צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

26.7.2010

גוגל חברתי ופייסבוק תשובות?


זוהי קריאה לגוגל: את ש yahoo עשו ב 2005 כשהקימו את יאהו שאלות ותשובות, ואת שפייסבוק מתכננת להוציא לפועל בצורת מנוע חיפוש שאלות ותשובות של חבריה, אתם יכולים לעשות די בקלות, ובטח בגדול. לא צריך להקים רשת חברתית בשביל זה. כל המידע כבר קיים. הטכנולוגיה של חברת Aardvark שרכשתם בפברואר האחרון, יכולה רק להועיל. ב google labs תוכלו לקבל מידע על שירות שאלות תשובות שרכשה גוגל, וזה וודאי רק הצעד הראשון שלה בעניין.
עכשיו נחזור לפיצ'ר החדש של פייסבוק:
משיקולי פרטיות לא תמצאו אותי בהלעטת מערכת פייסבוק בשאלות ותשובות, ולאו דווקא הייתי רוצה שתחומי העניין שלי כולם, כולל שאלות ספציפיות בנושאים יומיומיים או עמדותיי בכל תחומי החיים יהיו זמינות לכל רואה.
יחד עם זאת, אם למדתי משהו מ yahoo Q&A, שירות השאלות – תשובות של יאהו, הוא שגולשים רבים מחבבים את הפלטפורמה הזו מאוד.
תוך רגעים ספורים אפשר לקבל שם תשובה לכל שאלה שבעולם, בכל נושא, ממוסיקה, ספרות, תחביר אנגלי או בכל שפה אחרת, סרטים, המלצות, מדע, מחשבים, זוגיות, קריירה, כסף והשקעות, טיולים ובעצם – מה לא? כולל תשובות לשאלות כמו: מה הייתם עושים במקומי...? או: מה כדאי לי ללבוש היום?
פייסבוק משיקה מנוע חיפוש חדש של שאלות ותשובות של חברים, באופן חברתי. כלומר, לא רק שתוכלו לשאול ולענות כל נושא שבעולם כמעט, אלא תוכלו גם לראות כמה מחבריכם השיבו לשאלה, מיהו שואל השאלה ומי השיב לו. מנוע חיפוש התשובות של פייסבוק יוכל לאפשר רלוונטיות באמצעות היכולת של הגולש לבחור רק בתשובות של אנשים שהוא מכיר, או של חברים שלו.
כרגע, יאהו מספקת אמינות ומנסה להילחם בספאם בשירות השאלות והתשובות שלה, באמצעות מערכת תגמול חברתית. כל גולש זכאי לשאול מספר שאלות מוגבל. אם הוא משיב על שאלה הוא מקבל נקודות נוספות שמזכות אותו ביכולת להציג שאלות רבות יותר. תשובה מצטיינת תזכה במספר נקודות גדול, ובחירת התשובה המצטיינת נעשית על ידי השואל או על ידי בחירת הגולשים.
עריכה אנושית מונעת ספאם ומאפשרת לחברים גם לדרג תשובות או להסיר אותן מתצוגה פרטית.
גוגל יודעת לעשות שאלות תשובות, אנחנו מחפשים בגוגל כל דבר שאנחנו צריכים. פייסבוק יודעת לעשות רשת חברתית, לא חשבנו אחרת לרגע.
אבל כשפייסבוק מנסה להיות מנוע חיפוש, וגוגל מנסה להשיק רשת חברתית, הקרב הזה מתחיל לסקרן.
לדעתי מנוע חיפוש של פייסבוק אינו מאיים על גוגל. נכון שנוכל לחפש מידע ישירות מתוך פייסבוק, אבל נוכל גם לחפש בגוגל מתוך ידיעה שגוגל יאנדקס את כל המידע שאנו רגילים אליו, פלוס המידע מתוך תשובות פייסבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה