כדי לשווק מוצר באינטרנט בהצלחה כך שנוכל להרוויח כסף משיווקו ולא רק לעסוק בפרסום שלו, צריכים להתקיים תנאים מקדימים לשיווק המוצר שכוללים בעיקר הבנה רחבה של המוצר, שוק היעד, קהל הלקוחות החד-פעמיים והחוזרים, מקומות המפגש שלהם ברשת, הנסיבות והמקורות שלהם לרכישה, כמה כסף יש להם וכמה כסף הם מוכנים להוציא ובדיוק על איזה צורך עונה רכישת המוצר שלנו מבחינתם.
למוצרים שונים יתאימו שיטות שיווק שונות או שילוב ביניהן, זהו עניין של שיטה המתאימה למוצר, אך גם חשובה ההתאמה בין שיטת השיווק לאיש השיווק, לבעל המוצר, לשוק המקומי וכדומה. כמובן שיש להתאים את שיטת השיווק לקהל הלקוחות. שיטות מסוימות עולות כסף ושיטות אחרות בחינם.
להלן כמה שיטות שיווק עיקריות באינטרנט:
1. שיווק באמצעות מנועי החיפוש: הבאת תנועה ללא כסף לאתר. קידום אתר אינטרנט במנועי החיפוש כך שישיג הרבה גולשים ממקור גלישה עיקרי זה ויביאם אל אתר האינטרנט המוכר את המוצר באופן פיסי או ממליץ עליו.
2. שיווק באמצעות אפילייטס: שיווק באמצעות משווקים שותפים להם משלם בעל המוצר כסף עבור כל לקוח קונה שהביאו לאתר, עבור כל מכירה או כסף עבור הפניה, לפי הגדרתו מראש וההסכם ביניהם או עם רשת השותפים.
3. שיווק באמצעות מאמרים: כתיבת מאמרים אינה עולה כסף אם אנו עושים אותה בעצמנו, אבל ישנם משווקים שיעדיפו לשלם כסף לכותבים מקצועיים. כתיבת מאמרים המפרטים את יתרונות המוצר, חסרונות המוצר ומעניקים איזשהי סקירה של המוצר ושימושיו שמסייעת ללקוחות לקבל החלטה מושכלת בדבר רכישת המוצר ולהחליט האם כדאי להם להוציא עליו כסף או שיש אלטרנטיבות טובות יותר. שיווק מוצלח ושכיח ברשת מאגד תחת סקירה אחת כמה מוצרים, כך שכך החלטה שהלקוח מקבל, למעשה מסתכמת ברכישה והמוכר ו/או המשווק מקבלים כסף על הרכישה.
4. שיווק באמצעות גוגל אדוורדס או פרסום PPC אחר. בשיטה זו מושכים לקוחות אל אתר אינטרנט המציע למכירה מוצר כלשהו, על ידי פרסום מודעות טקסט לצד תוצאות החיפוש הטבעיות במנועי החיפוש. פרסום במנועי החיפוש באופן זה עולה כסף , כאשר המפרסם משלם כסף עבור כל קליק על המודעה שלו, ומכאן השם PPC שפירושו: תשלום עבור קליק.
5. שיווק באמצעות רשימות דיוור. מותר לשלוח הצעות רק למי שבאופן רשמי וכתוב הסכים לקבל מאיתנו פניות במייל עם הצעות שונות, הצטרף לרשימת הדיוור שלנו באופן כפול, כלומר: גם נרשם לרשימה וגם אישר הרשמתו במייל ואישר שהוא מעוניין לקבל מאיתנו הצעות. כדי לרשום נרשמים לרשימת דיוור בדרך כלל צריך להציע להם משהו בחינם, לאחר שהגיעו לאתר שלנו שלא באמצעות דיוור שלנו. בונוס או מידע איכותי, אחרת מי ירצה להצטרף לרשימת דיוור ללא סיבה? הרכבת רשימת הדיוור יכולה לעלות כסף למשל אם אנו מחלקים בונוסים, אך תחסוך כסף בפנייה חוזרת ללקוחות.
למוצרים שונים יתאימו שיטות שיווק שונות או שילוב ביניהן, זהו עניין של שיטה המתאימה למוצר, אך גם חשובה ההתאמה בין שיטת השיווק לאיש השיווק, לבעל המוצר, לשוק המקומי וכדומה. כמובן שיש להתאים את שיטת השיווק לקהל הלקוחות. שיטות מסוימות עולות כסף ושיטות אחרות בחינם.
להלן כמה שיטות שיווק עיקריות באינטרנט:
1. שיווק באמצעות מנועי החיפוש: הבאת תנועה ללא כסף לאתר. קידום אתר אינטרנט במנועי החיפוש כך שישיג הרבה גולשים ממקור גלישה עיקרי זה ויביאם אל אתר האינטרנט המוכר את המוצר באופן פיסי או ממליץ עליו.
2. שיווק באמצעות אפילייטס: שיווק באמצעות משווקים שותפים להם משלם בעל המוצר כסף עבור כל לקוח קונה שהביאו לאתר, עבור כל מכירה או כסף עבור הפניה, לפי הגדרתו מראש וההסכם ביניהם או עם רשת השותפים.
3. שיווק באמצעות מאמרים: כתיבת מאמרים אינה עולה כסף אם אנו עושים אותה בעצמנו, אבל ישנם משווקים שיעדיפו לשלם כסף לכותבים מקצועיים. כתיבת מאמרים המפרטים את יתרונות המוצר, חסרונות המוצר ומעניקים איזשהי סקירה של המוצר ושימושיו שמסייעת ללקוחות לקבל החלטה מושכלת בדבר רכישת המוצר ולהחליט האם כדאי להם להוציא עליו כסף או שיש אלטרנטיבות טובות יותר. שיווק מוצלח ושכיח ברשת מאגד תחת סקירה אחת כמה מוצרים, כך שכך החלטה שהלקוח מקבל, למעשה מסתכמת ברכישה והמוכר ו/או המשווק מקבלים כסף על הרכישה.
4. שיווק באמצעות גוגל אדוורדס או פרסום PPC אחר. בשיטה זו מושכים לקוחות אל אתר אינטרנט המציע למכירה מוצר כלשהו, על ידי פרסום מודעות טקסט לצד תוצאות החיפוש הטבעיות במנועי החיפוש. פרסום במנועי החיפוש באופן זה עולה כסף , כאשר המפרסם משלם כסף עבור כל קליק על המודעה שלו, ומכאן השם PPC שפירושו: תשלום עבור קליק.
5. שיווק באמצעות רשימות דיוור. מותר לשלוח הצעות רק למי שבאופן רשמי וכתוב הסכים לקבל מאיתנו פניות במייל עם הצעות שונות, הצטרף לרשימת הדיוור שלנו באופן כפול, כלומר: גם נרשם לרשימה וגם אישר הרשמתו במייל ואישר שהוא מעוניין לקבל מאיתנו הצעות. כדי לרשום נרשמים לרשימת דיוור בדרך כלל צריך להציע להם משהו בחינם, לאחר שהגיעו לאתר שלנו שלא באמצעות דיוור שלנו. בונוס או מידע איכותי, אחרת מי ירצה להצטרף לרשימת דיוור ללא סיבה? הרכבת רשימת הדיוור יכולה לעלות כסף למשל אם אנו מחלקים בונוסים, אך תחסוך כסף בפנייה חוזרת ללקוחות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה