צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

17.4.2009

איך לחנך ילדים לתקציב ולערך של כסף


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › איך לחנך ילדים לתקציב ולערך של כסף
שנת 2009 היא שנת מיתון, אך לא רק במצב כלכלי קשה - כדאי ואפשר ללמד ילדים מהו תקציב ומהו ערכו של כסף. תקציב זו מילה גדולה מדי עבור ילדים, אך בעצם המשמעות שלה פשוטה: כסף יש לו גבול. גם מי שיש לו הרבה כסף חי לפי סדר עדיפויות כלשהו, מכיון שבסופו של דבר כסף הוא מוגבל.
כמה רעיונות ללמד ילדים קטנים מה זה כסף ותקציב, בלי להכביר מילים ובשעת מעשה:
1. ראשית, כשעולה נושא כסף, תקציב או קניות, יש להבהיר לילדים מה פירוש "אין לי כסף". אין זה אומר שאין לנו כסף בכלל, אלא שההוצאה הנוכחית שהם מבקשים אינה בראש סדר העדיפויות, ושאי אפשר לקנות כל מה שרוצים. חשוב להבהיר שתמיד יהיה לנו כסף בשביל החינוך שלהם, אוכל, בגדים, בית, חוגים והוצאות שונות ואפילו מותרות במידה. ילד שאומרים לו שאין מספיק כסף עלול לחשוש שמא לא יהיה גם כסף לדברים בסיסיים וחשובים. על כן חשוב להעביר מסר של בטחון ויציבות ולא להעביר לילדים היסטריה, חששות ודאגות בנושא כסף, שהרי אז נשיג את המטרה ההפוכה.
אנו רוצים להקנות לילדינו גבולות כדי לטעת בהם בטחון לגבי כסף, לא להפך.
2. המטרה העיקרית היא ללמד ילדים מהו ערך של כסף, המטרה איננה לחסוך. לחסוך כסף היא מטרה ראויה, אך זה נושא למבוגרים או לילדים בוגרים יותר ולפי הצורך. לכן, אין טעם לאמר לילדה "אי אפשר לקנות שמלה של ברבי כי זה יקר, בואי נחסוך כסף ונקנה שמלה ללא מותג" - הילדים לא יבינו על מה אנחנו מדברים ואינם מסוגלים ךהבין את הרעיון של לחסוך כסף.
כן אפשר לתת לילדים אפשרויות בחירה, ולתת לבהם לבד להגיע להבנה של הערך הכספי של כל דבר.
לדוגמא, אם הילדה מבקשת שמלה של ברבי, אפשר ךהציע לה אלטרנטיבה: "את יכולה לקנות את השמלה של ברבי, או באותו סכום כסף לקנות שתי שמלות רגילות. מה את מעדיפה?" כך אנחנו מלמדים את הילדים כמה כסף הם למעשה משלמים רק על המותג, ולא על חפץ ממשי. אין כל רע בהעדפה שלהם לרכישת מותג, אך הם צריכים להבין את המחיר. המחיר הוא שמלה נוספת שלא תוכלי לקבל. אם הילדה מעדיפה את שמלת המותג זה בסדר גמור - אך היא קיבלה את ההחלטה, שמעה את כל המידע ובחרה בעצמה על מה לוותר. היא הבינה שצריך לוותר על משהו! וזה, במילים אחרות - בדיוק תקציב.
3. ללכת עם הילדים לקניות. כן, כן - לקחת אותם אתכם לסופרמרקט. אבל אך ורק כאשר יש לכם הרבה זמן, אתם לא לחוצים, לא ממהרים, ואגב- לא חייבים ללכת עם כל הילדים בבת אחת. תנו להם לבחור מבין מספר פריטים שתסכמו מראש, למשל: את סוג הקורנפלקס שלהם מתוך המבחר או את סוג מעדן החלב וכדומה. הראו להם את המחירים וערכו השוואה. הסבירו להם שגם למוצרים דומים מאוד יש מחירים שונים. בסופרמרקט אפשר ללמד ילדים המון דברים על כסף, משקל, טבע, בישול, בריאות, ויטמינים ובכלל - אם שעתנו פנויה לכך. אם לא, התוצאה היא כמובן עגלת קניות מנופחת בשטויות, ואז עדיף כבר ללכת לבד.
4. כשאנו אומרים לילדים שאין מספיק כסף לקנות דבר מה מאחר והוא יקר מאוד, פעמים רבות יעלה נושא העבודה שלנו: "אז תלכו לעבודה ותרוויחו עוד כסף" או ,אבל אתה עובד ומרוויח כסף". במקום להנהן, זוהי הזדמנות פז לספר לילדים מה אתם עושים בעבודה כל בוקר וכל יום וכיצד אתם מביאים כסף הביתה. לא בתיאור כללי אלא בסיפור מעניין וקולעץ את כל העבודה הזאת, תאמרו - אתם עושים מכיון שאתם נהנים ממנה, היא מספקת לכם עניין וגם מכיון שבסוף החודש משלמים לכם עליה כסף. סכום מסוים של כסף, שמספיק לקניית כך וכך דברים, למשל: בית, חשמל, אוכל, חוגים, צעצועים, בגדים, חופשה, סרט מכונית וכולי - הכסף שלכם עושה המון דברים. אם נרצה לקנות עוד ועוד דברים כל הזמן - אמא ואבא יצטרכו לבלות יותר שעות בעבודה ופחות שעות בבית עם המשפחה- ואת זה אף אחד לא רוצה, נכון?
ובזאת הבהרתם לילדים, גם, על הדרך: מהו מוסר עבודה, מדוע חשובה השכלה, כמה הם (הילדים) חשובים לכם, כמה אתם משקיעים בהם ונטעתם בהם בטחון כלכלי: יש מי ששומר עליהם, דואג לצרכיהם ומרוויח כסף עבור כל המשפחה.
כסף
כסף באינטרנט
איך לחסוך כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה