צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

25.4.2009

עוד רעיונות להסביר לילדים מהו כסף


כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › עוד רעיונות להסביר לילדים מהו כסף
כשאנו מלמדים ילדים על כסף, אנו מלמדים אותם למעשה לא רק על כסף, אלא את ערך הכסף, עבודה, השכלה, צריכה וצרכנות. אנו מלמדים אותם שעבור כסף עובדים, ולכן ראוי לעשות בו שימוש נבון ולקנות מוצרים ששווים את כספנו ואת העבודה הקשה שהושקעה בהשגתו. אין זה אומר שצריך ללמד ילדים כיצד לחסוך כסף, או שכל רכישת מותרות היא ביזבוז. אל לנו להלחיץ את הילדים בנושא כסף, אלא להפך – להקנות להם בטחון לגבי כסף. להוציא כסף על מותרות אינו בהכרח ביזבוז – האם צעצועים, חופשה, סרט, בילוי הם ביזבוז? כל אלו משרתים צרכים שלנו, כאלה ואחרים. אפשר לדבר על המידה: מידת הצריכה, מידת ההוצאה, כמה חפצים אנחנו באמת צריכים ומתי הם מפסיקים לשרת צורך אמיתי שלנו והופכים להיות הצורך בפני עצמו. הנה רעיון נוסף להעביר לילדים שיעור על כסף:
עודדו ילדים בגיל הגן או בית הספר לאסוף בקבוקי פלסטיק למיחזור וקבלת כסף בעבורם. המטלה הזו הופכת קלה מאוד כשמשתפים את הגננת או המורה, וכל הגן או הכתה לוקחים חלק במבצע: בכניסה לגן מציבים ארגז במהלך כל השנה. הילדים אוספים בקבוקי פלסטיק קטנים (אלו בעלי פיקדון כספי של 25 אגורות, לא הבקבוקים הגדולים) – בבית או בבילוי, ומביאים אותם לגן. כשהארגז מתמלא, הורה מתנדב מחזיר את הבקבוקים לסופר, בתמורה הוא מקבל כסף. 25 אגורות על כל בקבוק. בגן של 35 ילדים, אם כל ילד יאסוף 4 בקבוקים בשבוע, הילדים ירוויו 35 שקלים בשבוע, 140 שקל בחודש. זהו כסף שהילדים הרוויחו. מחליטים מראש מה עושים עם הכסף, הנה כמה רעיונות:
1. קניית אביזרים לגן פעם בחודש למשל, משחק, חומרי יצירה, שולחן וכדומה.
2. עריכת מסיבה גדולה בסוף השנה, עם מתקנים, מתנפחים, מפעיל, דוכני מזון או כל רעיון אחר.
3. כסף שהילדים הרוויחו יכול לשמש למסיבת חג של הילדים וההורים, במקום שכל אחד יכין /יקנה משהו, כנהוג. למשל: ל"ג בעומר.
4. קניית משחקים וציוד ותרומתם לגני ילדים או מועדוניות שאין להם כסף.
הילדים ילמדו בתהליך שהם הרוויחו בעצמם כסף, במו ידיהם, קצת על על מוסר עבודה מה זה כסף, מה אפשר לקנות בו וכמובן שזהו שיעור מעולה באיכות סביבה. בסוף השנה אפשר לבקר במפעל מיחזור או ללמוד בדרך אחרת – לאן הלכו כל הבקבוקים שאספנו? מה אפשר לייצר מהם? ולתת לילדים הרגשה שהם לא רק הרוויחו כסף ותרמו לאיכות הסביבה, אלא גם תרמו ליצירה של דבר חדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה