צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

29.7.2010

כמה עולה לגדל תינוק? מזל טוב, הערכות מציאותיות לפניכם


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › כמה כסף עולה לגדל תינוק
מזל טוב!! אתם אמא ואבא! לרגע הזה חיכיתם לפחות תשעה חודשים, אם לא כמה שנים.
מסקנה: היו לכם כמה שנים טובות להתכונן מראש. לא עשיתם את זה עד עכשיו? ממש לא מאוחר.
ללא ספק נחתתם במקום הנכון. אם אתם רוצים לדעת כמה כסף עולה לגדל תינוק או כמה כסף עולה לגדל ילדים בשנים הראשונות, וגם בשנים המאוחרות... אתם בידיים טובות.
כי חדוות הילדים וגידול תינוק חדש היא ללא ספק מדהימה, משמחת ומשנה את חיינו לטובה (וזו דעתי הפרטית), אבל מה לעשות, על חדווה משלמים.
חוץ משיעורי הורות שתעברו על בשרכם, וכמה שיעורים חשובים שהילדים שלכם כבר ילמדו אתכם על עצמכם, על הזוגיות שלכם ועל החיים והעולם בכלל, אתם עומדים לקבל שוק מכמה כסף עף – פשוט עף! לכם מהארנק עם הופעתו של הצאצא הראשון שלכם. זה ממש לא נגמר בבקו"ם וגם לא כשהוא באוניברסיטה. ולא, אין לי יכולת להציע לכם הלוואות בריבית נחשקת, אני רק כאן בשביל כמה טיפים טובים לתכנון העתיד, איך אפשר לחסוך קצת כסף בגידול ילדים ולגדל ילדים מאושרים, מחונכים ולא חסרים, חלילה, שום דבר.
ואני בעיקר כאן כדי לספר לכם כמה כסף באמת, אבל באמת, עולה לגדל תינוק או ילדים בשנים הראשונות, וגם לאחר מכן. הכינו את הפנקסים (או גליונות האקסל, למי ששפר עליו מזלו והילד שלו טרם הלאים לו את המחשב לטובת משחקי אונליין בחופש הגדול הארוך מנשוא הזה). הנה באה האמת:
כמה כסף עולה לגדל ילד או תינוק. אתם רוצים את התשובה הקצרה או המפורטת?
לגדל תינוק ב 5 השנים הראשונות לחייו עולה כ 300 אלף שקל. נו, טוב, אז אתם לא מאמינים לי. אצטרך לפרט... אויש, ודווקא חשבתי שהפוסט הזה, לשם שינוי, יהיה קצר.
1. חדוות הבאת תינוק לעולם מתחילה בהריון. עת תוציאו להערכתי לפחות 3000 שקלים על בדיקות הריון, אולטרא סאונד, בגדי הריון, ויטמינים, קורס הכנה ללידה, שיפוץ והרחבת הבית בחלק מהמקרים, שלא לדבר על מעבר לדירה גדולה יותר, ואת זה אפילו לא כללתי כאן.
2. השלב הבא יהיה רכישת ציוד לתינוק החדש, הכולל מיטה לתינוק, שידת החתלה, עגלת תינוק, כסא בטיחות לתינוק (הקרוי גם סלקל), אמבטיה לתינוק (כ 100 שקלים), מובייל ומשחקים שונים כמו אוניברסיטה (כ 300 שקלים) ביגוד ראשוני לתינוק וחיתולי טטרא (כ 300 שקלים במקרה הטוב), מדחום דיגיטלי (כ 300-500 שקלים), כלי מיטה (כ 200-300 שקלים), תיק לתינוק (כ 100 שקלים), מנשא לתינוק (כ 200-300 שקלים) ועוד. הערכה סופר זהירה היא שתוציאו כ 5000 שקלים, למי שממש חוסך. הערכה נורמלית יותר תדבר על משהו סביב ה 10,000 שקלים לציוד ראשוני לתינוק.
3. כל זה טוב ויפה, אך לאחר שהתינוק נולד תגלו שכל הציוד שקניתם טוב לחצי שנה עד שנה וחצי, ואז תתחילו לנסות למכור אותו ליד 2 ולקנות: כסא בטיחות לרכב מגיל שנה (1000 שקלים), כסא אוכל לתינוק לגיל חצי שנה בערך (200 שקלים), מיטת מעבר לגיל שנה וחצי (כל סכום שהוא מ 1000 ועד אלפי שקלים, תלוי בעיצוב, דגם, פונקציות), טיולון לתינוק מגיל שנה (כ 300 שקלים. נכון, קניתם עגלה שגם הופכת לטיולון. יופי לכם. אבל לא סיפרו לכם שהתינוק + העגלה הופכים להיות מאוד כבדים בשלב מסוים, ובגיל שנה הרבה יותר נוח להסתובב עם טיולון קל משקל וקל לקיפול, שלא תופס הרבה מקום ולא עולה הרבה כמו עגלה), נעליים ראשונות – כ 250 שקלים.
4. ביגוד: בשנה הראשונה: מדי שלושה חודשים תצטרכו להחליף מידה, הוצאה של כ 1000 שקל בשנה וזו הערכה מאוד, מאוד חסכונית.
5. קחו בחשבון גם שמיכות, מעיל, סוודרים לחורף, בגד יפה לפסח / ראש השנה ואירועים. אז תוסיפו עוד 500-1000 שקלים בשקט.
6. חיתולים: כ 200-300 שקל בחודש על חיתולים חד פעמיים, מה שנקרא טיטולים.
7. מי שמניקה חסכה כסף, אך תצטרך לקנות משאבת חלב אולי שעלותה כ 500 שקלים. מי שלא מניקה וגם מי שמניקה תגלה שבסביבות גיל חצי שנה מוסיפים לתינוק דייסות על בסיס תחליפי חלב. מי שלא מניקה תצטרך מהתחלה לקנות מדי שבוע קופסאת תחליף חלב בעלות של כ 50-70 שקלים. סה"כ עוד כ 200 שקלים בחודש. מגיל חצי שנה נתחיל לבשל לתינוק או לקנות גרברים ומחיות פירות או ירקות.
8. על מוצצים, חתולי טטרא, בקבוקים, נשכנים, אקמולי, משחות לטוסיק, קרם לתינוק, שמפו ואל סבון לתינוק תוציאו כ 300 שקל בחודש.
9. מי שלא חוזרת לעבודה תצטרך לוותר על הכנסה חודשית קבועה. מי שחוזרת לעבודה תחפש לעצמה מטפלת בעלות של כ 4000 - 5000 שקלים בחודש.
10. תשמחו לגלות שגם לתינוקות יש חוגים. חוג ג'ימבורי יעלה כ 150 שקלים בחודש, חוג שחיית תינוקות יעלה כ 300 שקלים בחודש.
11. עוד תשמחו לגלות שעם תינוקות קשה להישאר בשבת בבית ותתחילו לחפש אטרקציות נחמדות כמו ספארי, בילוי בים ובהמשך הצגות וסרטים. בואו נהיה זהירים במיוחד ונדבר על עוד 300 שקל בחודש, ומי שיש לו ילדים שעברו את גיל 3 מתפוצץ עכשיו מצחוק כי זה בערך מה שמוציאים בשבת אחת מחוץ לבית. אבל מילא.
12. אם תיכננתם דווקא להשאיר את התינוק בבית ולבלות לגמרי לבד, קודם כל קבלו ח"ח. ואז חפשו כסף קטן כי ביביסיטר תעלה לכם כ 25 שקלים לשעה.
והנה חלפה שנה ראשונה. עוד לא דיברנו על צביעת חדר הילדים או קניית צעצועים וספרים ודיסקים, לא על חופשה משפחתית ולא על אביזרים מתוחכמים לתינוק כמו בייביסנס, מגלשה, נדנדה חשמלית או טרמפולינה מנגנת מוצארט. אבל נפרדנו יפה מ 95,000 שקלים.
עד כאן כמה כסף עולה לגדל תינוק בשנה הראשונה לחייו. מאה אלף שקלים וזה לא סכום דמיוני, בחיי שלא. בפרק הבא: אנו עולים כיתה והתינוק נכנס לגן ילדים או משפחתון. כמה כסף עולה לגדל ילדים? על כך בפוסט הבא, וכמו שאתם מכירים אותי, הוא יגיע בקרוב. חיזרו מהר.

תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק