צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

21.6.2009

מסיבת סיום בית ספר - כמה כסף והאם לצמצם או לאפשר?


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › מסיבת סיום בית ספר
מסיבות סוף שנה - נשף סיום י"ב - מסיבת סיום הלימודים ...הקיץ בטוח כאן. סוף השנה הגיעה. בני נוער שוחרי לימודים, צמאי ידע ודעת שעמלו כל השנה על בגרויות חשים עייפים ורצוצים מעמל השנה ומבקשים לחגוג את סיומה, ובמיוחד את סיום הלימודים בכלל אם מדובר בסוף י"ב, בנשף ריקודים מפואר ויקר, שלא ישאיר להוריהם כסף בארנק אפילו לדלק חזרה, אבל זה ממש בסדר, כי ההורים לא צריכים כסף לדלק, הם הרי מימנו לימוזינה. כמה כסף יוציאו ההורים השנה על מסיבות סיום התיכון? זה מאוד תלוי. יש בתי ספר שבהם הילדים התארגנו לנשף רציני שמושקע בו המון כסף וכולל מפיק חיצוני, אולם אירועים, קייטרינג וכולי...וישנם בתי ספר שהצליחו להרים את ההפקה הלא-מסובכת הזו בעצמם ולחסוך הרבה כסף להורים ולעל הדרך להעביר גם מסר לילדים על חינוך, כסף וערכים.
גם בבתי ספר שהם חסכו כסף וארגנו הפקות צנועות, וגם בבתי ספר ששפכו כסף כאילו אין מחר (ואין מיתון), ההוצאה צפויה לקפוץ עם שלב ההתקשטות. להזמין לימוזינה? כן, יש כאלה שעושים את זה. מי שלא עשוי לרצות לקשט את הרכב, לקנות בגדים חדשים ולדפוק הופעה שעולה קצת יותר כסף מאשר בכל מסיבה "רגילה", לקנות שמלת מעצבים באלף שקל וכדומה. ועוד לא התחלנו עם כסף על תסרוקות, איפור, מניקור, מתנות פרידה וכדומה...
או-קיי, אז נניח שיש הורים שחושבים שזה מגוחך, שלהוציא אלפי שקלים על הערב הזה זו הוצאה שאין מקבילה לה בתקציב המשפחתי וכו' וכו' ולא רוצים להוציא יותר מדי כסף על הערב הזה, נניח לא לחרוג מ 200 שקלים תשלום ההשתתפות במסיבה ועוד 200 שקלים גג על בגד חדש, אם הילדים מתעקשים. אהה, ומה הוא אמור לעשות? להגיד לילד שלו "אני לא מוציא כסף על לימוזינה, אז שכל החברים יסעו בלימוזינה ותגיע באוטובוס כי זה בעצם הכי כיף..." ? כמובן שיש מיליון דרכים להוזיל עלויות ולחסוך כסף באורע היקר והבזבזני הזה, למשל להפגש כמה חברות ולעשות תסרוקות אחת לשנייה, להתאפר לבד, לתת לאמא למרוח לך לק במקום לשלם על זה כסף ועוד ועוד...אבל איך תשכנע ילדים לא רק שזה ביזבוז ויותר מדי כסף שכן את זה הם כבר הבינו, אלא שלעשות בעצמך יכול להיות יותר קול?
או-קיי, כמו בכל דבר, חשוב לא להיות קיצוניים. בואו נתפשר, זה משפט פתיחה טוב. למשל, תבחרו משהו אחד שאתם הכי רוצים להתפנק איתו, יום אצל הקוסמטיקאית עם חברות, ספר, בגד חדש וכדשומה. בחרתם, קיבלתם, שילמנו. את השאר עושים בעצמנו.
כמו כל דבר, במיוחד בענייני כסף וחיסכון של כסף – שיתוף פעולה הוא הכרח. אם לא תתארגנו עם קבוצה של כמה הורים, די הלך עליכם. שוחחו ביניכם ההורים, תקבעו סטנדרט כללי לשכבה או לפחות לקבוצת חברים ותעמדו בו.
כל דבר שעושים לבד כדי לחסוך כסף יכול להיות מהנה הרבה יותר מאשר לשלם עליו כסף תלוי איך עושים את זה. למשל, להתאפר בעצמך במקום לשלם כסף למאפרת אולי לא נשמע נהדר, אבל אם תעשו מזה יום בנות בבית של חברה ובמקום להשקיע כסף אצל מאפרת, ספר וקוסמטקאית, תשקיעו כסף בקניית כיבוד טעים או ארוחת בוקר כייפית, תעשו פן אחת לשנייה, תמרחו לק ותתאפרו ביחד, יש לשער שתהנו הרבה יותר מאשר לשבת במכון יופי בפלקטיות ולצפות בפלזמה.
הורים, כשמלמדים ילדים לחסוך כסף או כשרוצים להשיג איתם איזשהי תוצאה כדאי לתת אלטרנטיבות. אם אין לכם כסף לתת לילד, אז אין כסף נקודה, והילד יצטרך לממן בעצמו את ההוצאות האקסטרות שלו, אם זה מספיק חשוב לו. גם מי שיש לו כסף יכול לתת לילד אלטרנטיבה: לי יש סכום איקס לת לך. את השאר תצטרך להשלים בעצמך, ואם זה לא מספיק חשוב לך כדי שיצא מכיסך, כנראה שזה לא הכרחי.
או: אני יכול לתת לך כך וכך כסף ואתה תחליט מה תעשה איתו. אתה יכול לצאת איתו לטיול, לקנות בגדים וכו'. אם אתה בוחר לבזבז אותו על לימוזינה לעשר דקות זו בחירה שלך. סופשנה נעימה!
כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה