צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

18.11.2010

חוויות כנס גוגל אדסנס בישראל: Adsense Partner Day Israel


היה כדאי. זה הסיכום שלי ליום שותפי אדסנס שערכו גוגל, השבוע בתל אביב.
בתשע בבוקר נסעתי לרידינג 3, נמל תל אביב, לבדוק את העניין הזה מקרוב, עם החלטה לקחת מכל הרצאה לפחות משהו חדש שאפשר כבר להתחיל לנסות וליישם.
את ההזמנה להשתתף בכנס קיבלתי לפני כחודש ותוכנית הכנס ניתנה בפירוט רק בשלב מאוחר יותר.
בתוכנית עצמה חלו שינויים שנגעו לעובדה ש Russell Boland לא יכל לנחות בישראל בשל תנאי מזג האוויר. איזה מזג אוויר כבר יכול לתקוף את ארצנו שטופת השמש, אפילו בנובמבר? באותו יום אכן היה ערפל וכל מיני טיסות ותוכניות אחרות שובשו, כך שלא הופתעתי למשמע החדשות הללו.
מרצי הכנס השונים, גוגלרים חרוצים ואדיבים, חילקו טיפים, ענו על שאלות והסבירו על כלים חדשים ורעיונות.
המרצים אף נכחו משך כל האירוע ואיפשרו לגשת אליהם בהפסקות על מנת לשאול שאלות פרטניות, להראות אתרים שלנו ולקבל טיפים ספציפיים לאופטימיזציה, שיכולים לעזור להרוויח יותר כסף מתוכנית אדסנס.
הרצאתה של Nada Faridane הייתה מעניינת, מעודדת ומלאת מוטיבציה ורעיונות חדשים לנסות. היא המליצה על מיקומי מודעות, סגנון ותוכן, וסיפרה על בעלי אתרים אשר ישמו שינויים קטנים באתר והתחילו להרוויח יותר כסף כמעט מייד.
רוב הטיפים היו ידועים לי, אך קיבלתי רעיונות לנסות כמה דברים חדשים. למשל, היא אמרה כי בדרך כלל כדאי לשלב מודעות אדסנס בדף כך שיתמזגו בדף ויהפכו לחלק ממנו. ואילו בהערת שוליים ציינה כי לעיתים הם רואים שבאתרים צבעוניים מאוד, דווקא מודעה בולטת ושונה, הסותרת את צבעי האתר, עשויה לעבוד טוב יותר.
נאדה פארידן הדגישה את חשיבות השימוש בכלי ניתוח, כמו webmaster tools או analytics והסבירה כי יש לבצע שינויים קטנים לאופטימיזציה של האתר באופן הבא: להטמיע בכל פעם שינוי קטן אחד, לחכות כשבועיים ולראות את המגמה: האם חל שיפור, הם אנו מכניסים יותר כסף, האם ה RPM (לשעבר eCPM) גדל וכדומה. רק לאחר מכן לקבל החלטה האם להתמיד בשינוי או להסירו, ורק לאחר מכן לנסות עוד משהו חדש. לא להטמיע שינויים רבים באתר בו זמנית, כי אז לא נוכל לעקוב אחר הגורמים המועילים או המפריעים באתר.
למשל, שינוי צבעים, שינוי גודל, שינוי מידות מודעה, שינוי מיקומים, סוג מודעות: טקסט, וידיאו – תמונה או שילוב. היא הדגישה שכדאי לאפשר גם הצגת מודעות תמונה / וידיאו, כי במקרה כזה אנו פותחים את ערוצי המודעות שלנו ליותר מתחרים ויכולים להרוויח יותר כסף. בכל מקרה, יש לבדוק כל שינוי לגופו.
Arlene Lee הרצאתה על שימוש ב Adsense for search. שימוש בתיבות חיפוש באתר ומיחזור תנועה של גולשים שמגיעים לאתר, לא מוצאים את מה שהם מחפשים וממשיכים לחפש הלאה. אפשר לתת לגולשים כאלה את האפשרות לערוך את החיפושים באתר, ולהרוויח כסף מפרסומות מוצגות בעמודי תוצאות. כמו כן היא הסבירה על תוכנית חדשה של אדסנס לחיפוש שנמצאת כעת בבטא, ומאפשרת להציג פרסומות בלבד.
הרצאות נוספות העבירו ארי ולטמן בנושא DFP, שהותירה עליי רושם רב. אף פעם לא התעמקתי בכלי הזה, ויש לציין כי מי שמנהל מודעות ממקורות שונים, ולא רק אדסנס, פשוט לא יכול בלעדיו. DFP מאפשר לנהל מודעות ממקורות שונים באתר שלך, עם הרבה פיצ'רים הנוגעים לעלויות ותזמון, כך שתוכלו למקסם את ההכנסות שלכם מפרסומות ולהרוויח יותר כסף מהשילוב הזה. כל זה בלי לתהות מה עדיף, אדסנס או פרסומות חיצוניות, מתי ובאילו מיקומים – הכל קיים ב DFP. למשל, האפשרות לגבות פרסומות חיצוניות בפרסומות אדסנס ולהגדיר באיזה טווח מחירים יתבצע גיבוי כזה או אחר.
מיכל נויפלד הרצאתה אודות השימוש בגוגל אנליטיקס ו Ariel Gronau נתן הסבר מאלף על ממשק אדסנס החדש על כל התכונות, הביטויים, פיצ'רים החדשים שלו. הממשק החדש של אדסנס מגלה לנו הרבה יותר מידע מבעבר, אודות ביצועי המודעות שלנו לפי חתכים שונים, אפילו ללא channels. מרשים ביותר.
הכנס היה ארוך למדי, משעות הבוקר עד אחר הצהריים, אבל האווירה הייתה מאוד נעימה, צ'יפרו אותנו בהרבה הפסקות ריענון וארוחות, והיה מאוד מעניין כך שהזמן טס.
באמצע נערך פאנל שותפים שבו נכחו בעלי אתרים מצליחים בארץ, נט גיימס, דף הבית הראשון שלי, reader וגוגלרים. נתנו טיפים וסיפרו על חוויית ההצלחה שלהם עם אדסנס.
לסיכום, כנס שכדאי לחזור אחריו הביתה, לשתות מהר קפה ולהתחיל ליישם את כל מה שאספת, לפני שיתקרר.
קראו עוד על כסף באינטרנט
את תוכנית גוגל אדסנס ניתן למצוא כאן: http://www.google.com/adsense

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה