צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

13.6.2010

איך להתמודד עם פיטורין


איך להתמודד עם פיטורים, מה עושים אחרי שפוטרת מעבודה? בשנה האחרונה רבים חוששים למשרה שלהם, גל פיטורין בעקבות המשבר הכלכלי בכל העולם, הביא אנשים לבחינה והערכה מחודשת של מקום העבודה שלהם. החשש שמא לא יישאר להם כסף לנשום בסוף החודש גרם לכולם להידבק חזק יותר לכסאות שלהם. שמעתי על אנשים שמזמן רצו לעזוב את מקום עבודתם ולחפש עבודה אחרת, או אנשים שהתחילו לעבוד מהבית וחשבו סוף סוף לעזוב את מקום העבודה הישן והקבוע שלהם – חוזרים בהם כאילו אין מחר ולא תהיה עוד הזדמנות למצוא עבודה בארץ לעולם.
יכול להיות, שזה היה צעד חכם מאוד בשנה שעברה, כשעל כל משרה קופצים רבים, כאלה שעברו פיטורים וכאלה שכבר חודשים רבים חיפשו עבודה.
מכר קרוב שלי הוזמן לראיון עבודה בחברה שעבד בה בעבר, ובבואו לראיון הקפיד שלא יראו אותו מי מאנשי הצוות העובדים במקום. לשאלתי "מדוע?" נענתי, כי אם ידעו בחברה שיש תפקיד נחשק פנוי, כל אחד יצלצל למיליון מכריו וחבריו וקרובי משפחתו וישלח אותם לראיון! ולכן אם כבר השגת ראיון עבודה, שמור אותו לעצמך, זו הייתו המסקנה.
ואוו, זו ממש מלחמה. מלחמת הפרנסה קשה רגשית וכלכלית למי שאיבד את מקום העבודה שלו לאחרונה, ועולה השאלה איך להתמודד עם פיטורים, איך להתמודד כלכלית ורגשית עם פיטורים ובעיקר – איך להתמודד עם פיטורים בצורה הטובה ביותר, כלומר אלו צעדים כדאי לי לנקוט כדי לחזור לשוק העבודה כמה שיותר מהר ולהגביר את תחושת הביטחון שלי?
אם המעסיק שלכם מבין משהו בניהול עובדים, הרי שפיטורים זה לרוב הדבר האחרון שהוא ייקח בחשבון, אחרי שנקט צעדים אחרים, קודמים. לפיכך, אמור להיות לכם מושג כלשהו על כך שאתם עומדים להיות מפוטרים. אם לא היה לכם שמץ של מושג לגבי הפיטורים שלכם, כנראה שהסיבה אינה קשורה בכם, באיזו בעיה שיש לכם במילוי התפקיד, אלא בעיה של החברה המעסיקה אתכם: קיצוצים, סגירת מחלקה וכל מיני סיבות פנימיות.
בשיחה עם המעסיק בררו את סיבות הפיטורים שלכם, מה מגיע לכם ואיזה סיוע אתם יכולים לקבל ממנו להמשך, פיצויים והטבות המגיעות לכם, המלצות ותמיכתו האפשרית באיתור מקום עבודה חדש.
כדי שתוכלו להמשיך הלאה, חשוב שתבינו באמת מדוע פוטרתם, גם כדי שתבהירו לעצמכם את התמונה ותוכלו להתחיל להתגבר על הפרק זהה בחייכם, ולא תישארו עם שאלות פתוחות. אך גם כדי לתת הסבר מוצדק למעסיק הפוטנציאלי החדש, שישאל אתכם בראיון עבודה, לאן נעלמה המשרה הקודמת שלך? אל תתפתלו, אל תשקרו, אל תהיו נבוכים ואל תספרו סיפורים ארוכים שמאשימים את כולם מלבדכם. מסרו תיאור קצר וקולע ותהיו חיוביים.
היום החלפת משרות ומקומות עבודה מדי כמה שנים נחשבת יתרון מסוים בשוק העבודה, היכולת להתאים את עצמך למקומות שונים, סביבות עבודה מגוונות, תפקידים ואנשים שונים מהווה יתרון. אל תתייחסו לפיטורים שלכם כאל סוף העולם והקריירה שלכם, פיטורים כולים להיות הזדמנות לשדרג את הקריירה, להתקדם בתפקיד, להחליף מקום עבודה שלא הייתם מרוצים ממנו ולא העזתם לעזוב ועוד. אנו יכולים להשיאר תקועים שנים במקומות שלא טוב לנו בהם רק מכיוון שנוח לנו לא לזוז. פוטרתם? ראו בכך הזדמנות להתחלה חדשה, שבהתחלה קצת מפחידה, אבל בהמשך תהיה אף טובה יותר מהקודמת. חישבו על האפשרות שלכם להרוויח יותר כסף משרווחתם בעבודה הקודמת שלכם, חישבו על תנאים אחרים, שעות נוחות יותר. תפקיד טוב יותר או מעניין יותר ואפילו קידום בקריירה או שינוי קל. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה