צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

19.6.2010

כסף מעניין אותי


כסף מעניין אותי מאוד. מה זה אומר עליי, לא ברור.
אבל את הבלוג הזה התחלתי לכתוב לפני כשלוש שנים (נדמה לי...ההיסטוריה קצת מטושטשת כרגע).
בלוג כסף הזה התחיל לפני כך וכך שנים, ולא באיזה רגע גורלי בחיי, אפילו לא משמעותי, ותאמינו לי שעוד זכור לי אותו יום, לא כל כך זקנתי מאז.
היה לי הרבה כסף בחיים, היה לי מעט כסף בחיים, מידת האושר בחיי לא השתנתה משמעותית בתקופות שהיה לי הרבה כסף או מעט ממנו.
זה אולי אחד הדברים שהכי מעניינים אותי בהקשר של כסף, צריך אותו, רוצים אותו, משתמשים בו, הוא שם בחיי היום יום שלנו ואי אפשר להתעלם ממנו בשום אופן, אך בסופו של דבר – האם הוא גורם כה מכריע בחיינו? לדעתי, וזו רק דעתי הפרטית, לא הוא לא.
כשהתחלתי לעשות הרבה כסף שמחתי מאוד וגם ביזבזתי מאוד (הכל יחסי, בזבזנות זו לא תכונה בולטת שלי). מיחזור וצניעות דווקא מושכים אותי יותר, שמחת חיים זה הדבר הכי מושך בעיני בעולם.
הכרתי אנשים מאוד עשירים, כאלה שכסף נשפך להם מהשרוול והם כבר לא ממש יודעים מה לעשות איתו. הכרתי אנשים שלא היה להם כסף בכלל, ואנשים שחיו בסדר, טוב מאוד תודה רבה – כזה, עם משכורות יציבות ובינוניות וחיים לפי תקציב. למדתי גם מהם כמה דברים על המונח הזה, תקציב – מה זה לנהל תקציב משפחתי ואיך לקבוע סדרי עדיפויות.
פגשתי אנשים עם תקציב מוגבל והכנסה צפויה שלא קונים כמעט כלום, חיים בדירה פצפונת עם רכב ישן, אבל מוציאים כסף על חוגים, חינוך, בילויים, מנוי לבריכה, עוזרת בית ומבשלת. בפירוש לא קמצנים, יודעים לחיות מעולה, מרבים לנפוש ולבלות טוב עם המשפחה והחברים, וכדי לקיים את רמת החיים הזו הם עושים שני דברים: אחד, לא קונים כמעט כלום, שתיים, לא עובדים מסביב לשעון כדי להרוויח המון כסף (למרות שהם יכלו להרוויח יותר), כדי שיישאר להם זמן להנות בחיים. גאונות.
מכל האנשים שהכרתי, לא הצלחתי להחליט על מודל אחד של שימוש נבון בכסף ו איך להתנהל "נכון" עם כסף. לאנשים שונים יש סכומי כסף שונים ("יש כסף" כלומר: לא כולם הרוויחו אותו בעצמם וחלק הרוויחו בנקודת זמן מסוימת ומאז חיים מהמצבור הזה ולא ממשיכים להרוויח באותה רמה) ועם זה משתלבות העדפות שונות ותכונות אופי שונות. שלא לדבר על העובדה שמקום המגורים משפיע על מה אתה עושה עם הכסף שלך, ולא רק תחומי העניין או האופי שלך. כבר דיברתי בעבר על הכסף של השכן ואיך הוא משפיע על רמת ההוצאות שלנו.
בוודאי תחשבו שמי שיש לו יותר כסף, גם אם הוא לא מאושר יותר, וודאי נוח לו יותר. זו טעות נפוצה.
אלא אם כן מדובר במחסור אמיתי, עוני ממשי של מחסור בדברים ממש בסיסיים, כמו מגורים, בריאות או מזון בסיסי – אני לא בדעה שהרבה כסף הופך את חייך לנוחים יותר. היה לי נוח מאוד, ולעיתים אפילו יותר, בתקופות שלא היה לי כסף כמעט בכלל, נניח בתקופת הלימודים.
מה שעוד מעניין אותי, חוץ מאיך אנשים מוציאים כסף ועל הקשר בין כסף ליכולת שלך למצות את החיים ולהנות מהם, הוא איך כסף מגיע אל אנשים.
או אולי איך אנשים מגיעים לכסף?
עוד לא הכרעתי בסוגיה הזו. ראיתי אנשים מיליונרים שעשו את מה שרבים עושים: למדו, עבדו, הצטרפו לאיזו קבוצה, סטארט אפ או השקעה, או התחילו איזה עסק. למה דווקא הם הפכו למיליונרים. למה רבים אחרים קרסו, הפסידו כסף או סתם לא הצליחו? נכון, יש כאן ממד של התמדה והשקעה, אבל יש גם מזל, תזמון, ואפילו מה שהבאת איתך מהבית: כסף להשקעה, נכס של ההורים וכדומה.
לשמחתי לא פגשתי אנשים שהשתגעו בכלל כסף, אבל שמעתי שיש כאלה. כסף זה דבר מעניין, הא?
זו הסיבה שאני עדיין כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה