צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

29.11.2010

משקפיים זולים - כמה כסף צריכים לעלות משקפי ראיה?


כמה כסף עולים משקפיים, אבל באמת? איפה מוצאים משקפיים זולים והאם בכלל יש דבר כזה משקפיים זולים, שהנם גם איכותיים במידה מספקת?
היום החלטתי לענות על השאלות הללו ברצינות, וטעמי עמי. חוץ מהעובדה הפשוטה שאינני רואה הרבה ללא משקפיים, הרי שהם גם נוטים להישבר, להתלכלך ופשוט להצ'תקמק אצלי לעיתים קרובות. משום מה.
באמת שיש לי יכולות שמירה על חפצים גבוהות למדי. אבל משקפיים זה פריט חובה לקצרי רואי, מה לעשות, והם פריט עדין למדי. כך שמפעם לפעם אנו, המשקפופרים, נאלצים לחדש ולקנות זוג משקפיים חדש.
או אז אנו מגלים, בכל פעם מחדש, שאין דבר כזה משקפיים זולים. שגם אם חשבנו ותיכננו, שגם אם הפעם מאוד התאמצנו לא להוציא הרבה כסף על משקפיים, איכשהו בסוף דוחפים לנו ציפוי עדשות תוצרת נאסא ומגני מסגרות שלפי מחירם אין מנוס מלהסיק שהם יוצרו במעבדות חלל סודיות של סוכנויות ביון של חמש מדינות יריבות.
מה בסך הכל ביקשנו? לראות משהו כמו שצריך? כמה כסף זה כבר צריך לעלות, אבל באמת? הרי משקפיים, כמו כל דבר אחר, בטח מיוצרים בסין, ומדובר בסך הכל בפלסטיק די פשוט ואולי איזה מיליגרם מתכת.
אז מה הולך פה? יש כאן איזשהי קנוניה להוציא מאיתנו עוד כסף על מרכיבים מיותרים לחלוטין או שמשקפיים יקרים הם בהכרח גם טובים יותר?
ולי בכלל יש עדשות מגע. כאלה, חד פעמיות. מרכיבים אותן בבוקר, זורקים לפח בערב ונגמר הסיפור. מה לי ולמשקפיים בכלל? מעט מאוד. בסך הכל מדובר בפרקי זמן קצרים ביותר שבהם עליי להרכיב משקפיים במשך היממה, וישנם ימים שאין בהם שימוש כלל. עדשות מגע הן חברותיי הטובות ביותר.
אז הגיע הזמן שאני אקנה משקפיים חדשים, כי המשקפיים שלי בכל זאת כבר התיישנו, ויצאתי לחנות.
ליתר דיוק, לקניון, ואולי זו הייתה הטעות הראשונה שלי.
על המשקפיים הקודמים שלי הוצאתי כאלפיים שקלים, חצי מהסכום יצא על עדשות משקפיים יקרות מדי, שלא הצדיקו את מחירן בדיעבד, ובניגוד לכל ההבטחות לא עמדו בפני שריטות, לא הבריקו או האירו או כל דבר אחר שהן היו אמורות לעשות. גם המסגרת היקרה מדי לא הייתה כזאת שווה, אם יורשה לי לציין. היא עלתה מדי הרבה כסף בשביל איך שהיא נראית, יחסית לשימוש המועט שאני עושה במשקפיים בכלל.
ועל כן החלטתי כי הפעם אני קונה משקפיים זולים, במילא יש לי עדשות מגע כמעט כל הזמן, ועדשות משקפיים מתוחכמות לא אקנה שוב.
ועם התובנה הזו יצאתי אל הקניון. נכנסתי לשלוש רשתות משקפיים שונות, בכולן הוצגו המון מסגרות משקפיים מקסימות למי שיש המון כסף מיותר ואין לו מה לעשות בחיים. ונניח, הוא חייב ממש כרגע משקפיים של מיטב מעצבי העל במחירים הנעים מ 2500 שקלים ועד 4500 שקלים, אנחנו מדברים רק על מסגרת, כן?
לשאלתי האם קיימות מסגרות משקפיים לא ממותגות נענתי בשלילה (!) , כלומר או שנקנה משקפיים במחיר סמלי של משכורת ממוצעת, או שלא נקנה בכלל, אבל שלא תעיזו לחשוב על שוטטות ברחובות העיר כשאת פרצופכם מקשטים משקפיים לא ממותגים, חלילה, כי זה פשוט לא נמכר על המדפים.
עם עצבים קלים שהלכו והתגברו, נוכחתי לגלות שבכל הרשתות המצב די דומה, בחלקן נמכרו משקפיים ממותגים בקצת פחות כסף, משהו כמו 1500 שקל, אבל הבנתם את הרעיון. אז אין דבר כזה משקפיים זולים בעולם?
יצאתי לחפש.
אין ספק כי בדיקת אופטומטריסט חייבת להיות מקצועית, מקיפה ומוסמכת. לא שמעתי על הבנאדם שיפקיד את הראייה שלו בידיים לא מקצועיות כדי לחסוך קצת כסף, זה הרי לא נורמלי. אבל אם יש לי מרשם למשקפיים, ועברתי בדיקות מקיפות, למה המשקפיים עצמן צריכות לעלות כמו משכנתא קטנה?
מצאתי רשתות וחנויות משקפיים מחוץ לקניונים, שמוכרים מסגרות ב 300-500 שקלים, חלקן אפילו של מעצבים, ומרביתם אופנתיות על פני כל קנה מידה שידוע לי ולסביבתי הקרובה, לגמרי עברו את המבחן. כסף ואופנה הולכים ביחד אבל לא תמיד.
כמו כן מצאתי באינטרנט חנויות משקפיים שמוכרות משקפיים זולים ישירות לצרכן, במחירים מצחיקים שאין דברים כאלה. באתר ניתן לבחור את גודל עדשות המשקפיים וצורתן, את המסגרת וכמובן למסור את המרשם, ולקבל משקפיים עם שליח עד הבית.
בקיצור, אפשר להוציא המון כסף על משקפיים, ואפשר לקנות משקפים ב 300 שקל, זה עניין של סדר עדיפויות. אם שאלתם את עצמכם מה קניתי לבסוף, משקפיים זולים או יקרים, אספר שטרם קניתי. אבל שמתי עיני על זוג משקפיים ב 1500 שקל כולל עדשות, שזה פחות כסף ממה שעלו לי הזוג הקודם, ואולי אקנה זוג נוסף, זול יותר, שיהיה בתור זוג ספייר, אולי אשמור אותם בתא הכפפות למקרה שפעם יעופו לי העדשות מהעיניים או משהו כזה. הכל יכול לקרות. נכון לכרגע אני רואה בסדר גמור, תודה ששאלתם.
אה כן, ועוד קטנה לסיום: משקפיים זולים ולא משקפיים זולות. אני לא האקדמיה ללשון, אבל כך נראה לי. הלוא אומרים משקף אחד, שני משקפיים. משקף זול, משקפיים זולים. להתראות (חחח) בפעם הבאה.
עוד פוסטים על צרכנות נבונה וקניות תוכלו למצוא כאן: צרכנות וקניות
וכאן הכל על איך לחסוך כסף
דף הבית של הבלוג תמיד כאן: כסף

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. תודה רבה על התגובה. עוד היום אבדוק את האתר ואחזור עם המלצות / תובנות. האם תוכל להוסיף מידע לגבי משלוחים? זה יכול להיות רעיון מצוין לזוג שני, בהנחה כמובן שיש לך מרשם ובהנחה שהם מדייקים במרשמים וכו'. אם יש עוד מישהו שניסה, אשמח לשמוע.

    השבמחק