחשב כדי להכין את כל העיצובים.
כאן הוא לקח נשימות עמוקות, דיבורו נעשה איטי, הוא מילמל כמה מילים על מה שהוא צריך לעשות, בהכללות ובתיאורים רחבים וכלליים למדי.
כעת, ביקשתי ממנו שיעצום עיניים וידמיין שהוא יושב מול המחשב שלו, ויתאר לי כיצד הוא מבצע את כל הפעולות שהוא צריך לחזור עליהן, אחת אחרי השנייה, כאילו הן מתרחשות ברגע זה.
באופן מוזר, למרות שהמדובר בפעולות יומיומיות, הקשורות קשר ישיר לעבודתו, שאותן הוא צריך לבצע באופן רוטיני בכל יום, הוא לא הצליח לתאר לי אותן, והתקשה לדמיין את עצמו עושה אותן.
אם אתה לא יכול אפילו לדמיין את עצמך עושה את זה – אז איך תעשה את זה???
אם המוח שלך לא יודע אפילו איך זה נראה – איך הוא יכול לדעת מה לבצע??
לנצח את הכאוס
החבר תיאר לי כאוס. הוא ניסה לדמיין את רצף הפעולות שהוא צריך לבצע, אבל קפץ מדבר לדבר, לא ידע מאיפה הוא מתחיל, התקשה לתכנן את סדר הפעולות ואפילו לדרג את חשיבותן.
במקרה הזה, הדמיון עזר לו להבין שני דברים: אחת, שהוא חייב להכין תוכנית עבודה מפורטת מכיוון שכל פעם שהוא מתיישב לעבוד, חוסר הסדר והתכנון בראשו מפתיע אותו והולם בו בצורה כזו, שהוא פשוט מותיר אותו המום אל מול ערמות העבודה שיש לו לעשות, ומה שקורה בסופו של דבר, זה שהוא לא עושה כלום. עכשיו, זה כבר לא מפתיע אותנו למה הוא לא מצליח לעשות שום דבר.
שנית, שאחרי שהוא מארגן לעצמו תוכנית עבודה מפרוטת כזו, של איך הוא מתחיל את יום העבודה שלו, אלו פעולות הוא הולך לעשות אחת אחרי השנייה, שיכניסו לו כסף בסופו של דבר, הוא חייב להיות מסוגל לדמיין את זה.
חייב להיות מסוגל לדמיין את עצמך עושה את הפעולות הלו לפי סדר, חייב להיות מסוגל לדמיין את עצמך עושה כסף בעבודה שלך, אם אפילו לדמיין אתה לא מצליח – מה הסיכוי שתצליח לעשות?
 אם התעניינתם, אולי תמצאו עניין גם ב: איך לעשות כסף, כסף באינטרנט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה