צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

25.7.2010

וואלה רכשה 75 אחוז מיד 2 - איך זה משפיע על האינטרנט הישראלי?


בשבוע שעבר פורסם כי וואלה רכשה שליטה ביד 2, לאחר שרכשה 75% מיד 2 בעסקה גדולה במיוחד.
הרבה כסף התגלגל בעסקת האינטרנט הישראלי המסעירה הזו: 117.5 מיליון שקל שילמה וואלה ליד 2 בעסקה זו, והעבירה את השליטה לידה כמו גם רכישת 42.5% מהאתר החדש יחסית "כמה", אתר השוואת מחיירם שמנסה להתחרות בזאפ ושייך אף הוא ליד 2.
מדוע זו נחשבת עסקה ענקית? ראשית, מדובר בסכומי כסף אדירים במונחי אינרטנט ישראלי בוודאי. שנית, מדובר בשתי חברות גדולות, יד 2 מובילה בשוק הלוחות בישראל, ופורטל וואלה שהנו אחד מהאתרים הגדולים ביותר בישראל, נוסד ב 1995 ופעל בעיקר כמדריך אתרי אינטרנט, כיום מפעיל הפורטל חדשות, שירותי מייל, מנוע חיפוש, צ'טים ועוד.
זכורות לי היטב הפעמים הראשונות שגלשתי בוואלה, מדובר ביותר מעשור אחורה אז קחו נשימה לצלילה:
פורטל עמוס יחסית לאז, קטגוריות כמו ספורט, בילויים, כסף וצ'טים – מה ידע האינטרנט הישראלי אז? לא הרבה במונחים של היום, אבל וואלה עשו את זה מצוין כבר אז, ולנו זה היה נראה המון.
תחושה של עומס מידע ולינקים בעיקר כתוצאה מחוסר היכולת שלנו, גולשים חדשים בעברית, להתמודד עם כמות המידע והשפע הרשתי הזה דרך אישונים של סוף שנות התשעים.
מאינדקס אתרים המנסה לסווג הכי טוב שאפשר את שיש לרשת העברית להציע, וואלה הפך ליותר מפורטל ישראלי ענקי. וואלה מרכזת שיתופי פעולה עם חברות ישראליות גדולות אחרות, ושולטים בה קבוצת בזק והארץ.
במפה העסקית המעט סבוכה הזו וואלה מעניקה שירותים מובילים בתחומי תיירות (וואלה טורס), שירותי מסחר (וואלה שופס), אתרי וידיאו, בילויים ולוחות עבודה. אז מה עוד נשאר לנו? ומי יוכל להתחרות?
זו בעצם השאלה הגדולה מכולן, לדעתי: כשקבוצות חזקות כל כך שולטות באתרי האינטרנט הישראלים החזקים ביותר, יש בכלל מקום לתחרות?
מי ששולט בשוק שולט גם בפרסום באינטרנט הישראלי וכוחו מגיע גם משם. תחרות היא דבר בריא לכולם, ובמיוחד באינטרנט. דווקט האינטרנט הוא מקום שבו לכל יחיד יכול להיות ביטוי, ללא קשר לכמה כסף יש לו או מהם הקשרים העסקיים או החברתיים שלו, ובלי להביא שום הון. זה הייחוד של האינטרנט, היכולת להתחבר אדם מול אדם, קבוצות קטנות ולא רק יחיד מול חברה גדולה או חברות ענק ביניהן.
חיזוקה של וואלה בעסקה זו ממעיט מכוחם של שחקנים קטנים יותר בשוק הזה, שייחודו בכך שהוא פתוח ונגיש לכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה