צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

11.7.2010

חוק החזר כספי ללקוח - צרכנות חדשה בעוד שלושה חודשים


החל מעוד שלושה חודשים, צרכנים יוכלו לקבל החזר כספי על מוצר שקנו, התחרטו והחזירו לחנות תוך שבועיים באריזתו המקורית. כך בהתאם לתקנות חדשות שאישרה ועדת הכלכלה.
מהיום לא רק זיכוי. על מרבית המוצרים תוכלו לקבל גם החזר כספי אם החזרתם את המוצר תוך שבועיים וכאמור, באריזתו המקורית, כפי שנקנה.
החזר כספי ללקוח על מוצרים, ינתן על מוצרים שעלותם 50 שקלים ומעלה, יגרור 5% דמי ביטול (כלומר, הצרכן יצטרך לספוג 5% מהמחיר) במקרה שסיבת ההחזר היא משיקולי נוחות ובחירה, לא מטעמי פגם במוצר או הטעיה. כמו כן ישנן כמה מגבלות:
על מוצרי ביגוד והנעלה תוכלו לקבל החזר כספי רק תוך 3 ימים, מוצרי אלקטרוניקה פתוחים יחויבו בדמי ביטול בסך 10% מהמחיר, אין החזר כספי ללקוח על תרופות, מוצרי מזון ותוספי תזונה, אין החזר כספי על רהיטים שהלקוח הרכיב בבית ואין החזר על עסקאות תיירות חוץ למעט הקבוע בחוק הגנת הצרכן.
החזר כספי ללקוח יבוצע באותו אופן שבו שילם הלקוח עבור המוצר. אם שילם במזומן, יוכל לקבל החזר כספי במזומן, אם שילם בכרטיס אשראי, יבטל בעל העסק את החיוב.
איך ישפיעו התקנות החדשות הללו על הצרכנים, על בעלי העסקים והחנויות? האם חנויות ועסקים קטנים יפגעו או יספגו הפסדים כתוצאה מהחלת התקנות והחובה להחזיר כסף, אף במזומן, ללקוחות?
ימים יגידו בוודאי, אבל הנה כמה השערות:
1. עם ישראל לא ירוץ לחנויות במטרה לקנות ולהחזיר. דמי הביטול בסך 5% ממחיר העסקה ימנעו תופעות של קנייה רק לצורך ביטול ברוב המקרים.
2. דווקא היכולת לקבל החזר כספי והידיעה של הלקוח שהוא יכול לקנות מוצר ללא חשש מכיוון שיש באפשרותו להחזירו ולקבל החזר כספי, יכולות לעודד מכירות ולהגביר תזרים מזומנים של עסקים קטנים. במקום לחשוב פעמיים על קניית מוצר כלשהו, אולי יותר צרכנים פשוט יקנו אותו מתוך מחשבה שמקסימום אם הם יתחרטו, הם יחזירו אותו ויסכנו רק 5% ממחירו. בפועל, אולי לא כולם יטרחו לחזור לחנות כדי לקבל החזר כספי או אפילו יעדיפו לקחת זיכוי מהחנות כדי לקבל את מלוא סכום הקנייה ולא לשלם דמי ביטול של 5%. יש כאן יתרונות לבעלי העסקים וגם לצרכנים. במקרה של חרטה, צרכן יכול להחזיר מוצר ולקבל את רוב כספו חזרה, וזו בחירה צרכנית חשובה.
3. בעלי עסקים יכולים אפילו להרוויח מכך שלקוח שחוזר לחנות לקבל החזר כספי... נכנס שוב לחנות שלהם! כמה כסף, שיווק ופרסום מוציאים בעלי עסקים רק כדי שלקוח יעבור את סף הדלת שלהם ויתרשם מהמוצרים שבחנות? חזרה לחנות לצורך קבלת החזר כספי יכולה להסתיים, ולדעתי זה גם יקרה בחלק מהמקרים, בקנייה של משהו חדש שעיניכם צדו. זה עניין שיווקי.
משווקים ברשתות שותפים (מה שנקרא אפילייט מרקטינג) באינטרנט מכירים תופעה זו היטב.
בקליקבנק, למשל, שהיא רשת אפילייאט גדולה למוצרים דיגיטליים, יכול כל קונה לבטל את העסקה ולהחזיר מוצר תוך 90 יום ולקבל החזר כספי מלא. דווקא אורך התקופה שעומד לרשות הלקוחות גורם לרובם לא להחזיר מוצרים. גם אם קנו מוצר ועשו בו שימוש (למשל, קראו את כל התוכן שבאיבוק, שהרי מדובר רק במוצרים דיגיטליים ולא פיסיים) הם יודעים שתוך 90 יום הם יכולים לבקש כסף בחזרה ולכן רגועים מבחינת הקנייה. יש להם שלושה חודשים להחזיר את המוצר, וזו תקופה כה ארוכה, שעד שעוברים שלושה חודשים הם כבר שוכחים שאפילו קנו את המוצר זהה אי פעם. זו גם שיטה שיווקית שמצד אחד מסייעת למכירות ולמנוע החזרות, ומצד שני מיטיבה עם לקוח שכן רוצה להחזיר, אינו מרוצה מסיבה כלשהי או פשוט התחרטו ורוצה לקבל כסף חזרה.
התקנות החדשות לגבי החזר כספי על מוצרים בארץ כאמור תקף להחזר שבוצע תוך שבועיים, ובחלק מהמוצרים תקופת ההחזר קצרה יותר.
דמי הביטול של הצרכן יהיו 5% או 100 שקלים ממחיר העסקה, הנמוך מבין השניים, והצרכן יהיה חייב להוכיח שהתבצעה עסקה, כלומר באמצעות קבלה מבית העסק למשל.
קבלת החזר כספי על מוצרים תהיה מותנית בכך שלא נעשה שימוש במוצר, ומוצמדים לו כל התוויות המקוריות שאיתן נמכר המוצר והוא ארוז באריזה המקורית שבה נמכר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה