צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

6.12.2010

איך למדתי לעשות כסף באינטרנט


לכאורה שאלה פשוטה שמישהו אחר יכול היה לענות עליה במשפט אחד. למדתי לעשות כסף באינטרנט, למשל בקורס, או דרך חברים, או מקריאה בפורומים ובלוגים, ניסוי ותהייה, ניסוי וטעיה או באמצעות שיטות לעשיית כסף באינטרנט שפיתחתי בעצמי.
אבל מה שאני רוצה לדבר עליו, הוא משהו אחר לגמרי. לא למדתי שיווק באינטרנט בשום קורס או סדנה, דרך אגב. וגם את הדרכים שבהם הרווחתי כסף באינטרנט עד היום, המוצלחות והגרועות – אמנם אספתי דרך האינטרנט, אבל את כולן למדתי בעצמי, בהמון עבודה סיזיפית, נסיונות וכשלונות, וגם קצת כסף שעלו לי כל הנסיונות הללו.
אבל כשכבר למדתי באמת איך לעשות כסף באינטרנט, זה היה רק כשהפסקתי לפחד.
ועכשיו אני אסביר, כי אולי מצבי דומה לחלק מהקוראים שלי:
כשנכנסתי לתחום של כסף באינטרנט, היה לי ידע מוקדם ודי טוב בשיווק. אבל אינטרנט לא ידעתי כמעט בכלל. 6 שנים אחורה, עוד לא ממש ידעתי מה ההבדל בין בלוג לאתר ובטח שלא ידעתי איך בונים אתר.
יחד עם זאת, למדתי מהר. למדתי לבנות אתרים בסיסיים למדי, עם תוכן מצוין ולהשקיע בקהל הגולשים. לכוון סוג מידע לפי קבוצות ונושאים: קוראים, קונים, אוספי מידע, סוקרים, ואפילו מתחרים שבאו לרחרח.
מתחילת דרכי לא היה לי מושג רב בבניית אתרים, אבל למדתי עם השנים עוד קצת, וקצת יותר, ובסופו של דבר ידעתי לבנות אתרים פשוטים, אבל שמספקים את הסחורה.
כמובן שבשלב הזה גיליתי, שאין שום סיבה לדעת בניית אתרים כדי לעשות כסף באינטרנט, ואין כמעט קשר בין השניים. יש כל כך הרבה פלטפורמות מעולות לבניית אתרים בלי צורך בשום ידע ב html, אפילו לא בסיסי.
עם הזמן גיליתי שבמקרים מסוימים דווקא ידע בסיסי ב html עזר לי, ונשמתי לרווחה על ההחלטה שלי כן להתמקצע בתחום שהחלטתי לצלול לתוכו. אבל שוב, ואת זה אדגיש פעם נוספת: מעולם לא נתקלתי במצב שיכולתי או חוסר יכולתי לבנות אתר השפיעה על כמות הכסף שהרווחתי או על יכולתי להרוויח כסף באינטרנט, מקסימום זה היה כלי עזר, נוחות, לא יותר מכך.
לפעמים שואלים אותי למה הבלוג הזה שלי, כסף, יושב על פלטפורמה של בלוגר של גוגל. למה לא בלוג עצמאי, למה לא על דומיין פרטי משלך? למה לא איחסון פרטי? זה הרי בסך הכל 10 דולר.
מתחילת פתיחתו של הבלוג הזה רציתי להבהיר דבר אחד: כל אחד יכול לנסות להרוויח כסף באינטרנט, כל אחד יכול ליצור משהו טוב, כל אחד יכול להתקדם. אתה לא חייב לדעת טכנית לבנות אתרים, אתה לא חייב להשקיע כסף, אתה לא צריך לפחד ללכת על שיטות מצחיקות משלך, שהמצאת וטיפחת למרות שכולם מסביבך משקיעים בעיצוב וקידוד. בלוג כסף הגיע למקומות נכבדים באינדקסים ומנועי חיפוש, עבור מילות מפתח תחרותיות מאוד. הבלוג שלי, עם המראה הפשוט, העיצוב המינימליסטי, הדומיין שיושב על בלוגר, הצליח. וואלה. כל אחד יכול, באמת שכן.
כאן הרגע לאמר משהו על בלוגר: אין על המערכת הזו, נקודה. היא קלה, נוחה, נעימה, יפה, מצוינת, יש בה המון פונקציות שאין בבלוגים חינמיים אחרים. לעולם לא אחליף את בלוגר בתור הבחירה מספר אחת שלי, הגם שניסיתי מערכות אחרות.
עכשיו בחזרה לעניין הכל אחד יכול לנסות להרוויח כסף באינטרנט. והדגש כאן הוא על לנסות. אין שום דבר שמונע ממך לנסות. לא יודע אנגלית? תנסה בעברית. לא יודע לבנות אתר? תבנה אתר על מערכת תוכן. לא רוצה להוציא כסף? תפתח בלוג חינמי. השמיים הם הגבול אם אתם מוכנים להשקיע מאמץ ולתת משהו אמיתי מעצמכם.
כדי לעשות כסף באינטרנט, טכנית לא צריך ניסיון וידע, אבל צריך לדעת משהו. איזשהו משהו. צריך לתרום משהו משמעותי באתרים שלכם, אם זה ידע, מכירות או פורטל שיתוף כלשהו – עשו שיהיה איכותי. אם הוא גרוע, אם אינו תורם לאקולוגיה של הרשת, אם אינו תורם לגולשים שלכם שום דבר משמעותי, הוא ממילא לא יחזיק מעמד. גם הגולשים וגם מנועי החיפוש ידעו לזהות זאת, והוא יימחק מהתודעה וכמובן מהאינדקסים.
איך למדתי לעשות כסף באינטרנט? הפסקתי לפחד. מה אני לא עושה טוב, ואם בניתי משהו לא מושלם, ואם זה לא כמו כולם ועוד ועוד. תלכו עם האמת שלכם, עם היכולות שלכם.
והדבר הכי חשוב: תתמקצעו במה שאתם עושים. תהיו טובים מאוד. זאת דעתי. אם זה בכתיבה, שיווק, מכירות, בחירת מוצרים, פרסום באינטרנט – תהיו מקצועיים.
אני רואה חבר'ה צעירים, שמתחילים את דרכם בשיווק באינטרנט, שרוצים הכל עכשיו, מהר ובבת אחת. זה בלתי אפשרי. הם עושים המון טעויות, לדעתי, ואחר כך מגיעים למסקנה, המוטעית שוב לדעתי, שזה "פשוט בלתי אפשרי" או שזה "לא בשבילי". זה לא שמשהו יכול עבוד בלי שמפעילים אותו כמו שצריך! זה לא שבן לילה אתם יכולים להפוך למקצועני שיווק באינטרנט. זה לא שתוך יממה אתם תעשו סכומי כסף שמספיקים לפנסיה. סבלנות, אורך רוח והרבה למידה, אלו מילות המפתח כאן. וגם הליכה בתלם ושמירת מרחק מכל מיני רעיונות מפוקפקים. ושוב – הרבה למידה. תתמקצעו.
אם יש משהו שאתם עוסקים בו כתחום עיקרי בעשייה שלכם: תלמדו אותו. ואז תלמדו עוד קצת. חיקרו את השוק. ואז תלכו לסדנה, ואז תשתתפו בפורום. ואז תתרגלו בבית, תעשו נסיונות, ותחזרו ללמוד עוד. אם להשאיר את הקוראים שלי היום עם מילה אחת בלבד, מקצועיות.
בהצלחה. קראו עוד על: כסף באינטרנט וכאן את כל הפוסטים בנושא: איך לעשות כסף, עבודה מהבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה