צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

4.5.2009

מוסר עבודה וערך של כסף : קחו את הילדים אתכם לעבודה


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › מוסר עבודה - קחו את הילדים אתכם לעבודה
לאחרונה עסקנו כאן ב חינוך הילדים לערך של כסף , מה זה בכלל כסף , צרכנות, סדרי עדיפויות והרעיון של נטיעת ביטחון בילדים בכל הנודע לנושא כסף . שוב, חשוב לא להלחיץ את הילדים, לא להעביר חששות ותחושה של חוסר יציבות, אלא לאפשר גישה טבעית לנושא כסף ותקציב מתוך תחושה שאנו, המבוגרים, דואגים להם לכל צרכיהם ולעולם לא נחסוך מהם שום דבר שהם צריכים. באחד הפוסטים האחרונים עסקנו ברעיון שמאפשר לילדים להרוויח כסף בעצמם באופן חינוכי.
הפעם נדבר על רעיון אחר ללמד ילדים על כסף ותקציב, שוב – לא בהרצאות, שיחות ומילים רבות, אלא במעשים ודוגמא אישית. דוגמא אישית היא כידוע הדרך הטובה ביותר, כל המילים היפות שלנו בנושא כסף ובכל תחום אחר לא שוות כלום אם בפועל הילדים רואים שאנו מתנהגים אחרת. זה יוצר אצלם בילבול וחוסר נוחות כאשר אנו מסבירים להם על תקציב ולא מאפשרים להם לקנות כל מה שהם רוצים, אך בפועל אנו קונים לעצמנו כל דבר שקופץ לנו מול העיניים. לשמש מודל לדוגמא זוהי הדרך הטובה ביותר. ילד שרואה את היחס לנושא כסף בבית מבין אותו באופן עמוק והיחס הזה ילווה אותו לעוד שנים רבות. אם נראה לו ביזבזו וחוסר הערכה לעבודה, כסף , חיסכון וכולי, זה גם מה שהוא יבין. נכון, לעולם לא נהיה הורים מושלמים, אבל כדאי לשמש דוגמא אישית עד כמה שאנו מצליחים.
ולכן: קחו את הילדים לביקור במקום העבודה שלכם, אם הדבר מתאפשר. בקשו אישור מהבוס אם צריך, נצלו יום עבודה קצר או הגיעו שעה מוקדם יותר או הקדישו לכך שעה בסוף יום העבודה שלכם. ערכו סידור מתאים לילדים שיאפשר לכם לבלות ביחד במקום העבודה שלכם למשך שעה, שלאחריה בן הזוג או מישהו אחר ייקח את הילד או ישמור עליו. אין זה משנה מה הסידור, אך תכננו אותו מראש כדי שיהיה לכם נוח! אם תלחיצו את עצמכם באמצעו יום עבודה עמוס לא השגתם שום דבר מלבד לחץ ועצבים וחוויה לא נעימה לילד שכנראה מאוד ישתעמם. על כסף בוודאי לא תלמדו אותו שום דבר. אז תכננו שעה שפנויה לכם להיות עם הילד.
הראו לילד את הדרך שבה אתם נוהגים עבודה מדי בוקר, מה אתם אוהבים לאכול בעבודה, מי החברים שלכם לעבודה. הראו לואת פינת העבודה שלכם ואת התפקידים שאתם ממלאים. הקפידו על חוויה נעימה, המטרה בפרוד אינה להבהיר לילד שאנו סובלים בעבודה וכמה קשה זה להרוויח כסף . ממש לא. אם יש לכם תמונות של הילד בעבודה או ציורים שהוא צייר ספרו לו שאתם נהנים להביט בהם בשעות העבודה ושאתם חושבים עליהם תמיד, גם כשאתם עסוקים. בפעם הבאה שתגידו לילד "עכשיו אני עסוק", "יש לי עבודה", "אני ממהר לעבודה", הילדים יבינו טוב יותר על מה אתם מדברים, עד עכשיו היו אלה עבורם מילים ריקות ומושגים ערטילאיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה