צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

21.6.2010

איבוק - מה זה? ולמה טוענים שזה מייצר כסף


אתם נמצאים כאן: כסף ›  כסף באינטרנט › איך עושים כסף באינטרנט › איבוק מייצר כסף?
מה זה איבוק? למה האינטרנט מלא בלינקים שטוענים שאפשר לעשות המון כסף מאיבוקים? אה, ebook – כן, זכור לי שפעם הייתה לי תיקייה כזו בדסקטופ :) מישהו אמר פעם בתקופת הבועה שהאינטרנט הולך להחליף ספרים, אנשים יקראו רק איבוקים ויפסיקו לקנות ספרים. טוב, אז 15 "שבועי ספר" אחרי ההצהרות הללו, אפשר לסכם שאנשים באמת קונים פחות ספרים, למעשה התעשייה הזו נחשבת כרגע בקנטים (עוד מושג "טרנדי" מתקופת היו היה...), אבל כל קשר בין איבוקים בספירה השיווקית באינטרנט ובין ספרי קריאה ופנאי מנעימים הוא מקרי בהחלט.
אם מישהו טוען שאפשר לעשות כסף ממכירת איבוקים, הוא לא מתכוון לכותר עב כרס שעבר שיבוט גנטי / דיגיטלי, אלא למכירת איבוקים המספקים מידע בתחום מסוים, ולרוב נושאים אופי שיווקי.
אז שנעשה בזה סדר?
איבוק הוא ספר אלקטרוני, לרוב מוגש בפורמט PDF אבל יש כאלה שמועברים בקבצים אחרים וגם איבוקים הכוללים תוספות אודיו, וידיאו או סדרת הרצאות בוידיאו.
כשמדברים על שיווק איבוקים והיכולת להרוויח כסף ממכירתם, מתייחסים לרוב לאיבוקים שיווקיים, כאלה המסייעים בפתרון בעיות מסוימות או הבאים ללמד או לתת ערך מוסף בתחום מסוים.
דוגמאות? בבקשה: מכירות איבוקים פופולאריים כפי שנתקלתי בהם במהלך השנים האחרונות:
איבוק המציע מבחר מתכוני מסעדות או מנות ספציפיות של מסעדות מפורסמות
איבוק המלמד כיצד לשכלל את כישורי הגולף שלך
איבוק המתאר שיטה שפיתח מאמן כושר ידוע לחיטוב הגוף
איבוק המפרט שיטות לשפר קפיצה לגובה (! כן, יש כאלה שרוצים לשפר את הזינוקים שלהם, במיוחד בחורי קולג' טובים מן המניין המעוניינים לקבל מלגות ספורט או להתקבל לקבוצות כדורסל, רמז).
מה עוד? לא חסר. איבוק המתאר כיצד לבנות דברים בעץ, איך לנגן בגיטרה, איך להתאפר או לעשות תסרוקות הוליוודיות משגעות בעצמך, וכמובן, מבחר – שלל – ערב – רב של איבוקים בנושאים:
כיצד לשווק באינטרנט, כיצד לעשות כסף ברשת, כיצד לעשות כסף מכירות אפילייט, איך להביא יותר תנועה לאתר שלך, וההפוכה המששעשעת אותי ביותר: איבוק על איך להרוויח כסף מאיבוקים. (שור אינאף, אם קניתם ממנו את האיבוק הזה, הוא עושה מזה כסף).
עכשיו תכלס, למה לשלם על איבוק כשהאינטרנט מלא מידע חינם ונגיש לכל?
מלא מידע, נכון. מסווג – לא תמיד. לפעמים מרוב עודף מידע אנו חווים הצפה, רותים ללמוד משהו באופן מרוכז במקום אחד, ובמקום זאת נשלחים מלינק ללינק, ממילוי פרטים אחד למשנהו ועסוקים הרבה בהשוואות ומבזבזים זמן רב על בחירת המידע שבו אנו רוצים להתמקד.
איבוק יכול לארגן את כל החומר הזה במקום אחד, ולפעמים אנשים מעדיפים לשלם כסף על מידע מאורגן הכולל את כל השלבים, מדריכים, מידע ותמיכה (לעיתים) שאנו נזדקק לו.
כל אחד יכול לכתוב איבוק מתחום הידע שלו, ולהציע אותו למכירה דרך תוכניות שותפים או בחנות מקוונת משלו.
מי שלא רוצה לשבת לכתוב, יכול לקדם ולשווק איבוקים שכבר נכתבו על ידי אחרים ולקבל עמלות על מכירתם, דרך רשתות תוכניות שותפים, בארץ ובחו"ל – למי שרוצה להתמקד בשיווק איבוקים באנגלית לקהל רחב יותר.
חשוב לאמר מראש שהתחרות רבה, גם מצד הכותבים והמוכרים, וגם מצד המשווקים והאפילייטס, אך בניית אתר מקורי משלך יכולה לסייע רבות בשיווק או מכירת איבוק כזה, בתנאי שהוא באמת מציע תוכן מקורי ואיכותי, שקשה להשיג במקומות אחרים ברשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה