צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

21.4.2010

יום כדור הארץ - על צריכה, כסף ואקולוגיה


יום כדור הארץ, הקשר לתרבות הצריכה שלנו, כסף, הוצאות וזיהום סביבתי. וגם: איך אפשר, ממש בקטנה, קצת אחרת.
היום חל יום כדור הארץ, 22 באפריל 2010 – שבו המטרה היא ליצור מודעות אקולוגית, שמירה על הסביבה ואחווה. יום כדור הארץ הוא יום שמתקיימים בו אירועים שונים שנועדו להגביר מודעות ולהראות שאכפת לנו.
יום כדור הארץ מתחבר בקלות לילדים, שאוהבים ומחברים לרעיון שמירה על איכות הסביבה ומיחזור.
כמבוגרים, כדאי לנצל את יום כדור הארץ כדי ללמוד קצת על צריכה ותרבות צריכה, כמה אנו צורכים, כמה אנו קונים, כמה כסף אנו מוציאים וכמה מהר אנו זורקים את הכל לפח. איך אפשר גם אחרת?
אפשר לחסוך המון כסף וכמובן אנרגיה וזיהום סביבתי אם נצרוך קצת פחות. העיקרון הזה נוגע לכל תחום בחיינו:
1. דלק: אפשר לפעמים ללכת ברגל, או אם יש יום יפה, באופניים. למשל, לחנות, לחוג, לבית הספר, לגן. עד כמה המקומות הללו רחוקים מאיתנו שהם מחייבים ג'יפ ארבע על ארבע כדי לנסוע בתוך השכונה? ממש לא חייבים. תחסכו דלק ותחסכו גם כסף ואפילו תרוויחו טיול בחוץ עם הילדים, שלא לדבר על הכושר הגופני ושעת הספורט. למי שקשה לו להפוך את עניין ההליכה לתחביב, אפשר יום כן יום לא, או פעם בשבוע. נסו, זה גם חינוכי.
2. אל תגזימו בצריכת חומרי ניקוי, השתמשו בכמות הנדרשת לכביסה, שטיפת כלים וכולי, תאריכו את חיי המוצרים ששילמתם עליהם כסף בסופר, הם יחזיקו יותר זמן, תזהמו פחות ותישארו עם יותר כסף בכיס לקנייה הבאה.
3. ביום יפה אפשר לתלות כביסה על החבל ולחסוך חשמל וגם כסף, אל תפעילו מכונת כביסה או מדיח חצי – מלאים, כך תחסכו כסף בחשבון החשמל בסוף החודש. אם חייבים להפעיל מכונה לא מלאה, השתמשו בתוכנית חסכונית במים וחשמל.
4. קנו נייר ממוחזר, שקיות מתכלות, נייר מתכלה (למשל, נייר עשוי תירס), אם חייבים להשתמש בכלים חד פעמים, נסו כלים מתכלים. הבעיה עם כלים מתכלים היא מחירם. מי שעורך פיקניק ורוצה לקנות כלים חד פעמיים, לא רוצה לשלם עליהם כמו על סרוויס יוקרתי, ולכן רוב האנשים מעדיפים כלים חד פעמיים רגילים, שזולים מאוד. הבעיה היא שכמות הפלסטיקים הלא-ממחוזרת הזו מזיקה לסביבה. נסו להשתמש בכלים רב פעמיים עד כמה שאפשר ולזרוק פחות. שוב, גם כאן, אפשר פשוט לצרוך פחות. האם פיקניק ל 10-20 אנשים באמת מחייב שימוש ב 200 מזלגות ו 200 צלחות חד פעמיות? כנראה שלא. אפשר לזרוק פחות, לקנות פחות ולחסוך גם כסף.
5. חישבו לפני שאתם מוציאים כסף – האם זה באמת הכרחי? תוך כמה זמן ייזרק הפריט החדש שקניתם לפח? תרבות הצריכה שלנו מטורפת, אנחנו קונים בלי הפסקה ומייצרים זבל בלי הפסקה, זה פוגע בכדור הארץ שלנו, זה גם עולה לנו כסף.
6. את הכריכים לילדים לבית הספר או הגן, או אוכל לעבודה, ארזו בקופסאות רב פעמיות עם מפית רב פעמית (למשל, מפית מגבת או מפית אוכל), אל תשתמשו בשקיות ניילון. תחכסו כסף ותחסכו זיהום סביבתי שגורמות מיליוני שקיות קטנות כאלה ברחבי העולם. בכל מקרה, העדיפו תמיד שקיות מתכלות, אם אין ברירה.
7. מוצרים ישנים שאין לכם צורך בהם, אל תזרקו לזבל, תרמו למישהו שיכול לעשות בהם שימוש. ויצ"ו וארגונים שונים ישמחו לקבל מכם תרומות של בגדים, צעצועים וכלים. או תרמו אותם למחלקת ילדים בבית חולים, מרכז עולים וכדומה.
כסף
צרכנות קניות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה