צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

27.12.2011

איך לחסוך כסף על שופינג


כסףאיך לחסוך כסף ›  איך לחסוך כסף על שופינג
הפעם על כמה שיטות נדירות לחסוך כסף על ההרגל הזה, של קניות, בזבוזים ושופינג מהסוג שרובו מיותר.
אתם יודעים בדיוק למה הכוונה. שיטוט בקניון או בחנויות במטרה לבזבז כסף.
אז לא אכנס היום להסברים ארוכים על מדוע אנו מבזבזים, מדוע אנו קונים, נסיבות פסיכולוגיות וחברתיות שגורמות לנו לבזבז כסף על מוצרים שאנחנו בכלל לא צריכים, ואפילו גרוע מכך: לבזבז כסף על מוצרים שאפילו לא גורמים לנו אושר ליותר זמן ממשך הנסיעה הביתה. ואחר כך, כמובן, גורמים לנו עוגמת נפש מסוימת כשאנו מגיעים הביתה, רגעי האושר שליוו את הרכישה החדשה מתפוגגים, ואנו חשים רגשי אשמה, חרטה, או סתם בזבזנות לשמה, או סתם שזה ממש לא כיף.
על כל אלה כבר ליהגתי מספיק.
היום על אלטרנטיבה שפויה למסע קניות, למי שחייב לפרוק מתחים או שעמום בצורת שופינג אבל דווקא רוצה לחסוך כסף:
שופינג נותן לנו תחושת התחדשות. הטיפ שלי הוא פשוט: לנסות להתחדש בלי להוציא כסף, או לכל הפחות, ליצור חוויה או תחושה שמזכירה במעט את תחושת ההתחדשות שמלווה את מסע השופינג הממוצע שלכם.
למשל: אתם קונים בגדים בחנויות, או בשמים, או מוצרי קוסמטיקה, כלי בית או צעצועים, אורזים הכל בשקיות, משלמים כסף, חוזרים הביתה ופורקים את הסחורה החדשה בבית, מסדרים על מדפים ומנסים ליהנות ממסע הקניות שערכתם זה עתה.
הנה האלטרנטיבה שלי למסע קניות לא נחוצות:
נוטלים שתי שקיות ענקיות. עוברים על מחלקות החנות (או חנויות הקניון) בתוך הבית שלכם: במה בא לכם להתחדש היום? בגדים? כלי מטבח חדשים? דיסקים? או קיי.
בואו נתחיל עם בגדים, זה הכי קל וגם מאוד כיף: שופכים את כל תכולת הארון על המיטה. אם יש לכם מלתחה רצינית למדי, אפשר להסתפק בתור התחלה, במספר מדפים ואיזו מגירת תחתונים / גרביים.
עכשיו מתחילים להחזיר לארון את כל מה שאנחנו מתכוונים ללבוש ממש בתקופה הקרובה, בצורה מסודרת ויפה, שתורמת רבות לתחושת ההתחדשות שלנו.
עכשיו מתחילים למלא שקיות, בדיוק כמו בקניון, רק בלי להוציא כסף. את כל מה שאנו נלבש בעונה הבאה / בשנה הבאה שמים בשקית אחת או גבוה בארון לשנה הבאה.
את כל מה שלא נלבש יותר בחיים (הכלל הוא: מה שלא לבשתם במשך שנה שלמה כבר לא תלבשו לעולם, טראסט מי) נכנס לשקית ענקית מספר ב' והיא נשלחת אחר כבוד לתרומה. כן כן, לתרומה. איזה כיף שמישהו אחר, חסר אמצעים, יוכל ליהנות מכל מה שיש לכם לזרוק.
איזה כיף לפנות כל כך הרבה מקום בארון, שאותו תוכלו למלא בכל הבגדים החדשים שמצאתם בתחתית / אחורי הארון שלכם, ושכחתם שקיימים, וקיבלתם אותם בחזרה לחיים בלי להוציא עליהם כסף בכלל, ממש כאילו חילקו בגדים חינם בקניון.
איזו תחושת רעננות.
הלאה: רוקנו את ארונות המטבח ותעיפו משם מחבתות משנת 92' שכבר לא תשתמשו בהן בחיים, כוסות שנשרו מהן הידיות, רבעי סטים ועוד אוצרות מפוקפקים. עכשיו השפילו מבט אל הארונות הנמוכים, או לחילופין – הגביהו עוף אל הארונות המיתמרים מעלה, ותורידו באנחת כבוד את סט הכלים הענקי שקיבלתם מדודה אהובה לכבוד איזה חג וחשבתם לשמור "לאירוע מיוחד" כלומר לנצח נצחים – כי הרי לעולם לא תשתמשו בו באמת, עם יד הלב. תפתחו אותו, תשליכו את האריזה שלו לעולם טוב יותר (פח מיחזור) ותתחדשו לכם בכלים חדשים. את הישנים, אתם יודעים, תתרמו.
צעצועים: החדר של הילדים מתפוצץ, אין לי ספק בזה, עוד לפני שאמרתם מילה. אז תפסיקו לבזבז כסף על אותם צעצועים שוב ושוב. כמה משחקי קופסא אתם חושבים שהילדים צריכים? האם מישהו מכם הרכיב יותר מחמישה פאזלים בשנה האחרונה? קדימה לשקיות.
הכינו שתי שקיות גדולות או טוב יותר: שני ארגזים. ארגז אחד תמלאו בכל הצעצועים שאינכם צריכים ואינם בשימוש יותר. מסרו אותם לתרומה.
את הארגז השני תמלאו בצעצועים שהילדים יכולים לשחק בהם, או ליתר דיוק: היו יכולים לשחק בהם, אם הם רק היו מצליחים למצוא אותם בכל שפע בלגן המשחקים בחדרם.
את הארגז הזה תעלו לחלק העליון ביותר בארון ותשכחו ממנו לפחות לחודשיים שלושה.
בעוד שלושה חודשים, תורידו מלמעלה ארגז צעצועים "חדש" שלא עלה לכם כסף ותגידו לילדים בהתלהבות רבה: ואוו! תראו מה מצאתי!! המון צעצועים שלכם מפעם!! איזה כיף לקבל צעצועים חדשים בלי לבזבז עליהם כסף. עשו ניפוי מחדש. לאחר מכן מלאו את הארגז בצעצועים אחרים והעלו אותו אחר כבוד לאיזה חלק נידח של הארון, ושוב תורידו אותו כעבור חודשיים שלושה וחוזר חלילה.
מכורים לקניות של בשמים, קרמים, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח? תעברו על ארונות האמבטיה שלכם, ארון התרופות והשידה בחדר. תרוקנו ותזרקו כל מה שישן, תעשו מקום למוצרים שטרם עשיתם בהם שימוש. תסדרו, תאבקו, תנקו. זה מאוד מרענן ועובד על יצירת תחושת ההתחדשות הזו, שבעיני דומה מאוד למה שאנו חווים במסע קניות, רק בלי להוציא כסף כמובן.
תעברו על הדיסקים שלכם ותתמכרו למוסיקה ישנה / חדשה ששכחתם ושמחתם לגלות מחדש.
סדרו את המגבות, כלי המיטה, מגירות חדר העבודה שלכם והמרפסת.
תזרקו, תנקו, תתרמו. תתחדשו! אח, כמה כיף כשיש קניון בתוך הבית.
אם טרם קראתם את הפוסט שלי על איך להיגמל מקניות, זה הזמן המושלם. כלומר, כמו בכל חילופי עונות, רגע לפני שאתם נכנסים לחנויות לרוקן את סחורת החורף מהמדפים ולמלא את המדפים בבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה